Super, ik hoop ook dat ie past. Laat je er wel iemand met kennis van zaken naar kijken?
lysquint
Geplaatst: 28-03-14 20:27
Ik heb een sommer dressuur zadel (staat te koop). De boom kan versteld worden door een zadelmaker met behulp van een machine, is daarom ook wel ideaal voor een jong paard.
Marjolijnvdh
Geplaatst: 30-03-14 19:24
Hallo TS,
Wanneer een zadel bij een jong paard iets anders komt te liggen is dit, meestal, het gevolg van groeien van het paard. Het is normaal dat een jong paard van voor overbouwd is en een tijdje later van achteren. Het zadel gaat dan ook anders liggen. Een oplossing hiervoor is een aanpasbare pad. Dan komt het zadel weer in evenwicht en kan men gewoon blijven doorrijden. Wanneer een zadel teveel naar voren of naar achteren 'leunt' dan kan het paard daar problemen mee krijgen. Een LeMieux pad kan men op 4 verschillende plaatsen veranderen, is dus ideaal voor de jonge paarden. Ik ga hierbij dus uit van een passend zadel, voorboom juiste maat, niet bruggen of rocken, niet te lang, zadel heeft goede kussenvulling, e.d.
Succes.
nombrado
Geplaatst: 31-03-14 17:00
Mandy schreef:
Hierbij even een foto van mijn Guppy wellicht kunnen jullie hier een beetje zien hoe haar rug is [ Afbeelding ]
die gaat nog wel groeien in de schouder en schoft. zelf ben ik begonnen met de zaldi new kent op mijn jonge PRE''s , en gebruik die nog steeds met beleren van jonge paarden. Tegenwoordig heb je van zaldi ook het new kent model met verwisselbare kopijzer. De zaldi Karat Change, die gaan tot boommaat 34 hetzelfde principe als de wintec.