Kaptoom vraagje:

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Kaptoom vraagje:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:19

Als je de neusriem van de academische kaptoom niet te laag in stelt en de keelriem op de juiste hoogte vast maakt met paardenelastiekjes of de zadelmaker lief aan kijkt, ligt die kaptoom hier stabiel hoor :) Heb een tijdje een bontje eronder gebruikt en dan ligt ie nog stabieler.
Qua doorkomen werkt het een beetje hetzelfde als met een bit, hoe harder jouw hand hoe harder het door komt. Denk daarbij ook aan het gewicht van de gesp die aan het touw zit, een zware gesp komt anders door dan een lichte. Als je wilt weten hoe het voelt kan je altijd eens een kaptoom over bijv je scheenbeen leggen, is wel redelijk vergelijkbaar met een paardenneus.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:41

Hm...als je mager bent misschien wel, maar bij mij gaat dat niet op, daar ik vrij sportief ben is m'n M. tibialis anterior nogal ontwikkeld, doe er dan nog eens (eventueel) wat vet bovenop, neen ik vind een scheenbeen geen zo'n representatieve vergelijking voor de paardeneus
Leg hem maar eens bovenop je neus en eens goed heen en weer bewegen, dat is een betere referentie :P

RianneH

Re: Kaptoom vraagje:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:43

Vind een eigen neus net wat te kort/smal om een goed beeld te geven, dus ik houdt het bij een scheenbeen :)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:47

Ik heb een FRA Baro... heel fijn ding, paardje reageert er fijn op en na wat zoeken blijft hij nu ook goed en mooi liggen...

Voor ik mijn eigen had nog weleens een nylon met een hoop ijzer erop geprobeerd van een stalgenootje, dat was abosluut niets voor die van mij... continu verzet... met de baro (zonder ijzeren stukken of noem het op) geen last van!