Heerlijk!Wou dat ik zo'n ding had toen ik leerde rijden of toen ik mijn Welshje in ging rijden!

Lijkt inderdaad enorm veel op een check die ze bij de dravers gebruiken.
Al zit die meestal onder de kin en minder vaak aan het bit.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
EvaaxGucci schreef:Ik hoorde dat vroeger die 'bokteugels' gebruikt werden bij paarden die voor de kar stonden. Weet niet zeker of dit helemaal waar is.

NathalietjeB schreef:EvaaxGucci schreef:Ik hoorde dat vroeger die 'bokteugels' gebruikt werden bij paarden die voor de kar stonden. Weet niet zeker of dit helemaal waar is.
zoals ik al zei lijkt op een opzet teugel die nog steeds in de draf/men sport word gebruikt idd
tjah ik ben van mening dat ieder les kindje gewoon hoort te leren rijden zonder opzet teugel toestanden...
Djonah schreef:NathalietjeB schreef:t ziet er uit als een opzet teugel die ook wel in de drafsport word gebruikt.
ipv dezelfde werking. t hoofd omhoog houden
Dat dacht ik dus ook. Een check noem je dat toch?
dit is eigenlijk t zelfde idee alleen zit dit aan t kopstuk ipv van onder de kin of bit uitGiolli schreef:Bizzybijtje schreef:Dat vind ik dan weer wat gevaarlijk. Stel dat dat paard dan een uitweg zoekt door te gaan steigeren..
Onzin. Een paard kan al dravend, stappend, galloperend bokken. Maar alleen een stilstaand paard kan steigeren. Voorwaarts dus en dan is er niks aan de hand.
Sok schreef:Lijkt inderdaad enorm veel op een check die ze bij de dravers gebruiken.
Al zit die meestal onder de kin en minder vaak aan het bit.