Een oud Kieffer dressuurzadel zit niet super omdat t zadel bijna geen kiniewrongen heeft
Darkness85
Geplaatst: 23-04-14 23:24
Albion SLK dressuur. Eindelijk een zadel wat goed past op mn smalle paard met hoge schoft + atrofie... En t zit eerlijk. Niet te veel wrong. Lekkere zachte zit.
Euroriding Diamant dressuurzadel op de een, Kent en Masters S-serie dressuurzadel en Rossner Amerika spingzadel op de ander.
AaronYve
Geplaatst: 24-04-14 08:58
Kwpner heeft een Adam Ellis dressuurzadel. Echt nog nooit zo'n heerlijk zadel gehad. Fjord heeft een Thorowgood T4 vzh
Equisync
Geplaatst: 24-04-14 08:59
Massimo Dressuur II! Heerlijk ding! Voor mij hoeft het niet meer anders, ligt super op mijn Haflinger en ik kan er probleemloos urenlange buitenritten mee maken!
zhippo
Geplaatst: 24-04-14 09:02
ik rijd met een Arno Brandt zadel op mijn dressuur paard! het zit echt heerlijk!! op mijn springpaard heb ik een JC springzadel liggen, ook een erg fijn ding! op mijn andere paard ligt een prestige stoeptegel dressuur haha en op dan heb ik nog een prestige nog wattes, die is erg fijn!
Malyma
Geplaatst: 24-04-14 09:51
Een Barefoot Stella, die overigens te koop is, en een Startrekk comfort shorty, heeerlijk zadel
Ik heb een fantastisch traditioneel handgemaakt zadel van Pam Foesch. Helemaal op maat van mij en mijn paard. Ben er na 3 jaar nog altijd superblij mee. Ik kreeg van de week nog de opmerking van iemand dat mijn zadel zo geweldig zit. En zo is het.
Een kieffer springzadel, een wintec cair 2000 vzh & een wintec Isabelle Werth cair
Anoniem
Geplaatst: 25-04-14 10:58
Ik heb een ainsley met weller system. (ik geloof type vanguard). Hij zit voor mij redelijk lekker. Heb iig geen pijn in mijn stuitje, wat ik op veel andere zadels wel heb. Maar hij doet niet veel goed voor de houding. Terzijnertijd wil ik kijken voor een custom zadel of iets in die trant.
Ik heb al jarenlang naar volle tevredenheid een KN symfonie. Past op nagenoeg alle paarden, onverwoestbaar!
Verder heb ik in totaliteit de afgelopen 20 jaar gereden met: Euroriding daimant (hopeloos) Euroriding luxor (wrongen veels te veel aanwezig) Wintec Isabell Werth (Ik haat kunststof) Wintec 500 spring editie (ik haat kunststof) Stübben siegfried (hard, maar oerdegelijk en onverwoestbaar! Past bovendien op veel paarden) Huismerk ruitergilde (Ik vond het niets, maar de desbetreffende pony loopt er 20 jaar later nog mee rond) En een Startrekk dressuur (zit zalig, redelijk goed aanpasbaar maar ik vond de pasvorm dubieus).
Een Crown (Ideal) Jessica. Een van de enige zadels die kort genoeg bleek voor mijn pony. Zit heerlijk en ligt als een huis.
Hiervoor een Morris&Nolan. Zo jammer dat dat merk vrijwel niet meer te krijgen is in Nederland. Het was echt een geweldig zadel, maar helaas niet pas te krijgen op mijn nieuwe pony.
LoveWodan1
Geplaatst: 25-04-14 20:15
Een Stübben Scandica dressuur, en een Stübben Siegfried spring