Zadel past niet meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Zadel past niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:31

Wintec aanpasbaar of niet, in de basis, dusde boom moet ie geschikt zijn voor jouw paard en daar twijfel ik aan. Ik zou een passer laten komen met thorowgood zadels. Ik zou sowieso voor een dressuurzadel gaan, dat laat de schouders juist net meer vrij.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:51

Rossner is ook tweedehands te verkrijgen voor jouw budget :j

NatasjaKyara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 10:59

Tessebes schreef:
Wintec aanpasbaar of niet, in de basis, dusde boom moet ie geschikt zijn voor jouw paard en daar twijfel ik aan. Ik zou een passer laten komen met thorowgood zadels. Ik zou sowieso voor een dressuurzadel gaan, dat laat de schouders juist net meer vrij.

Dat begrijp ik, daarom, ik twijfel er zelf ook aan... Heb net nog naar een andere zadelpasser gebeld, maar had ook enkel maar Wintec liggen. Moeilijk om hier Thorowgood/Rossner te vinden hier in BE, blijkt via het internet :(

Celiien: tweedehands durf ik niet zo goed op eigen houtje kopen. Ikzelf ken niet genoeg van zadels af om te zien of alles wel ligt zoals het moet. Als ik dan telkens een passer moet vragen om te komen, kost me dat telkens behoorlijk wat geld, en heb ik misschien nog geen zadel..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:10

Icm met een zadelmaker? Bij dicoza mag je hem ophalen om te passen, niet goed breng je hem terug :j spreek je een dag af met je zadelmaker ;)

NatasjaKyara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 19:46

Het is gebeurd, mijn oude JC past! Aangezien het zadel te breed was vooraan (tegen de schouder aan), en er nu een klein kussentje onder ligt om die ruimte op te vullen... ligt alles perfect! Stoten recht, zadel schuift niet en het ligt helemaal recht.

De Wintec hebben we overigens geprobeerd, maar kiepte iets teveel naar achteren. Mits een kleinere boom en eventueel een kussentje, had het ook nog wel gepast.

Ik ben blij dat ik nu toch op een goedkopere manier een oplossing gevonden heb, en kan ik mijn centjes in een nieuw zadel steken voor mijn ander paard! :)
Bedankt iedereen voor de hulp/reacties!