pien_2010 schreef:Romy1234 heb je een paard dat mee kan. Wij hebben een keer net zo lang buiten met contact teugel gestapt zoals ik hierboven heb beschreven tot die van mij normaal deed. Had rustig relaxed paard bij me die achter ons aan stapte. Ze moest iedere keer op hem wachten vanwege dat gedribbel dus iedere keer "HO wachten meisje"! Het is mijn meest spannende rit ooit geweest, maar we hebben doorgezet en daarna was het ook ver klaar met dat hete gedoe en tot op de dag van vandaag ben ik blij dat we het gedaan hebben. Dit deden we omdat we het weekend erna met de hele stal een stap rit zouden gaan maken waarvan ik al bij voorbaat wist dat ik dat niet zo overleven als ik niet van te voren ging oefenen in stap. Achteraf zo blij geweest dat ik een aanleiding had. Heb er nog profijt van.
Succes.
Ja dit heb ik al meerdere malen geprobeerd maar werkt averechts helaas.
Word ze alleen maar gekker van, zelfs een rit van 3,5 op die manier gemaakt maar geen enkel moment rust er in en behoorlijk gevaarlijke situaties gehad dus dat probeer ik niet meer.
Andere paarden doet ze niks op uit, ze kan heel goed alleen zijn, als het nodig is staat ze ook rustig alleen in de wei (staat ze eigenlijk nooit hoor).

Het rust bewaren en rust proberen over te brengen door halthouden heeft bij mij ook geen effect. Het hangt er ook echt vanaf hoe mevrouw haar pet staat of ze mee wilt werken of niet.