ikke schreef:Gypsy schreef:Dat is het voor mij ook, wat pmarena hierboven zegt. Ik doe het liever zelf zodat ik ten alle tijde weet hoe of wat dan dat ik maar moet hopen dat die vakman de waarheid staat te vertellen.
Wellicht zit daar het punt: ik stel kritische vragen. Daar wil ik kloppende antwoorden op en als ik die niet krijg, ga ik vervelend-kritische vragen stellen.
Als techneut kan ik me wellicht gemakkelijker en sneller een beeld vormen bij een verhaal en dus ook sneller de vinger op de zere plek leggen en daarmee het kaf van het koren scheiden.
Tegenwoordig ben ik wel iets bijdehanter, maar zelf vind ik het dan altijd vervelend als het allemaal zo moet. Of ik durf niet goed (zeker hoefsmeden kunnen in mijn ervaring erg bot doen, onder het mom van ik ben de vakman ik weet wat ik doe dus geloof dat maar want uitleg geven was ik niet van plan) en denk gewoon joh laat maar, als jij zo lomp gaat doen bel ik volgende keer wel een ander.
Ik heb gewoon helemaal geen zin meer om me door dat hele proces te slepen van zoeken tot je de juiste hebt, de enigste die ik nog "vertrouw" (maar blijf wel kritisch) zijn m'n da/ostheo en da/tandarts.
Bij mijn barefoots zie ik zelf dat het goed ligt, training gaat goed, ponybeesten zijn er blij mee, wat zoek je dan nog meer?