Kan de verkoper je niet adviseren? Misschien heeft die nog goede tips. Ik rij met stoffen chaps en kunststof beugelriemen ( onder het zweetblad ) en heb nergens last van.
Ik heb kunstleren beugelriemen gekocht , van thorrowgood , dat helpt ook niet. En de verkoper zegt alleen maar oh das gek. en die weet het verder ook niet. Balen.
dieseltje09
Geplaatst: 18-08-15 12:42
Ik heb maar 1 echte tip voor je om er vanaf te komen en dat is je zadel verkopen
Ik heb ook me groen en geel geërgerd aan het piepen van mijn zadel(wintec maar dat kunstof is verder gelijk) zelfs zo dat ik het ineens zat was en hij op marktplaats stond Ondertussen gelukkig met een Kent en Master die is wel van volledig leer
Het piepen komt door de wrijving tussen leer en kunststof. Meestal zijn je laarzen dus de boosdoener, soms de beugelriemen en een enkele keer helpt niets en gaat het kunstof door wrijving tegen andere delen ook piepen(al is het geluid dan iets anders maar blijft het irritant(paar rubberen laarzen van mn dochter maakte nog een erger geluid als mijn leren terwijl een ander paar kunststof laarzen geen enkel geluidje op leverde)
Wanneer ik gewoon met alleen jodpurs rijd dan nergens last van, maar met mijn MH laarzen hoor je idd een krakend geluid. Ik heb overigens gewoon leren beugelriemen
Ja het is bij mij ook zeker de combi van mn laarzen op dat kuntstof , maar ik had gehoopt dat er iets aan te doen was.Of bijvoorbeeld met een ander merk laarzen het op te kunnen lossen ofzo.
Ik ben verder namelijk wel tevreden over het zadel en heb hem pas ook weer laten bijvullen etc .