Nieuwe Silk Steel Hackamore

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Nieuwe Silk Steel Hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:14

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:06

ik rij nu met een touwhalster maar ben nieuwschierig naar een hackmore geworden omdat het voor buitenritjes handig kan zijn denk ik want dan heb je toch iets meer te vertellen maar zou het ook helpen tegen mn pony die het haat als iemand harder gaat dan zij. heb dan altijd bit in maar geeft hackmore dan zelfde effect voel me beetje blond in dit soort situaties hihi. heeft er iemand ervaringen mee :) ik namelijk niks -O-

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:17

Ik heb het idee dat je met bit meer te vertellen hebt dan met de hackamore...
Mijn paard ontspant ook niet zo snel op de hack. Met bit gaat hij kauwen en nageven en bij de hack blijft hij een beetje tegenwerken/ hangerig

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:29

ik heb dat die van mij ernstig sterk word hangen alles enzo nu drie weken iets langer met touwhalster en heel relaxt eigenlijk daarom dacht ik een hack voor buitenritje als er iemand mee is :) ik ben er nieuwschierig naar nou heeft vriendin van mij er eentje hangen die kan ik ff testen:)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:05

Cemlys schreef:
Wat voor hack heb jij Toydoll?
Mijn pony heeft een afwijking aan de tong, het achterste en voorste deel staan gedraaid ipv recht op elkaar, die draaiing zit net ter hoogte van het bit. verklaart waarom hij altijd rommelig met het bit geweest is. In de beleerfase eigelijk niet, maar ik rijd altijd met weinig druk en bij een jong pas zadelmak dier zit je natuurlijk weinig in de mond.

Ik heb altijd met engelse hackamore gereden. Met ketting eronder dus, ook wel eens riempjes geprobeerd hoor maar als ze dan een race bui had had ik geen rem.

Afbeelding

Overigens had ik met hackamore wel meer te vertellen, maar dat kwam vooral omdat op het bit ze meteen steigerde en achterover klapte of haar rug zo erg wegdrukte en haar hoofd ging gooien, tong over het bit gooide waardoor het bit geen inwerking meer had.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:09

btw, google op hackamore mini en je vind ook wel kleinere maatjes :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:09

Toydoll schreef:
Cemlys schreef:
Wat voor hack heb jij Toydoll?
Mijn pony heeft een afwijking aan de tong, het achterste en voorste deel staan gedraaid ipv recht op elkaar, die draaiing zit net ter hoogte van het bit. verklaart waarom hij altijd rommelig met het bit geweest is. In de beleerfase eigelijk niet, maar ik rijd altijd met weinig druk en bij een jong pas zadelmak dier zit je natuurlijk weinig in de mond.

Ik heb altijd met engelse hackamore gereden. Met ketting eronder dus, ook wel eens riempjes geprobeerd hoor maar als ze dan een race bui had had ik geen rem.

[ Afbeelding ]

Overigens had ik met hackamore wel meer te vertellen, maar dat kwam vooral omdat op het bit ze meteen steigerde en achterover klapte of haar rug zo erg wegdrukte en haar hoofd ging gooien, tong over het bit gooide waardoor het bit geen inwerking meer had.

ik gebruik nu voor buitenritjes met iemand erbij een thiedeman met tongboog vrij streng bit maar nog jemig ze duwd er gewoon doorheen hou haar wel maar vind abnormaal dat ze er door heen gaat :7

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:52

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:54

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:06

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:18

ik heb zo 1, maar dan van BR. Ook gewoon met een leren kinriem

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:19

Werkt dat fijn? En heb je er nog een extra bontje omheen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:20

Ja hoor prima. Nee geen bontje
Zie foto uit laatste post van de vorige pagina (linkje)

Maar ben niet van het heel strak aansnoeren persoonlijk. Dus kan prima zo :P
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 08-04-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:21

is een hackmore ook handig om gewoon ook in de bak te rijden hihi deze topic ging over bepaalde hackmore maar nu wordt ik gewoon erg nieuwsgierig naar alle ervaringen haha:)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:23

Ja rij er ook gewoon dressuur mee. Vorige eigenaresse mocht een jaar geen bit in hangen dus die reed ermee buiten, dressuurde ermee en sprong ermee. Ik rij er wel eens dressuur mee en een uitstaprondje na het rijden. Toen ik echt voor een buitenrit naar buiten wilde zei ze tegen mij dat ik er een bit in moest hangen voor de zekerheid. Springen heb ik nog niet met hack gedaan, maar ongetwijfeld gaat dat ook goed.

Er is een discussie over dat je er dus niet met aanleuning mee mag rijden omdat het zo super scherp zou zijn e.d. Aan de manier waarop mijn paard erop reageert vraag ik me af of dat wel zo is. Ik rij er dus gewoon mee net als met een bit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:26

Een hackamore is toch niet bedoeld om dressuur mee te rijden? := Dit is mij altijd geleerd, je zet druk op de neus en achter de oren en dwingt je paard dus eigenlijk naar beneden te lopen. Heb met de dressuur altijd contact dus je hebt een continue druk, dat vind ik zelf nou niet echt vriendelijk.

Ik rijd zelf al bijna 3 jaar met hackamore buiten en indd het bontje onder de neusriem is al erg vies, deze is inmiddels ook wel aan vervanging toe maar moet ik nog eens bestellen. Ik heb eerst met een normale hackamore gereden en rijd sinds kort dan met een s-hackamore :). Je hebt indd een rem als het nodig is en niks in je handen als het niet nodig is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:28

Dat is nou juist de discussie en ik ben het daar niet mee eens als ik de reactie van mijn paard bekijk. Ik deed heel voorzichtig met de hackamore door dat soort verhalen als die van jou, maar paardlief parkeert zonder aarzeling zijn hele gewicht in mijn hand met de hackamore. Denk niet dat het dan echt zo zeer doet als wordt beweerd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:29

Ik heb het ook niet erover dat het zeer moet doen, een paar kan echt wel wat druk hebben daarop. Ik heb het over de vriendelijkheid, paard parkeert niet voor niets zoveel gewicht in jouw handen ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:30

Dus omdat ik niet vriendelijk ben parkeert het paard al zijn gewicht in mijn handen?
zeer logisch :?

Ik probeer druk te ontwijken voor zijn bestwil en hij zoekt het op. Uit ervaring heb ik dus zeer mijn twijfels over deze veelgedane uitspraak
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 08-04-14 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:30

Dat zeg ik niet :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:32

wat bedoel je dan wel?

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:34

Beloven schreef:
Een hackamore is toch niet bedoeld om dressuur mee te rijden? := Dit is mij altijd geleerd, je zet druk op de neus en achter de oren en dwingt je paard dus eigenlijk naar beneden te lopen. Heb met de dressuur altijd contact dus je hebt een continue druk, dat vind ik zelf nou niet echt vriendelijk.

Ik rijd zelf al bijna 3 jaar met hackamore buiten en indd het bontje onder de neusriem is al erg vies, deze is inmiddels ook wel aan vervanging toe maar moet ik nog eens bestellen. Ik heb eerst met een normale hackamore gereden en rijd sinds kort dan met een s-hackamore :). Je hebt indd een rem als het nodig is en niks in je handen als het niet nodig is.

die van mij word onwijs sterk met dat trenge bit om maar in te willen halen vrij gedoe ik win wel maar vind zo niet leuk om in die mond te trekken om haar in te houden dus daarom dacht in hieraan mischien dat dat een uitkomst is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:49

Pluisje ik bedoel dat je een continue contact hebt met dressuur dus ook altijd druk hebt. Daardoor is het niet zo vriendelijk en misschien vind je paard het niet fijn waardoor die dus zijn gewicht erop gooit. Dat heeft niks ermee te maken hoe jij rijd.

Sheeltje ik zou dan eerder denken aan een bitloze optoming waarmee je wel dressuur mag starten (denk aan kin/kaak gekruist). Er is niet voor niets een reden waarom je niet met een hackamore mag starten.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:52

ik start niet meer:) ik rij recratief:)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:53

Ik neem niet aan dat als hij de constante druk niet fijn vindt, dat hij die druk dan maar groter maakt door erop te gaan hangen. Klinkt nou niet bepaald logisch zegmaar...