Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Zo de zadelmaker is geweest. Ik kom zowiezo aan een ander zadel. Oudere tweedehands zadels hebben te weinig ruimte tussen de kussens die kamulet wel nodig heeft. Vanwege mijn budget zit een nieuw zadel niet heel erg bij de favo opties. Een kunstof zadel met verwisselbare boom zoals hier genoemd was volgens hem wel een goede optie.
pluisje88 schreef:Zo de zadelmaker is geweest. Ik kom zowiezo aan een ander zadel. Oudere tweedehands zadels hebben te weinig ruimte tussen de kussens die kamulet wel nodig heeft. Vanwege mijn budget zit een nieuw zadel niet heel erg bij de favo opties. Een kunstof zadel met verwisselbare boom zoals hier genoemd was volgens hem wel een goede optie.
romyloverrr schreef:Oké, dit zijn tenminste goede argumenten, ik was al bang dat je ging zeggen '' het verdeelt de druk niet goed '' en dat soort onzin.
fransje23 schreef:romyloverrr schreef:Oké, dit zijn tenminste goede argumenten, ik was al bang dat je ging zeggen '' het verdeelt de druk niet goed '' en dat soort onzin.
Is geen onzin, niet voor niets worden de boomloze zadels steeds steviger en gaan ze meer richting boomzadels.
Voor een paard met een hoge schoft en een wat opliggende ruggegraat is een boomloos zadel zoals die van Barefoot over het algemeen niet zo geschikt. Misschien dat een Trekker boomloos zadel nog wel een mogelijkheid is.