Laarzen verkloot door laarzenspanners.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Laarzen verkloot door laarzenspanners.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:20

Want laarzen moeten 1200 kosten m ze van goede kwaliteit te laten zijn :? Die 600 heb je echt niet betaald voor die paar Swarovski steentjes hoor..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:20

Oh wacht, jullie bedoelden de fabrikant van de spanners? Sorry misverstandje. :D Slim, ga ik doen!

Mijn laarzen waren 600, geen 1200. Waar staat dat?

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:22

Ik zou zowel de winkel als de fabrikant van de laarzen doen hoor. Fabrikant van de spanners zou je ook nog kunnen proberen, je weet maar nooit :D. Hoe meer je probeert, hoe meer kans :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:24

Maar de fabrikant van de laarzen heeft mij goede laarzen geleverd, ik heb er vervolgens slechte spanners in gestopt. Maar ik ga sowieso contact op nemen over het laten maken!
Naar de spanners ga ik wel een mailtje sturen dat ik het heel jammer vind, en ook heel apart.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:24

Uit wat maak jij op dat je slechte spanners hebt gekocht? :+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:25

Nou slechte spanners voor mijn laarzen dan.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:26

Ik heb dezelfde spanners al vijf jaar in mijn laarzen zitten, en er staat bij mij echt niet zoveel spanning op dat er iets kan beschadigen. Ik heb deze laarzen ook een hele tijd niet gebruikt, en al die tijd met de spanners erin laten staan. Ritsen zijn nog prima en mijn laarzen hebben ongeveer een derde gekost van die van jou... denk toch echt dat er een zwakke plek in de laarzen heeft gezeten. Misschien een productiefout? Lijkt me heel raar als een laars niet tegen een paar simpele laarzenspanners kan.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:27

Uit het feit dat laarzen er kapot van gaan? :+
Mij lijkt alleszins dat -tenminste als je ze goed en correct gebruikt- laarzenspanners dienen om je laarzen mooi te houden, niet om ze kapot te maken.
Dus ja, ik snap wel dat er hier suggereren om even naar divoza te stappen. ;) :j
Al is het maar voor hun, dat ze feedback hebben en ze evt hun ontwerp kunnen aanpassen voor de toekomst... :)

Air

Zijn het ijzeren spanners ofzo? :+

muntdropJarig

Nouja hoezo slecht? Als consument is het toch normaal dat je denkt van "goh, mooie nieuwe laarzen, ik hou ze mooi door er spanners in te doen". Ik zou ook niet uitgebreid research doen welke spanners het beste zijn voor mijn laarzen, ga er gewoon vanuit dat het zou kunnen :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:28

Nou het was heel duidelijk te zien dat er enorm veel druk op de ritsen stond, dus denk eerder een fout van de spanners dan. Ze werden gewoon helemaal er uit gedrukt. Zo stom dat ik daar nooit naar gekeken heb, maarja daar denk je ook gewoon niet aan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:28

Ik vraag me alleen af waarom een paar simpele spanners, die echt niet veel kracht bezitten, als de boosdoener worden gezien. Mij lijken slechte stiksels toch wel wat logischer.

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:29

Air schreef:
Ik vraag me alleen af waarom een paar simpele spanners, die echt niet veel kracht bezitten, als de boosdoener worden gezien. Mij lijken slechte stiksels toch wel wat logischer.

Dat lijkt mij dus ook logischer, of deed je 2 spanners in 1 laars ofzo? :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:30

Dat zeg ik toch net, er was heel duidelijk te zien dat ze mijn ritsen er uit drukken. Er stond wel enorm veel kracht op, ik ben echt niet blind. Ik zeg ook heel duidelijk dat ik het zelf had moeten controleren, ben totaal niet op een claim oid uit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:31

Hoe heb je ze er dan ooit ingekregen? Zijn het stalen spanners :+?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:32

Heb je van die kunststof spanners? Zoals op het plaatje op de vorige bladzijde?

Als dat zo is, zou ik het echt eerder bij je laars zoeken dan bij de spanner. Ik heb die dingen in al mijn laarzen zitten, rijlaarzen en gewone, en ik heb er nog nooit een kapot gehad.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:32

Ik snap niet wat je nou precies met dit topic wilt bereiken. De oplossing is toch simpel? Je laarzen laten maken en nieuwe spanners kopen die wel deugen.
Ik snap dat het vervelend is dat je laarzen kapot zijn, maar de oplossing ligt behoorlijk voor de hand.
Die spanners die je bij de divoza hebt gekocht, kun je zelf aanspannen. Wellicht heb je ze te strak gedaan.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 04-03-14 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:33

Voor deze laarzen waren de spanners wel slecht.. Misschien te groot/strak opgespannen. De spanning gaat dan naar t zwakste punt, de rits dus. T is wel t onderzoek waard om te kijken of de rits in eerste instantie wel goed er in zat en niet scheef of schuin aan/in t leer.

Aan de spanners is weinig spannends te onderzoeken vrees ik. Maar nee heb je ja kun je krijgen.

Ik ken helaas wel meerdere fabrikanten die overal garantie opgeven, behalve op de rits. En zo ken ik dus ook iemand die tig keer uit d'r rits klapte bij iets te veel avondvocht in de benen. Mooie laarzen, maar dit was wel een nadeel.

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:34

Nouja, ik heb nog nooit spanners gezien die zó veel druk uit konden oefenen hoor. Dus vandaar dat ik eerder aan een zwak stiksel, zwakke rits denk. Dan moet het wel een fout in de spanner zijn, maar ik kan het niet helemaal voor me zien, sorry.

En je hoeft niet uit te zijn op een claim, maar soms kijk ik wel eens radar, en sommige bedrijven hebben gewoon een super goede service. Gozer wou schaatsen laten repareren en kreeg van de fabrikant gewoon nieuwe mee ofzo? :+ dus daarom zou je zeker wel even een mailtje kunnen sturen :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:34

Er zit een veersysteem in.
Er is ookal mee naar een goede schoen/leer/rits maker geweest en die bevestigde helaas dat het echt door de spanners kwam.
Daar is helaas geen twijfel over mogelijk.

Met dit topic wilde ik dus bereiken wat ik nog meer in mijn laars kan stoppen, staat er vrij duidelijk. En ik ben benieuwd wie het nog meer heeft, wie wat dat ik er toch nog een mailtje aan kan wagen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:35

Even zoeken op Derby en rits en tadaaa..... Zoek het probleem bij Derby ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:37

Het is bij mij niet echt de rits he, maar het stofje. Ik ga daar eens wat specifieker op googlen. Maar nogmaals er stond echt degelijk kracht op.

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:37

Als je safe wilt zijn met je spanners moet je dus die goedkope van de vorige pagina hebben, als die je laarzen nog slopen kun je ze maar beter weggooien (de laarzen) :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:38

Ja ga ik doen, bedankt voor de tip! En gewoon even goed kijken of er geen spanning op staat, had zo veel kunnen voorkomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:39

Maar stel nou dat de spanners er normaal in zaten en de rits /stofje erg zwak was, waarom zijn ze er dan met rijden nooit uitgeklapt. Je zou denken dat je met wat vis of zout, warm weer 's avonds en even flink kuit aanspannen dan toch ook t zelfde effect had bereikt als de spanners er normaal inzaten? Met een kuit heb je dan meer kracht dan met spanners.

Gewoon een what if, he.. Nalaten kijken kan nooit kwaad.