Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Moonlight17 schreef:Geen optie om 2 hoofdstellen te kopen een voor zonder bit en een met bit. Lijkt me voor een jong paard toch makkelijker. Voor het paard zal het toch nauwelijks uitmaken wat voor hoofdstel erom zit. Misschien uiteindelijk ook nog wel goedkoper. Is slopen van een hoofdstel ook niet meteen een ramp.

wist niet dat het teugelclips waren vandaar dak ze niet kon vinden haha
donnar schreef:Voor een hoofdstel kan je ook 2e hands kijken, ik zie er op bokt al een aantal nette staan voor €22.50 dus dan heb je meer dan genoeg geld over.
Edit:
De bovenste moet je niet hebben, die draaien en dat is niet handig. De onderste zijn de goede
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
kim345 schreef:Oke succes ermee dan!
Al twijfel ik of het hoofdstel in de OP aan je wensen voldoet.
Volgens mij klik je daar gewoon het bit af en kun je het bit dus makkelijk wisselen.
Maar dan heb je wel losse klapperende dingetjes? En dat is toch wat je niet wilde?
94ninitjuh94 schreef:_RMHorse_ schreef:Gaatjes bijprikken en zelf haakjes aanmaken
Ik heb een rondgenaaid hoofdstel dus dan gaat niet en zoals ik al zei kan ik de haakjes die ik zoek niet vinden...
sorry maar wordt er een beetje moe van als mensen niet lezen wat er staat...
aisie schreef:Ik heb nog wel eentje over een zwarte met zilveren sluitingen maat full met klipjes dus. Is wit onderlegt. Mocht je belangstelling hebben dan maak ik een foto. Ik gebruik hem nooit meer wegens overlijden paard dus mag voor een zacht prijsje weg. Is denk ik exact wat jij zoekt.
_Evanne schreef:HB heeft zo'n hoofdstel voor 55 euro. Hier een link naar een webshop die 'm verkoopt http://www.fionasruitersport.nl/hb-hoofdstel-milano
Persoonlijk vind ik HB wel een fijn merk. Hoofdstellen die ik tot nu toe heb gehad waren vrij soepel. Maar dit hoofdstel heb ik nooit gehad, dus kan het niet zeker zeggen hoe deze is.