Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
__Astrid schreef:Ten eerste ligt je zadel op de foto véél te ver naar voren, hij ligt op de schouder en moet er eigenlijk achter liggen.
Logisch dus dat je paard dan schuur/drukplekken krijgt.
Probeer dus eerst een keer door je zadel toch ongv 10 cm denk ik verder naar achter te leggen.
Bontje ervantussen, want als je zadel net breed genoeg is zorgt een bontje ervoor dat de boom versmalt en het gaat klemmen.
Succes!
__Astrid schreef:Ten eerste ligt je zadel op de foto véél te ver naar voren, hij ligt op de schouder en moet er eigenlijk achter liggen.
Logisch dus dat je paard dan schuur/drukplekken krijgt.
Probeer dus eerst een keer door je zadel toch ongv 10 cm denk ik verder naar achter te leggen.
Bontje ervantussen, want als je zadel net breed genoeg is zorgt een bontje ervoor dat de boom versmalt en het gaat klemmen.
Succes!
, iedereen zegt altijd tegen mij ja met een bontje is beter voor de rug van je paard maar als hij dit krijgt dus niet beter bedankt voor de tip CM_ schreef:Als er haren bij komen kan dit idd betekenen dat je zadel toch nog niet goed ligt.
Een brutale vraag, maar wat is je gewicht, soms kan een zadel , ondanks goede pasvorm toch drukken bij zwaardere ruiters die ook nog eens uit balans zitten.
En wat voor merk zadel heb je?
Ik ken veel (oudere) ainsleys, die standaard drukken op de rug.
Koper schreef:Lijkt mij gewoon warmtestuwing. Als je het bontje onder je zadel vandaan haalt ventileert het al beter onder je zadel. De witte haren zullen niet meteen weg gaan, maar als je fjord gaat verharen zou je toch wel verschil moeten zien.