De ideale deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:02

Hier ook de Amigo geprobeerd. Super pasvorm voor mijn merrie, maar helaas te slechte stofkwaliteit voor mijn spelende/slopende ruintje die erbij staat. Binnen een maand hingen de repen er letterlijk aan...
De Rambo heeft een sterkere stof begrijp ik?

Anoniem

Re: De ideale deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:03

Wat voor een amigo had je dan? De normale zijn 600D maar de bravo's 1200D die krijgt mijn sloopgrage ruin niet kapot.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:04

smurffie schreef:
Ik heb de normale bucas op mijn paintmerrie, juist doordat hij hoog sluit veel ruimte op de schouder en nog nooit zo'n ruimte aan de voorkant gehad :) verschilt dus denk ik per paard.

idemdito, ik heb een paint x draver en daar past de normale bucas ook het beste op, echt super.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:05

Zal dan wel een 600D zijn geweest ;)
Ik moet komende winter echt beter opletten met kopen dus.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:06

Anoniem schreef:
Amigo met liners! Nooit meer anders hier!

Nini_roosje @ [HAR] Vragen over de horseware duo liner

Hier de Rambo of Rhino met liners en de V-closure borstluiting.
Ideaal voor mijn Fries met veel front. En nooit meer dekens wisselen.
Gewoon een liner eronder en klaar.
Doe wel de hals altijd af op stal.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:10

ik heb twee bucas dekens meer heb nu ook geen extra nodig de 1 gaat tot -20 en de ander van 0 tot +14 ideaal:):) dan nog wel een vliegendeken voor in de zomer:)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:52

de dekens van Epple Jack zijn trouwens ook top. Had t niet verwacht, maar ze zijn mooi, kwalitatief sterk en passen super!

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:25

Ben het helemaal met rina eens, let wel op bij de rambo neem een maatje kleiner. Had besteld en bij mijn beide paarden een maat kleiner moeten nemen terwijl ze bij de winkel beweerde dat er geen verschil in zat qua maat/merk. Dus wel ! Bucas persoonlijk geen aanrader, ademt wel goed maar sluit strak om de dikkefriezen nek van mijn merrie. Bovendien regelmatig hing ie scheef en word ng gewerkt met bilkoorden. Niet ideaal als je horseware gewend bent :) rambo en rhino, ik zweer erbij

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:21

Ik heb de Rambo Duo. Het ook jaren geprutst met deken maar de pasvorm was nooit perfect. Gebruik de Rambo nu voor het tweede jaar en het is echt een perfecte deken. Ook het linersysteem is echt een topuitvinding!
Heb als 0-grams regendeken een Amigo gekocht maar opheb hem nog niet gebruikt. Pasvorm lijkt prima, al vind ik het V-systeem van Rambo fijner ogen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:00

Mikkee schreef:
Hier ook de Amigo geprobeerd. Super pasvorm voor mijn merrie, maar helaas te slechte stofkwaliteit voor mijn spelende/slopende ruintje die erbij staat. Binnen een maand hingen de repen er letterlijk aan...
De Rambo heeft een sterkere stof begrijp ik?

Mikkee even voor jou :D
Dekentest de eerste 8-) Nieuwe Duo en testpaard Felix.
Afbeelding

http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... isy27a.jpg

http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... isy26a.jpg

En dat heeft hij de heel winter geprobeerd. Tis em niet gelukt, die Duo is nu 4 jaar oud. Hij deed het ook met de andere Rambo's hoor, maar van deze had ik nu net de foto's. En tuurlijk zelfs een Rambo kan kapot, maar daarvoor moeten ze wel aardig hun best doen. Het verschil tussen de Amigo en Rambo is dus de ballistische stof die de Rambo wel heeft en de Amigo niet. Het maakt hem echt een heel stuk sterker.

Glen94 schreef:
let wel op bij de rambo neem een maatje kleiner.

Niet mijn ervaring. Eerder zelfs omgekeerd. Mijn dames hebben normaal 195 als dekenmaat, maar van de Original hebben ze allemaal een 6.3 wat eigenlijk een 198 is. En imo valt de Duo zelfs nog wat kleiner dan de original. Voordeel is wel dat zelfs een tikkie te groot die dingen altijd blijven liggen :D

Maar ik quote mezelf nog even :+
rina schreef:
kijk gewoon wat op jou pony goed ligt. Voor de ene is dat merk X voor de ander merk Y ;) Wij kunnen eigenlijk alleen onze ervaringen met bepaalde merken geven. Het is geen garantie dat het ook voor de jouwe werkt

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:02

Ik zweer het bij bucas dekens.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:14

Hier nog een Amigo/Rambo fan. Heb zelf 2 ongevoerde regendekens, de 50 grams met fleece en de 200 gram. Geen liners dus, maar zie daar ook niet direct het voordeel van ten opzichte van verschillende dekens in bepaalde diktes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:29

@Rina als ze normaal 195 hebben en nu allemaal 6.3 dan heb je dus wel een maat kleiner he.. De 6.3 is 190 en 6.6 198.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:56

Yvank_ schreef:
@Rina als ze normaal 195 hebben en nu allemaal 6.3 dan heb je dus wel een maat kleiner he.. De 6.3 is 190 en 6.6 198.

dat wilde ik ook typen. Mijn paard heeft 6,6 op. 198 dus. Van andere merken had ze 205 op. Had toen ik mijn eerste Amigo bravo kocht dus ook een te grote deken en moest hem gaan ruilen :)

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:30

Ik zweer bij dominick! M'n pony draagt bucas, waar ik ook heel tevreden over ben, maar m'n andere paard heeft nu al zeker 4 jaar een dominick deken op:
- niet kapot te krijgen
- lichtgewicht maar zeker warm genoeg
- perfecte pasvorm, hij heeft werkelijk waar nog niet 1 keer scheef gelegen

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:16

Ik heb de bucas turnout big neck op mijn fries. Speciaal voor de wat bredere paarden. Ik heb de winter deken en dunnere. Heerlijk geen gedoe meer met zweetdekens etc. Of dat een deken te warm is. De dunne is van +15 tot 0 graden. De winter 0 tot -20.

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:20

Ik heb de amigo met liners sinds dit jaar. Het was een investering maar erg prettige deken :D .

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:27

Bucas!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:31

Yvank_ schreef:

Grinnik foutje bedankt :+ maar het was laat en ik had me een avond achter de rug -O- Volwassen hengst van de buren uitgebroken en vast van plan mijn merries te dekken.

Maar dan nog vind ik ze niet echt veel groter vallen. 6.3 wordt in de maattabellen gelijk gemeten met die 195 het is nl 191 cm off gemeten. Die 4 cm in de onderlengte ga je niet zo erg merken. maar dat is dan wrs ook omdat mijn paarden van zichzelf nogal veel body hebben :D
Laatst bijgewerkt door rina op 27-03-14 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:31

Animo 1200D of Rhino met onderliners. Supersysteem! Ik gebruik ze beide. Goede kwaliteit en het scheelt enorm in opbergruimte. Ook kun je de onderliners zelf wassen. Vind het zelf prettig dat ik dit tussendoor kan doen. Is het net alsof paard weer een schone deken heeft.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:38

liberia schreef:
Animo 1200D of Rhino met onderliners. Supersysteem! Ik gebruik ze beide. Goede kwaliteit en het scheelt enorm in opbergruimte. Ook kun je de onderliners zelf wassen. Vind het zelf prettig dat ik dit tussendoor kan doen. Is het net alsof paard weer een schone deken heeft.

Dat vind ik ook ideaal!
Normaal liet ik mijn dekens altijd wassen maar kwamen ze 9 van de 10 keer niet volledig waterdicht weer terug.
Nu spons ik aan het eind van het seizoen de buitendeken even af en alle liners lekker in de wasmachine. Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:40

rina schreef:
Yvank_ schreef:

Grinnik foutje bedankt :+ maar het was laat en ik had me een avond achter de rug -O- Volwassen hengst van de buren uitgebroken en vast van plan mijn merries te dekken.

Maar dan nog vind ik ze niet echt veel groter vallen. 6.3 wordt in de maattabellen gelijk gemeten met die 195 het is nl 191 cm off gemeten. Die 4 cm in de onderlengte ga je niet zo erg merken. maar dat is dan wrs ook omdat mijn paarden van zichzelf nogal veel body hebben :D

Ik ben het wel met je eens dat ze niet groter vallen hoor... Ik had op mijn haflinger alleen al een 6.3 liggen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:42

Bij mij vielen ze wel wat groter uit op mijn ranke kwpn. Al vind ik het niet storend, zeker wanneer ik er een liner onder heb.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:47

Dominic heb ik gezien bij veel stallen en zijn echt super. Ik heb zelf 2 eurostar dekens. Hij heeft ze nu ongeveer 4 of 5 seizoenen op gehad en ze zien er nog super uit. Als tussendeken heb ik een Harry's Horse deken die ook erg fijn is en al een tijd mee gaat, en die is ook niet zo duur.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:06

Rambo dekens zijn erg fijn en sterk. Heb er nu een aantal. De XL is al 6 jaar oud. Althans ik heb hem 6 jaar, kocht hem ooit van een bokker die zei hem 1 seizoen gebruikt te hebben.
Heb ook ook een Amigo. Pasvorm is prima. Maar vindt de 0 grams erg slap aanvoelen als ik vergelijk met een Rambo original ofzo.