Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sal01 schreef:Het is moeilijk oordelen op een foto. Ben je je er wel van bewust dat, als het Bates zadel het cair systeem heeft, dit geen lucht is maar foam luchtdicht afgesloten. Na verloop van tijd heeft dit foam geen veerkracht meer en geeft het drukplekken. Ook krijg je uiteindelijk een soort van gleuf tussen de twee panels voor en achter. Dit kan ook drukplekken veroorzaken. Ik heb zelf altijd gedacht dat er lucht in het cair systeem zat en ik voelde me erg bedonderd dat er geen lucht maar foam in zat en dat de kwaliteit daarvan om te huilen was. Sterker nog, het voor en achter panel zaten met plakband (!) aan elkaar geplakt. Echt niet fijn!
Bon_ita schreef:Ook ik ben sinds een jaar in het bezit van een Kent & Masters
[ Afbeelding ]
Voor mijn paard met hoge schoft en een gevoelige rug wil ik écht niks anders meer. Dit zadel is zo goed aan te passen, ik zweer erbij. Ook de kniewrongen geven mij voldoende steun en sinds ik met dit zadel rijd heb ik ook nooit meer last van mijn rug gehad.
Ervaringen met de zadels die jij noemt heb ik niet. Maar ik wilde graag mijn ervaring delen. Misschien dat je er wat aan hebt