Hoe doe jij de uitrijdeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:35

Ik doe de beugels eroverheen. En als ie los gereden is haal ik hem eraf en met uitstappen hetzelfde.
Als ik op buitenrit ga doe ik wel de zweetbladen eroverheen en z'n staart door de lus achter.

Leen

Re: Hoe doe jij de uitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:41

Bij het rijden doe ik ze onder de zweetbladen. Met in en uitstappen zit ik erop en dan dus boven de zweetbladen. En als mijn benen het koud hebben doe ik ze ook over mijn benen maar dan niet vast geplakt, ik steek het dan wat onder mijn knieen in, dat ik wel snel wegkan in geval van nood :')

Roots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:44

Ik doe hem onder het zweetblad

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:47

Jullie hebben duidelijk andere in- en uitrijdekens als ik. Ik kan mijn dekentje maar op een manier bevestigen namelijk over de kont van het paard dan is er een uitsparing voor het zadel en de dunne flappen links en rechts gaan onder mijn beugelriemen door en voor het zadel komen de twee stukken bij elkaar en met klitte band bevestig je dan de flappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:52

pien_2010 schreef:
Jullie hebben duidelijk andere in- en uitrijdekens als ik. Ik kan mijn dekentje maar op een manier bevestigen namelijk over de kont van het paard dan is er een uitsparing voor het zadel en de dunne flappen links en rechts gaan onder mijn beugelriemen door en voor het zadel komen de twee stukken bij elkaar en met klitte band bevestig je dan de flappen.

Die heb ik ook :j

Maar die kan nog wel over mijn benen heen, of onder de beugelriemen of onder het zweetblad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:55

onder het zweetblad
ik heb een keer toen ik van wedstrijd kwam ze onder mijn benen gehad (zelfs niet onder mijn stijgbeugels) maar die was ik jammer genoeg snel kwijt (gelukkig had ik iemand bij om hem te gaan halen :P

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:56

Ik heb een zadel met maar 1 zweetblad. Dus als ik de uitrijdeken op houd met rijden, doe ik mijn beugels er overheen. En als ie na het instappen afgaat dan leg ik hem er gewoon zo op en ga ik zitten, scheelt een hoop gedoe met afdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:57

Calente schreef:
Ik heb een zadel met maar 1 zweetblad. Dus als ik de uitrijdeken op houd met rijden, doe ik mijn beugels er overheen. En als ie na het instappen afgaat dan leg ik hem er gewoon zo op en ga ik zitten, scheelt een hoop gedoe met afdoen.

Eentje?

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:02

Doanique schreef:
Calente schreef:

Eentje?

:') :')

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:24

pien_2010 schreef:

precies dezelfde als hier dus :)

je kan hem ook onder je zweetbanden Door doen en dan voor je zadel vastmaken met de klittenband.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:26

Volgens mij doe ik het onder mijn beugelriemen én onder de zweetbladen door. Verkeerd dus opgeschreven. Over mijn benen gaat echt niet want deken zit al krap en dan krijg ik hem echt niet dicht van voren.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:31

Is ook gevaarlijk om te doen, dus geen aanrader.

Inoterry

Doanique schreef:
Calente schreef:

Eentje?

Yep, die zijn er, zadels met maar 1 zweetblad :j .

Bij mij hangt het er vanaf, als ik opeen frisse dag het alleen rustig aan wil doen onder het zweetblad en als hij er nog af moet omdat ik wat meer wil doen onder de riemen.

DestinyJoy

ik heb geen uitrijdeken maar wel een reflectiedeken. voor als ik naar de manege toe ga en weer terug moet. deze doe ik over me zadel en daar zit ik dan weer op. (er zit zegmaar ook een gat voor het zadel, dus zou me beugels er ook over kunnen doen. maar ik vind dat niet zo nodig..)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:01

Ik doe hem onder mijn zweetbladen door, omdat anders de deken naar achteren schuift en dan is de kont nog steeds koud :+

DesixNorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:25

Altijd onder de zweetbladen en vastmaken met een klein touwtje onder de staart dat bij het deken zelf hoort. Zo blijft ie mooi zitten.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:49

pony van een vriendin die ik weleens rijd heeft beugels onder de zweetbladen, ik doe dan uitrijdeken onder de beugels door (anders zitten de beugels onder de deken) bij het instappen en dan na het rijden gewoon over mijn benen, lekker makkelijk. als ik buiten ga uitstappen doe ik dit niet maar in de bak wel.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:10

De uitrijdeken doe ik over het zadel heen, en ga dan op dde deken zitten, beugels over de deken heen

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:42

het verschilt! als het enkel ff snel voor instappen is en het is niet zo koud, dan doe ik hem over me benen!

is het wat kouder en ik wil er mee instappen en indraven doe ik het onder mijn beugels, of zweetblad.

en als het echt heel koud is en het paard koelt teveel af zonder en ik hou hem op bij het rijden dan gaat eerst mijn dekje op de rug, dan de uitrijdeken, dan het zadelbontje en dan mijn zadel :j

Love_melody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:07

Onder het zweetblad dan waait, vliegt het niet zo weg :D /3