Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Totje5mei schreef:Ik zou nu gaan voor een goedkoper zadel omdat je paard nog maar 3.5 jaar is?
Wanneer hij ouder word en meer bespiering krijgt past je zadel misschien niet meer. Ik zou een duur en echt goed zadel kopen wanneer hij is uitgegroeid
Ik heb nu een vhz zadel van Knight Rider. Op zich geen slecht zadel voor een jong paard, het is echt een lichtgewicht. Maar om mee te rijden vind ik het voor mezelf niet zo super (heeft al eens op een ander paard gelegen toen ik reed). Ik zit niet 'vast' genoeg in mijn zadel en voor een jong paard vind ik het wel belangrijk om als ruiter ook goed te zitten op je paard (zodat je de jolige bokjes kan doorzitten
).
Maar met dit topic kan ik alvast al vragen of hij enkele merken in de aanbieding heeft tweedehands ofzo 

Beetje teleurstellend wel...
). Er is mij geen bedrag teveel voor mijn merrie, daar niet van ! Het moet haar passen en het moet mij ook passen en ik ben bereid om daarvoor te betalen uiteraard ! Maar het is een jong paard en ik wil geen zadel van €1.500 kopen als het volgend jaar niet meer past en niet ruim genoeg aanpasbaar is 

. Je hebt nog voldoende ruimte in het zadel om ook nog eens even iets anders te gaan zitten. (veel dressuurzadels dwingen je in één houding). Het zadel is ook makkelijk aan te passen aan je paard (dikker in zomer, wat dunner in winter bijv.).
Deze zijn ruim verstelbaar, ideaal voor groeiende paarden dus 
Beetje informatie winnen dus.

alleen is de kostprijs duur en is het moeilijk te vinden tweedehands voor een lage prijs .... goede kniewrongen diepe zit , gewoon weg fantisch