Dilemma.. Dilemma.. Ik ga geld uitgeven aan een nieuw zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Dilemma.. Dilemma.. Ik ga geld uitgeven aan een nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:24

Die Kent & Masters zijn mooie zadels. Ikzelf heb er een vzh van. Makkelijk aan te passen

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:25

sal01 schreef:
Het is moeilijk oordelen op een foto. Ben je je er wel van bewust dat, als het Bates zadel het cair systeem heeft, dit geen lucht is maar foam luchtdicht afgesloten. Na verloop van tijd heeft dit foam geen veerkracht meer en geeft het drukplekken. Ook krijg je uiteindelijk een soort van gleuf tussen de twee panels voor en achter. Dit kan ook drukplekken veroorzaken. Ik heb zelf altijd gedacht dat er lucht in het cair systeem zat en ik voelde me erg bedonderd dat er geen lucht maar foam in zat en dat de kwaliteit daarvan om te huilen was. Sterker nog, het voor en achter panel zaten met plakband (!) aan elkaar geplakt. Echt niet fijn!

dan heb jeje niet goed ingelezen wbt cair want daar zit een heel verschil in met flair(lucht) ( een WOW zadel die is wel op lucht en bevat een soort van ventiel),

de panels die met "plakband" (klittenband) vast zitten zijn ervoor zodat je ; hoe ideaal zelf je pads kunt verwisselen /aanpassen. dat houd in; mocht je je cair vinden gaan deuken (wat ik niet snap) je ze heel gemakkelijk voor 8 euro per setje kunt vervangen, ook het zelf bijpassen van je zadel is mogelijk met deze cair panels je hebt ze in verschillende mm , en is daarom erg makkelijk passend te maken, als je paard wisselt in omvang.(elk paard past natuurlijk zijn eigen zadel)
drukplekken nog nooit last van gehad ,en ook diegene die de de werth variant hebben met cair heb ik er nooit over gehoord! mijn paard zweert bij cair en loopt hieronder het lekkerst, (ook ik want het scheelt enorm veel zadelmakers kosten) ik laat de zadelmaker komen en hij zegt waar ik het zadel op moet vullen en hoeveel mm , of juist niet, en klaar. voor mij nooit meer wat anders het bevalt paard en mij uitstekend

ik heb overigens de bates innova

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:08

Bon_ita schreef:
Ook ik ben sinds een jaar in het bezit van een Kent & Masters

[ Afbeelding ]

Voor mijn paard met hoge schoft en een gevoelige rug wil ik écht niks anders meer. Dit zadel is zo goed aan te passen, ik zweer erbij. Ook de kniewrongen geven mij voldoende steun en sinds ik met dit zadel rijd heb ik ook nooit meer last van mijn rug gehad.

Ervaringen met de zadels die jij noemt heb ik niet. Maar ik wilde graag mijn ervaring delen. Misschien dat je er wat aan hebt :)

Sinds een aantal weken ligt er ook op mijn pony een kent and Masters, ze heeft een wat lastige rug. Ik vind het zadel voldoende steun geven (eventueel kun je er ook dikkere knieworngen op zetten) en toch niet heel gedwongen.
Over het aanpassen kan ik nog niet veel zeggen. Wel dat de vulling in een nieuw zadel echt nog moet inzakken en dat is even wennen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:32

Zadel op de foto lijkt op het eerste gezicht niet geschikt voor jouw paard. Hij lijkt te klemmen bij de schouder en vrij te liggen naast de schoft.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 17:52

kent en masters is ook een favoriet van mij. Goed nadenken nu dus pff ...

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 15:48

Het is een kentaur medea fit 3 geworden. Nu lekker rustig voor mijn operatie wachten. Om na mijn herstel direct in het zadel te kunnen springen.

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:31

Ziet er niet goed passend uit, maar lastig te zien bij een los zittend zadel.....
Je kunt het zadel alleen beoordelen onder de man! Dan zitten er toch wat kilo's op, even lekker in het zweet rijden en vervolgens kijken waar de drukplekken (zweetplekken) zitten. Weet je exact waar het zadel draagt, en waar niet!!!!