Welk zadel voor mijn moeilijke paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Re: Welk zadel voor mijn moeilijke paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:00

En een WOW zadel?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 18:06

Is ook het bekijken waard maar daar zou ik wel voor moeten sparen. Die ligt op het moment iets boven mijn budget

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:06

Ik zou een zadel op maat laten maken door Arno Brandt. Betaalbaar en neemt echt de tijd. Als het moet 3 uur. Alles van zit, breedte kussenkanaal, boommaat, wrongen, leersoort en accenten worden op jouw paard icm jou als ruiter aangemeten.

Ik heb net zo'n lastig paard dat erg gevoelig is voor zadels en sinds hij geweest is, doet ze het weer :-)

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:35

Ik heb zelf een kent&masters. Heel fijn zadel, ligt en zit als een huis en veel aanpassingsmogelijkheden. Voor mijn jonge paard (nu) ideaal, want zij zal nog veel veranderen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 13:38

De zadelmaker belt me vandaag nog terug en dan wordt er gekeken of er een kent en masters of Massimo aangemeten kan worden aan haar.

SuzannedG Is het een stevig zadel met goede kwaliteit? Hoe is de zit van het zadel? Ik ben diep gewend en vind dit zelf heel fijn, veel steun. Maar helaas kan een diepe zit niet op mijn paard. Ik kan niet helemaal goed inschatten hoe diep dit zadel is...

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:30

Ik heb de S-serie met de kniewrong op de buitenkant van het zadel. Ik moet zeggen dat ik heel veel steun heb aan dit zadel. Het leer blijft ook mooi. Echt mooie kwaliteit voor een fijne prijs. Ik heb 'proefgereden' met dit zadel op een ander paard, omdat die van mij nog zo jong is. Op een vreemd paard wegrijden en toch steun hebben van het zadel heeft mij overtuigd. De s-serie is wel wat luxer dan de gewone serie.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 08:31

Ik zou zelf ook voor een s-serie willen gaan dan. Hoop dat het, ondanks de enigzins diepe zit pas te maken is aan mijn paard. Woensdagmiddag komt de zadelmaker met een aantal testzadels om te kijken wat het beste ligt, dan zullen we het wel zien. Ik kies het zadel wat op mijn paard het beste is en laat de prijs en het merk daarom een beetje los.

Ik hoop dat de kent en masters erop kan, kan dat niet perfect, dan is dat jammer maar helaas. De wintec van nu was met veel foefjes wel aardig te krijgen maar dat wil ik niet meer. Het zadel moet nu gewoon perfect en anders niet. Mijn paard loopt dus al lang met een slechter zadel en accepteerde het eigenlijk altijd. Kan nu ook nog rustig rondstappen met een zadel wat helemaal niet past, draven is dan weer iets anders, dat lukt niet. Hopelijk krijg ik mijn brave altijd meewerkende paard terug met een aangemeten zadel.

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:29

Dat is denk ik ook de juiste insteek om een zadel aan te meten. Heel veel succes!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:17

Nou de zadelmaker is geweest en na een selectie hield ik mooi wat over om te kiezen. Wel heb ik met mijn paard gekozen. Mfsc lag haar redelijk maar vond ik erg breed en de kent en masters s serie lag goed. Na wat aanpassinkjes helemaal geweldig. Ben er blij mee.