Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Vivaldala schreef:Het zou zo maar kunnen. Natuurlijk toen ik ging kijken reed hij op een simpel bitje en kon ik er alles mee. Wie weet hoe hij hem heel los gereden! Met een harde hand krijg ik hem geweldig rond maar daar heb ik dus helemaal geen zin in
dus dat kan zeer zeker wel.
Ik zeg niet zomaar wat.xDenies schreef:Nouja vervelend als het niet waar is .. maar er is toch een heel artikel over gegaan op facebook betreft slecht passende zadels.
"Bij het passen van zadels zijn een aantal uitgangspunten heel belangrijk om in het achterhoofd te houden.
Één daarvan is dat het twintig minuten duurt voordat zenuwen verdoofd raken.
Als je druk uitoefent op een zenuw doet dat pijn. Na twintig minuten verdwijnt die pijn, de zenuw raakt dan verdoofd en stopt als het ware met het afgeven van pijnsignalen.
Wanneer je een paard gaat rijden en het duurt minimaal twintig minuten voordat hij 'los laat' dan duidt dat op pijn. Die pijn verdwijnt na twintig minuten omdat dan de zenuwen verdoofd zijn en vanaf dat moment loopt het paard dus probleemloos, hij voelt de pijn immers niet meer. Let wel, het gaat dan om pijn door druk op zenuwen."
Dus nee, niet uit m'n duim gezuigd of dergelijke dingenIk zeg niet zomaar wat.
En daarnaast klinkt het behoorlijk logisch als je er verder in gaat verdiepen.
Maar goed .. vind er van wat je er van wilt vinden.
xDenies schreef:Na 20minuten verdoofd alle pijn... dus dan kan je elk paard fijn rond rijdendus dat kan zeer zeker wel.
Daarnaast dat je op wedstrijd niet met stang en trens mag rijden wilt niet zeggen dat ze dat thuis ook.niet deden.
Vivaldala schreef:Er is vooral naar zijn rug gekeken. Aangezien hij daar een minimale afwijking had. Maar dit zou en heeft nooit problemen gegeven. Hier is daarna ook een scan van gemaakt en daar kwam uit dat het niets is. Bloed is al eens afgenomen geweest ook goed terug gekregen.
Dus we gaan nu eerst beginnen met de lounge oefeningen.
Wat ik wel raar vind is dat hij in de bossen makkelijker te berijden is. Ook eerder ontspannen is terwijl ik dan precies hetzelfde rijd als binnen.
Vivaldala schreef:Ik heb besloten om het rijden eerst maar op te geven. Dus ga ik eerst helemaal terug naar de basis. Grondwerk en longeren. Ik heb zo'n handig touwtje om zijn rug te ontspannen tijdens het longeren. Ook ga ik ren afspraak maken met wat elco had voorgesteld. Dus nu gaan we ons eerst concentreren op al het andere en dan komt natuurlijk ook de da aan de man.
Vivaldala schreef:[ Afbeelding ]
Hier een foto voor de mensen die willen zien hoe hij momenteel loopt. Mag ik erbij zeggen dat dit dan de beste foto is.