Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ik namelijk niks
ik ben er nieuwschierig naar nou heeft vriendin van mij er eentje hangen die kan ik ff testen:) Cemlys schreef:Wat voor hack heb jij Toydoll?
Mijn pony heeft een afwijking aan de tong, het achterste en voorste deel staan gedraaid ipv recht op elkaar, die draaiing zit net ter hoogte van het bit. verklaart waarom hij altijd rommelig met het bit geweest is. In de beleerfase eigelijk niet, maar ik rijd altijd met weinig druk en bij een jong pas zadelmak dier zit je natuurlijk weinig in de mond.

Toydoll schreef:Cemlys schreef:Wat voor hack heb jij Toydoll?
Mijn pony heeft een afwijking aan de tong, het achterste en voorste deel staan gedraaid ipv recht op elkaar, die draaiing zit net ter hoogte van het bit. verklaart waarom hij altijd rommelig met het bit geweest is. In de beleerfase eigelijk niet, maar ik rijd altijd met weinig druk en bij een jong pas zadelmak dier zit je natuurlijk weinig in de mond.
Ik heb altijd met engelse hackamore gereden. Met ketting eronder dus, ook wel eens riempjes geprobeerd hoor maar als ze dan een race bui had had ik geen rem.
[ Afbeelding ]
Overigens had ik met hackamore wel meer te vertellen, maar dat kwam vooral omdat op het bit ze meteen steigerde en achterover klapte of haar rug zo erg wegdrukte en haar hoofd ging gooien, tong over het bit gooide waardoor het bit geen inwerking meer had.
Dit is mij altijd geleerd, je zet druk op de neus en achter de oren en dwingt je paard dus eigenlijk naar beneden te lopen. Heb met de dressuur altijd contact dus je hebt een continue druk, dat vind ik zelf nou niet echt vriendelijk.
. Je hebt indd een rem als het nodig is en niks in je handen als het niet nodig is.

Beloven schreef:Een hackamore is toch niet bedoeld om dressuur mee te rijden?Dit is mij altijd geleerd, je zet druk op de neus en achter de oren en dwingt je paard dus eigenlijk naar beneden te lopen. Heb met de dressuur altijd contact dus je hebt een continue druk, dat vind ik zelf nou niet echt vriendelijk.
Ik rijd zelf al bijna 3 jaar met hackamore buiten en indd het bontje onder de neusriem is al erg vies, deze is inmiddels ook wel aan vervanging toe maar moet ik nog eens bestellen. Ik heb eerst met een normale hackamore gereden en rijd sinds kort dan met een s-hackamore. Je hebt indd een rem als het nodig is en niks in je handen als het niet nodig is.