Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:33

rina schreef:
amillia schreef:
Op de Duitse Ebay zetten.

Levert je nu ook niet meer geld op dan MP oid. Verkopen is gewoon heel moeilijk op het moment.

Zeker wel, woon zelf in Duitsland en heb mijn zadel op ebay gehad. Heb ongelofelijk veel reacties gehad.

LITANIAS

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:52

Ik heb mijn ainsley integra met verstelbare bodem ook te koop staan
Heb m helaas ook nog steeds niet verkocht

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 08:18

Ik zal vandaag even goede foto's maken en een duidelijker verhaal bij mijn advertentie maken. Dan kijk ik daarna even of het dan ook beter loopt, ik kan later altijd nog in de prijs zakken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:13

Wij verkopen tweedehandszadels in opdracht van klanten. Krijgen heel veel zadels binnen van mensen die het al een tijd zelf hebben geprobeerd en helemaal geen reactie, of alleen maar onzinbiedingen krijgen.
Toch verkopen wij 90% van de zadels die binnenkomen, het grootste deel ervan binnen 4 weken.
Onze advertenties bevatten de basisinfo en 1 foto, maar klanten die een zadel willen kopen kunnen gewoon langskomen wanneer ze willen, verschillende zadels bekijken, gebruik maken van passervice of het zadel 5 dagen op proef nemen. Velen vinden dat fijne extra's en daarom kopen ze liever bij een zaak, dan bij een particulier.
Mijn tip is dus: zoek een ruitersportzaak of zadelpasser die ook met dit systeem werkt en laat je zadel verkopen door iemand die er professioneel mee bezig is :) Succes!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:35

rina schreef:
Meegeven om te passen is bij mij overigens een no go. Ik geef echt geen zadel mee om te passen al is hij betaald. Ik ben er niet bij als ze passen, en weet dus ook niet wat ze ermee uitspoken. Ik ken teveel verhalen van zadel passen en kapot terugbrengen naar verkoper. Ik wil best langskomen te passen, maar 1 keer uit handen is verkocht.

Dat snap ik wel maar een zadel kopen zonder passen is wel een heel groot risico. Als je zelf langskomt is dat nog een optie maar dat maakt het wel wat lastiger om alles af te stemmen.

Ik heb wel een zadel gekocht wat terug mocht naar de verkoper. Ik heb zelf het zadel uitgebreid op de foto gezet in hun bijzijn en we hebben de afspraken op papier gezet.
Dan nog is het een kwestie van vertrouwen uiteraard maar als het zadel bij mij beschadigd was dan kon ik het niet terugbrengen terwijl de kleine beschadiging die al op het zadel zat nooit naar mij verweten kon worden omdat die al duidelijk op de foto stond.

Een goed merkzadel is ook tweedehands een boel geld en aangezien zadels al niet zo gemakkelijk te verkopen zijn zag ik het niet zitten om het risico te lopen met nog een niet passend zadel opgescheept te zitten. Zadel heeft ook nog eens een foam vulling dus dat past of past niet. Dat kan niet aangepast worden.

Gelukkig lag het zadel perfect op het paard dus hoefde ik het niet terug te brengen maar ik heb wel de zadelmaker/passer er bij gehad.

Van haar heb ik trouwens ook een zadel gekocht wat we wel op proef kregen en dat was wel heel prettig. Omdat het een bedrijf is voelt dat toch heel betrouwbaar, je krijgt advies en je kan uitproberen. Dan betaal je misschien wat meer dan bij een particulier maar dat had ik er wel voor over.

Mijn dochter heeft twee paarden die elk een dressuur- en springzadel moeten hebben dus dan is een goed tweedehandszadel wel prettig voor de bankrekening.

Mijn tweedehands zadels liggen ook bij een winkel waar ze op proef meegegeven kunnen worden na betaling van de aankoopsom. Zadels zijn nu de verantwoordelijkheid van de winkel.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:58

als ik de advertentie zie... zou ik ook snel klaar zijn met kijken. ZO trek je toch ook geen potentiele kopers?

Maak eens wat betere foto's met vooral betere verlichting. Een foto zegt meer dan......
Onderkant, zijkanten etc etc..

Hoe oud, welke maat, welke zitting, staat, wanneer gevuld, hoe lang gebruikt... versturen mogelijk, ophalen mogelijk, passen mogelijk?

Als ik zo'n zadel zou zoeken, moet ik zelf weer achter de info aan. Een advertentie moet zeker voor 95% voor zich spreken, vooral bij voorwerpen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:05

Gaat het om de advertentie die op je bokt hebt staan?

Zo ja dan zou ik er zeker meer foto's bij doen, maak gewoon een rondje er om heen zeg maar. Foto van voor, schuin voor, zijkant, schuin achter, achterkant en zo terug naar voren. Zorg er natuurlijk ook voor dat er goed licht bij is, gewoon overdag buiten een foto maken. Misschien kun je het ook ter verduidelijking zonder dekje op de de rug van je paard leggen.

Ook kun je wat meer info erbij plaatsen. Ik heb pas geleden een zadel te koop gezet met dit soort foto's en het was zo weg :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:09

Het is gewoon een risico om een zadel particulier tweedehands te kopen.
Ik heb ook een tweedehands dressuurzadel nodig voor mijn pony en heb hiervoor een afspraak bij een zadelpasser gemaakt. Dan ben je meer geld kwijt, maar weet je zeker dat het goed ligt.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:15

Ik heb 4 zadels in de verkoop, ze staan hier op de Boktmarkt en op MP. Beste merkzadels voor weinig, maar ook heel weinig reakties.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:19

Ik zit ook met dit probleem. Een vrij goedkoop veelzijdigheidszadel met een gangbare maat die er als nieuw uitziet.

Koopt een zadelmaker ook zadels op of niet?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:25

De zadelmaker die ik heb neemt zadels in de verkoop maar koopt ze niet over. Ze legt 100 euro op de prijs die de verkoper er voor wil hebben omdat ze het zadel voor dat geld ook komt passen en eventueel aanpassen.

Winkel waar mijn zadels liggen koopt ze ook niet over maar vraagt 10% van de verkoopprijs.

Ik heb ook zo'n Stübben Parzival maar die ligt voor 160 euro daar te koop, helaas zonder resultaat tot nu toe. Ik vind 250 euro best duur voor dat zadel om eerlijk te zijn.

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:11

Er zijn wel zadelmakers die als je een nieuw zadel koopt wat korting geven als je je oude zadel inruilt. Maar dan ligt het er wel aan van welk merk en in welke staat.

Misschien kan je het eens proberen bij tweedehandszadel.nl of gebruikterijzadels.nl

Ik heb mijn Euroriding binnen een maamd verkocht, duidelijke informatie die mensen in eerste instantie willen weten en duideljjke foto's.
Passen zou ik niet doen, je weet nieg hoe het zadel terug komt. Voor hetzelfde geld komt het helemaal niet terug. Dan moet diegene die het wilt kopen de maten van het paard laten opmeten door een zadelmaker.
Succes ermee.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:04

Als het niet terug komt is dat toch niet erg? Lijkt mij wel dat je altijd eerst afrekent voor je het zadel meegeeft.

De maten opnemen en zo beoordelen of een zadel past kan niet. Je moet een zadel echt op een paard zien liggen om te kunnen beoordelen of het al dan niet past.

Euroriding is vrij populair inderdaad. Ik wil die van mij niet kwijt maar die heb ik al wel kunnen verkopen.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:12

Misschien dat er een ruiterschop is die dit zadel wil inkopen.
wij hadden een hele oude euroriding, die eigenlijk wel onder slechte staat valt. Want er was va alles aan kapot.
Hier kregen we zelfs nog 75 euro voor terwijl wij al blij waren met een 10tje.
uiteindelijk daar nog een zadel gekocht. Met inruil voor dat zadel. Koste eerst 300,- en hebben we meegenomen voor 175. Waren echt aardig daar! Dit is een ruitershop in sterksel.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:30

amillia schreef:
Zeker wel, woon zelf in Duitsland en heb mijn zadel op ebay gehad. Heb ongelofelijk veel reacties gehad.

Mazzel hebben of een model wat nog net wel gewild is ;) Maar ik heb het ook over het gemiddelde wat er te koop staat en verkocht wordt. En dan moet je zelf ook zeggen dat de prijzen om te huilen zijn en je daar echt niet meer krijgt dan op MP of BM.

Percy, ik heb in de gelukkige omstandigheid dat ik niet verkopen moet :D ;) En dat afstemmen is voor mij dan weer minder moeilijk omdat ik huisvrouw ben. Ik zit zelfs in een nog lastiger segment van zadels omdat ik western rijd. Dat is sowieso al niet zomaar even te passen, daar ben je mallen voor nodig. Die ik dus ook zelf heb. Maakt het retour sturen bij niet passen voor mij dus overbodig. Of beter gezegd als iemand het zonder passen wil, prima maar is hun risico dan.
Ik wilde ook alleen maar waarschuwen toch voorzichtig te zijn met het maar meegeven en retour nemen bij niet passen. Je zult niet de eerste of laatste zijn die daarmee een kapot zadel terug krijgt.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 18:30

Ik heb net betere foto's gemaakt, ik pas de advertentie aan en zet hem dan even in het topic!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:43

ik heb nog een goed bruin Stubben vz heids-zadel. Ik zou niet weten wat ik hiervoor zou kunnen vragen of wat ie waard is.
Zadel is in goede staat.

Iemand tips?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:15

Ik zou of een zadelpasser ernaar laten kijken die taxeert, dit heb ik ook gedaan of vergelijkingsmateriaal zoeken en kijken wat voor prijzen zij aanhouden.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:20

bedankt voor de tip! Op internet zie ik deze zadels tusen de 1500 en 2000 euro, maar die van mij is oud (geen idee hoe oud).

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:29

Percy schreef:
Als het niet terug komt is dat toch niet erg? Lijkt mij wel dat je altijd eerst afrekent voor je het zadel meegeeft.

De maten opnemen en zo beoordelen of een zadel past kan niet. Je moet een zadel echt op een paard zien liggen om te kunnen beoordelen of het al dan niet past.

Euroriding is vrij populair inderdaad. Ik wil die van mij niet kwijt maar die heb ik al wel kunnen verkopen.

Je kan echt wel wat dingen laten meten.
Heb je een boommaat 30 of 34 nodig? Kan je paard keilkussens hebben of is de rug daar te kort voor? Heeft je paard een hoge schoft? Moet je opletten op een breed kussen kanaal? Eventueel met je zadelmaker overleggen over het merk en de maat als je wat bent tegengekomen.

Ontopic: Ik ben met mijn vraagprijs wel onder andere vergelijkbare zadels gaan zitten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 19:40

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:02

@ketly: ik zou wel je beide advertenties even qua vraagprijs op elkaar afstemmen ;)
Je hebt ongeveer wat ik zoek, en je zit in de buurt, alleen de vraagprijs zit niet in mijn categorie zolang ik mijn eigen passier nog niet kwijt ben :(

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 20:03

Ohja klopt, 800 moet even naar 750 :o

Wel erg jammer! Je woont inderdaad mooi dichtbij.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:16

Ik heb zelf nu een zadel nodig en dacht er ook wel even 1 tweede hands te kopen op internet. Als koper is het voor mij te veel gedoe, als het zadel niet past. Je moet heen en weer rijden. Hoeveel zadels ga je passen. Ik laat nu toch de zadelmaker komen. Het is een een hoop geld en als het dan niet goed zit dan zit je er mee. Succes TS!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:10

Ik heb een Wow zadel die niet meer past op m'n paard en heb inmiddels een ander zadel moeten kopen. De Wow is weinig gebruikt en nog in goede staat, helaas mag ik blij zijn, als het uberhaupt nog verkocht wordt, dat ik er nog 1000 voor zou kunnen krijgen. Nieuwprijs is 3500,- ....
Wow is lastig omdat bijna elk paard z'n eigen specifieke combinatie onderdelen nodig heeft. Paar jaar geleden was er een zadeldiefstal op de stal waar ik toen stond en hadden ze gelukkig mijn zadel wel laten hangen, weet nu wel waarom...

Het zou verrekte handig zijn als ze van Wow uit hier wat voor vonden, dat je van je 2e hands spullen af zou kunnen komen. Maar dan verdienen ze vast niet meer genoeg aan nieuwe onderdelen. Zijn wel manieren om van losse onderdelen af te komen, maar zou m'n zadel gewoon graag in 1 x kwijt zijn.