Hulp gevraagd; vliegendeken voor breed en gevoelig paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Hulp gevraagd; vliegendeken voor breed en gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 15:29

Ik ga nog eens even zoeken naar de alternatieven die hier genoemd zijn!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:16

minikatje schreef:
ik heb een fedimax voor mijn tank van 1,30 met maat 175 (ik maak geen grapjes)
superdeken, alleen ligt hij nu bij de naaimachine omdat er iets te onvoorzichtig is gespeeld.

Even voor de duidelijkheid, ik zag op de site andere maat-tabellen. Ik heb doorgaans maat 195/205 voor mijn paard, dat zou omgerekend 1.45 zijn voor de fedimax, want die gaan in rugmaten zoals ik begrijp, maar zijn opgemeten ruglengte geeft weer een totaal andere maat aan ?? Nu lijkt mijn paard wel een grapje !! Haha pff kom er ff nie uit : I

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:18

mijn fedimax komt overeen met een 175 onderlengte :)
ik heb een koudbloedpony met een barokke bouw.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:46

Zou een eczeem deken ook goed werken tegen de grotere steek-beesten ? Net zo goed als de stof van een vliegendeken ?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:58

Yep, dat werkt zeker. Maar een eczeemdeken pakt heel js paard in. Dus is warmer. Zou er niet voor kiezen als ik geen eczemer zou hebben..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:03

ligt eraan of je een ademende deken hebt, je hebt zweterige eczeemdekens maar ook zweterige vliegendekens.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:21

Ik heb een boett deken. Zeker niet de minste onder de eczeem dekens en dat ding is warm hoor.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:42

Nog even over die Qhp comfort eczeem deken. Ik heb die ivm breed paard& nog groeien toen ook een maat groter dan onze gup haar normale dekens aangeschaft. Die standaardverhoudingen qua stokmaat/ rug en onderlengte kan ik met deze paarden niet veel mee. Het lijkt wel per merk/model anders. De Qhp comfort is een fijne deken, die goed verstelbaar was dmv riempjes op de schouders etc. De deken is wat elastisch en lag super alleen wat minder ruw speelbestendig.

vanwege het duidelijk meer koel blijven onder de bucas, gaan we dit jaar daarvoor. En ze gaan hier beduidend langer mee, zijn speelbestendiger. Voor de vos alleen de riempjes van de buikflap iets inkorten.

De boett heb ik ook naar gekeken. Twijfelde alleen ivm de warmte. Als er nog tips zijn voor eczeem dekens die echt koeler blijven, hoor ik het graag.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:55

De Rambo SIH, mits je paarden erin passen samirah..
Mijn grote tank past er niet in geen kans. Mijn gup wel. Die gaat dus tegen vliegend ongedierte in de SIH. Pony lief heeft een Rambo protector.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:36

rambo/bucas zijn prima dekens is mijn ervaring, maar niet voor brede paarden. Op mijn brede KWPN liggen ze iig voor geen meter, schuurplekken alom. Op mijn paard liggen HH dekens als gegoten!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:10

44Myrthe44 schreef:
rambo/bucas zijn prima dekens is mijn ervaring, maar niet voor brede paarden. Op mijn brede KWPN liggen ze iig voor geen meter, schuurplekken alom. Op mijn paard liggen HH dekens als gegoten!

Hmm.. Dan ga ik toch weer twijfelen. Ik had wel deze gezien van HH; http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... E+MET+HALS
Maar heb geen idee wat de stof doet op zijn gevoelige huid.

Zijn normale deken is een Horseware Amigo Bravo met liners, die liggen wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:12

Die had mijn paard ook de Amigo Bravo's die lagen prima alleen de rambo was echt te smal :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:14

Pff.. Dan ben ik dus weer terug bij af ben ik bang -O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:17

Welke maat heeft je paard? Wellicht is het een optie om te kijken of een maat groter wel past? Bij mij was dat niet het geval omdat die dan veeel te lang was en dat weer trok. Maar het zou een optie zijn. Of de Rambo Look al like van EJ proberen? Heb ik geen eravaring mee maar wellicht is die breder,.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:19

Ik volg even heb hetzelfde probleem

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:21

Hij heeft normaal 198 van Horseware en dit zit goed. Van sommige merken is de 195 weer te klein, dus zou dan eventueel kunnen kijken voor een 205/206. Het verschilt zo per merk, echt irritant soms :=
Hij heeft brede schouders, maar is wel compact dus de lengte van zijn schoft naar borst is niet zo lang. Ik ben bang met een maat groter dat het dus heel erg naar achteren zal trekken..

Die eurostar vind ik wel erg goed klinken, omdat hij dus gemaakt is voor paarden die veel bewegen. En hij heeft echt een grote paddock 2500m2 en met de weide er nog bij 's zomers nog veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:25

Ja dekens zijn wat dat betreft een ramp :+

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 06:21

minikatje schreef:
ik heb een fedimax voor mijn tank van 1,30 met maat 175 (ik maak geen grapjes)
superdeken, alleen ligt hij nu bij de naaimachine omdat er iets te onvoorzichtig is gespeeld.

welke fedimax heb je?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:14

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:39

Ik lees hier even mee! Ik heb voor mijn merrie een zebra vliegendeken van Bucas en vorig jaar lag hij prima, tegen het einde van het seizoen hele lichten plekken waar de haren wat weggeschuurd waren maar verder niks, nu heeft ze hem een week op en zijn haar schouders al helemaal kaal! Ze is nu 4 en is dus kwa spiermassa breder dan vorig jaar, ik ben nu dus op zoek naar een deken die niet schuurt!

Capriootje schreef:
Ik ga deze maar eens in het echt bekijken; http://www.ej.nl/products/10000192/3310 ... OSTAR+MOVE

Heb je deze geprobeerd? Ik kwam deze ook tegen op internet en lijkt een fijne deken, maar zou graag ervaringen horen ;)
Ik heb van andere dekens bijna alleen maar Horseware dekens, die zitten haar als gegoten! Ik nijg dus heel erg naar de Amigo of Rambo vliegendekens ;)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:37

Ik volg ook even. Mijn oude bucas maatje 198 is eigenlijk te krap. Had een grotere besteld maar behalve dat het een soepjurk werd om te zien deed het niets aan de krapte bij de borst.

De rambo's zou ik qua breedte denk ik wel aandurven maar vind de hals te kort en de rsih te warm.

Mijn paard is ook vh model bijzettafel.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:00

Johnnydepony schreef:
Ik volg ook even. Mijn oude bucas maatje 198 is eigenlijk te krap. Had een grotere besteld maar behalve dat het een soepjurk werd om te zien deed het niets aan de krapte bij de borst.

De rambo's zou ik qua breedte denk ik wel aandurven maar vind de hals te kort en de rsih te warm.

Mijn paard is ook vh model bijzettafel.

De rsh is helemaal niet zo warm. Ik was daar ook bang voor, maar mijn paard heeft regelmatig met warm weer (30+) met deze deken gelopen. Zonder deken kwam ze altijd zwetend van de wei, met de rsh op zweet ze helemaal niet. Dat valt me dus 100% mee!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 06:40

De deken Van Equi match lijkt veel op Rambo. Voordeel is dat het kapje goed past voor de oren en hij een buikflap heeft.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 08:39

Hier bevalt de bucas nog steeds goed. Toch ga ik voor onze gup nu voor een Nika vliegendeken. Ze heeft minder bespiering dan onze vos waardoor de bucas net wat minder mooi blijft liggen.De Nika heeft van voor wat meer verstelmogelijkheden, vandaar deze tussenstap.
Ik heb zelf een gewone deken van Nika die erg mooi valt. En hoor daar meer goede ervaringen met bredere paarden van.