miezelke schreef:Geryon schreef:Je bent gek als als je een nieuw zadel gaat laten aannemen!
Waarom?
Omdat een jong paard met een goede training dat zadel na een korte tijd al niet meer past?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Denk dat de zadelmaker meer verdient op een nieuwe dan op een tweedehandsje. Maar goed als jij 3 keer een tweedehandje moet kopen ben je het geld ook kwijt. Daarom zou ik kijken naar iets wat je voor de tijd dat het duurt makkelijk aan kan passen. Zijn zat zadels met verwisselbare voorboom te krijgen zowel nieuw als tweedehands. miezelke schreef:Geryon schreef:Je bent gek als als je een nieuw zadel gaat laten aannemen!
Waarom?
miezelke schreef:Geryon schreef:Je bent gek als als je een nieuw zadel gaat laten aannemen!
Waarom?
veerle92 schreef:miezelke schreef:Waarom?
Omdat een jong paard met een goede training dat zadel na een korte tijd al niet meer past?
veerle92 schreef:Prima! Kopijzer dan.. je snapt toch wat ik bedoel.
Yvank_ schreef:veerle92 schreef:Prima! Kopijzer dan.. je snapt toch wat ik bedoel.
Nee want jij zegt dat die altijd aan te passen is en dat is helemaal niet zo. Met het kopijzer kan je alleen de voorkant breder of smaller maken. Maar dat zeg lang niet alles over de pasvorm. Als je paard meer spieren in de rug krijgt kan het zijn dat de boom al niet meer past of dat het tussenkanaal te smal is geworden etc etc.
equifavor.nl