Wat betreft de osteo herken ik het verhaal dat ze moeite heeft met galop, dus ik vermijd galop een beetje omdat ik dacht dat ze gewoon niet genoeg kracht heeft ervoor. Dus we werken eerst aan sterke billen en rug voordat ik meer ga vragen van haar in galop. Ze is vroeger ook een paar keer flink op dr snufferd gegaan waarbij ik al dacht dat t niet anders kon dat dat ze kreupel liep. Maar dat deed ze niet.. dus dat er wat vast of scheef kan zitten zou heel goed kunnen..
Wat betreft barefoot. Ze liep idd beter onder de lexington. Toch had ik niet op eigen houtje een barefootzadel laten komen. Ik heb rond gebeld en iemand die de zadels verkoopt laten komen om te passen en te kijken naar mijn pony. Ze adviseerde wel een dressuurmodel. Hooguit maat 1. Ivm de bouw van mijn pony. Die heeft dus maar een inimini beetje schoft en een korte rechte rug. Onder de boomzadels zitten de zadels met veel wrong en diepe zit het lekkerst. Dus ik dacht. Ik neem de lexington. Heb hier verder niks over gehoord dat het niet geweldig zou passen op mijn pony. Maar goed.. dat is nu achteraf gezien..
Daarna heb ik op eigen houtje een boomzadel aangeschaft/ingewisseld omdat ik niet tevreden was over het zitten op de lexington. En na een andere zadelmaker te laten komen bleek deze te passen. Dus ik was blij. Pony reageerde er toen ook redelijk prettig op. Maar nu lijkt het net of het toch niet helemaal de juiste beslissing is geweest. Nu rijd ik ook met een schapenwolletje eronder. Dit lijkt wel iets te verzachten maar het is het nog niet helemaal heb ik het idee.
Nu de puzzel een beetje in elkaar valt (voor mij dan) vind ik het toch zonde dat k hem niet gewoon voor een ander model had ingewisseld.

Ik zal ook eens kijken of ik een foto van mijn pony kan plaatsen van haar rug en hoe dit zadel nu ligt ect. Niet dat jullie zadelmakers zijn, maar misschien komen er wel nog meer ideeën boven dwarrelen. Misschien een model van barefoot wat beter zou passen voordat ik weer een besluit neem.

Sowieso wil ik een testzadel van barefoot nemen. Of als ik er heilig van overtuigd ben dat dat al een hoop zal schelen (wat ik nu wel denk als ik terug denk aan de lexington) dat ik er een aanschaf. En dat ik de osteo eens langs laat komen en evt. de dierenarts.