Dalmar crossbescherming, past het?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marijkiiii

Re: Dalmar crossbescherming, past het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:42

Mijn styles beginnen nu wel te slijten, ze zijn nu twee jaar gebruikt.
Bij twee van de beschermers zit er een scheur in de band en aan de binnenkant is de voering iets los.
Maar ik denk eigenlijk dat de schoenmaker ofzo dat nog wel kan verhelpen.

Ik betwijfel dus of de styles het zoveel langer volhouden als die jij nu hebt, want zoals het er nu uitziet, weet ik niet of ze na dit jaar nog bruikbaar zijn ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:58

Ik hoop via deze weg advies in te winnen, ik wil graag nieuwe zeer goed ventilerende peesbeschermers en achterbeschermers. Ik rijd dressuur en maak buitenritten.

De volgende beschermers leken mij wel wat:
- BR Pro Mesh
- Tri Zone Allround Sport boot
- Dalmar eventer boot
- NEW Airoflow
- Premier Equine (zie hier wel neopreen in zitten?)
- Composm plastic beschermers met grote gaten

Wat raden jullie aan? Ik hoor over alles voor en tegen verhalen...

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:30

Ik maak precies dezelfde afweging Picasso, ben dus ook wel benieuwd! Hou het even in de gaten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:16

Picassox schreef:
Ik hoop via deze weg advies in te winnen, ik wil graag nieuwe zeer goed ventilerende peesbeschermers en achterbeschermers. Ik rijd dressuur en maak buitenritten.

De volgende beschermers leken mij wel wat:
- BR Pro Mesh
- Tri Zone Allround Sport boot
- Dalmar eventer boot
- NEW Airoflow
- Premier Equine (zie hier wel neopreen in zitten?)
- Composm plastic beschermers met grote gaten

Wat raden jullie aan? Ik hoor over alles voor en tegen verhalen...

Dalmar en PE heb ik nu ervaring mee NEW heb ik ooit gehad met de wollige voering.

Dalmar set staat te koop want de pasvorm is niet goed voor mijn paard, ze krijgt er drukplekken van maar die krijgt ze ook van gewone peesbeschermers.
De PE's heb ik nu 1x mee gereden maar achter zakte ze af. Volgende keer strakker doen. Ga ze als het goed is vrijdag bij de crosstraining weer gebruiken maar paardlief liep gister niet echt lekker dus weet nog niet of ze vrijdaggoed is.
Dalmar vind ik voor dressuur en buitenritje wel way to much bescherming. Maar dat is mijn mening (en ben toch erg voorzichtig met mijn paarden).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:27

Vindt de dalmars ook wel wat veel voor een buitenritje. Als ze passen zijn ze wel erg prettig met die kanttekening dan dat ze bij mij na 2 jaar (en niet dagelijks gebruik) versleten zijn.
NEW air O Flow heb ik gehad en die waren alleen qua pasvorm voor ons niet perfect. Wel heel prettige lichte luchtige beschermers. Zijn nog helemaal netjes na langere tijd gebruik.
TRiZOne heb ik nu voor normaal spring werk. Heb het idee dat ik ze een maat te groot heb gekocht want ze draaien heel iets. Verder wel heel prettige beschermer.
Die laatste (2) zou ik dan ook kiezen voor jou gebruik.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:00

PE vallen voor mij af: bij mijn paard zakken de beschermers al snel af, en ik wil ze niet superstrak hoeven doen... Plus zag dacht ik neopreen op de foto's? Dat wil ik niet...

Dalmar twijfel ik beetje: vind ze ook wel wat te veel van het goede...

Jammer dat de Trizone draait...

Ga denk ik voor NEW Airoflow of Trizone en eventueel neem ik de opengewerkte beschermers erbij...

Pfffff lastige keuzes! En daarbij een hoop geld voor die NEW's

Zijn de NEW's voor voor- en achterbenen te gebruiken?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:08

alle cross beschermers hebben voor en achter een geheel andere beschermer.
Vraagt namelijk ook een geheel andere vorm van bescherming.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:10

pol013 schreef:
alle cross beschermers hebben voor en achter een geheel andere beschermer.
Vraagt namelijk ook een geheel andere vorm van bescherming.

En ik vraag me af of je een paard met dressuur en een buitenrit wilt gaan beschermen met harde platen om de benen terwijl je juist verkoeling zoekt? De platen zijn speciaal tegen het aantikken van crosshindernissen en altijd warmer en meer kans op drukken dan een beschermer zonder platen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:13

voor dressuur springen en buitenritjes, gebruik ik leren beschermers met leren voering. Dat ventileert nog altijd het beste naar mijn idee.

Voor het crossen gebruik ik dalmar. Ben daar heel tevreden over.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:18

Ik heb zelf de pe's maar vind ze bij vaak gebruik veel slijten... ( stiksels gaan los )

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:09

Laatst bijgewerkt door Evony op 15-04-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:10

Ik ga vrijdag naar Ooteman om de Tri-zone beschermers te bekijken. :)

Toch lijken de NEW Airoflows me ook fijn, kan alleen de achterbeen-versie niet vinden? :?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:16

Evony schreef:
je hebt ook "peesbeschermers" van dalmar! Dus minder bescherming dan de crossbescherming, is dat niks?

http://www.dochorse.nl/dalmar-speed.html

Dat lijkt mij ook wel wat. Die crossbeschermers lijken me over the top..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:34

Ik heb Airoflows, gebruik ze voor crossen (nu niet meer zo actief) en buitenrijden. Ook ideaal voor strandritjes, aangezien ze geen enkel drijvend vermogen hebben en zand en modder was je er zo af...

Mijn paard heeft trouwens ook nogal veel bot en redelijk kort pijpbeen.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:48

Ik heb zelf ervaring met de Compositi beschermers en de Tri-Zones. Rijd dressuur en (lange) buitenritten ter voorbereiding op endurance.

De Tri-Zone boots bevallen erg goed, ze draaien zeker niet! Enige nadeel vind ik wel dat de voering snel slijtageplekken vertoond, en daarmee de kans op schuurplekken vergroot. Dit was nog meer bij de 'standaard' beenbeschermers van Tri-Zone, bij de boots is het wat minder. Zelfde probleem had ik bij de strijklappen van Tri-Zone: rondom te vetlok werden de haren helemaal stroef en geschuurd.

Van Compositi heb ik tot nu toe alleen de achter beschermers uitgeprobeerd. Hierbij totaal geen schuurplekken, rubber is erg soepel en zacht en inderdaad lekkere koele benen. Mijn enige bezwaar is wel dat het rubber zo soepel voelt, dat ik twijfel of ze stevig genoeg zijn om bij de voorbenen klappen op de pezen op te vangen...

Beiden voldoen op zich dus wel, maar ben zelf nog zoekende naar de 'ideale' beschermer. Als deze al bestaat... Neig naar de Dalmar eventer, maar vind dat ook weer wat veel van het goede aangezien ik niet spring. En mijn paard heeft aan beide voorbenen een schiefel, dus de beschermers moeten ook nog zacht genoeg zijn om dat niet te irriteren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:38

Lees ook even mee...Ook ik ben nog op zoek naar n fijne beschermer voor dressuur en buitenritten (incl doorwaadbare plek), dus t moet geen water opnemen. Heb nu gewone peesjes, maar die zitten niet helemaal lekker door een schiefeltje...Overweeg ook de tri-zone allround...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:18

Tri zone allround geen aanrader, paard kreeg er schaafplekken van en ze slijten snel, binnen fs kortste keren dat gebiesde randje los, kapot. En waar paard zich raakt al vlug flinke beschadiging in het spul. Ook de strip aan de achterkant is heel erg slap. Ik gebruikte ze voor thuis en buiten rijden en binnen korste keren zagen ze er niet meer uit, dus voor crossen zou ik ze helemaal niet aanraden. Ik heb nog wel ergens een foto na 1 week gebruik...

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:48

Mischien is elite-r wat ?
Ik heb ze zelf niet maar een kennis wel die is er erg tevreden over :) !

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:16

Ik heb uiteindelijk wel de tri-zone allround gekocht, en waren voor mijn leasepaardje perfect. Geen schuurplekken meer. Nam geen water op en zijn pezen bleven fijn koel tijdens buitenritten.
Zou ze idd voor echt crossen niet aanraden, daar zijn ze niet sterk genoeg voor, vind ze meer vergelijkbaar met pijpkousen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:14

Ik heb de Trizone beschermers nu ruim 4 maanden. Ik vind ze redelijk, maar weet niet of ik ze nogmaals zou aanschaffen. De peesbeschermers zijn stug en vormen niet naar het been waardoor mijn merrie wel wat kale plekken op haar been krijgt. Binnenin zitten namelijk soort van noppen die de peesbeschermer van het been af moeten houden, maar die zijn erg hard. Ze draaien wel iets en zakken af als je ze niet strak genoeg doet. Daarentegen blijft het been wel mooi koel, zweet niet en ze zijn licht en makkelijk afwasbaar.

Frederiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:53

weet iemand waar je peesbeschermers in de kleur emerald kan kopen?

M_Xsensah123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:19

hallo, ik weet niet of een van jullie mij kan helpen, maar ik weet niet welke maat ik van Dalmar moet hebben, het is een D pony van 1,44, met vrij dikke benen vanwege haar leeftijd.. ik zat zelf te denk aan een M, maar sommige zeggen dat dat full is en S cob is..??