Welk dressuurzadel met veel schoudervrijheid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:27

Daancha schreef:
Mijn paard is uit zijn KN symphonie (mk) gegroeid. Ben nu op zoek naar een goed tweedehands alternatief.
Mijn paard heeft een wijdere boommaat nodig. Hij heeft zijn schouderbladen en bespiering vrij ver naar achteren liggen, ik weet even geen betere formulering. Verder heeft hij geen bijzonder hoge of lage schoft, is niet rondgeribt, vrij compact maar geen extreem korte rug.

Mijn zadelmaker raadt me een Anatomica aan, maar na dagelijks op bokt en mp kijken nog niets gevonden. Ja, ze staan er wel, maar er gebeuren steeds vreemde dingen met de verkopers, zoals een 17'' die ze als 17,5'' proberen te verkopen, of het zadel is allang verkocht, of men reageert niet, etc.

Ikzelf geef de voorkeur aan een diepe zit maar niet teveel wrong. De Anatomica Octant vind ik net teveel wrong hebben, al zit ik er wel prima in. De Orion bevalt me beter. Maar wat zou nog meer mogelijk zijn? Wie heeft ervaring met een vergelijkbaar vraagstuk?

Waarom ga je niet voor een KN symphonie WK?
die geeft het meeste schoudervrijheid van de opties die je daarna bied.
Let op een singelstoot die vanuit de voorzijde boom komt, daarmee wordt vaak de schoudervrijheid belemmerd.
Dat heb je niet bij KN.

Zinzi_jewel

Re: Welk dressuurzadel met veel schoudervrijheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:13

Zou mijn keuze ook zijn. KN, wijde kamer.
Beter alternatief als anatomicA

LadyFiesta

Re: Welk dressuurzadel met veel schoudervrijheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:41

Nombrado, je had me via pb al een tweedehands Symphonie WK te koop aangeboden weet je nog? Daar heb ik al uitleg op gegeven.

En verder ben ik inmiddels dus al geslaagd en blij met mijn MSFC!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:54

Daancha schreef:
Nombrado, je had me via pb al een tweedehands Symphonie WK te koop aangeboden weet je nog? Daar heb ik al uitleg op gegeven.

En verder ben ik inmiddels dus al geslaagd en blij met mijn MSFC!

Super! had ik over het hoofd gezien sorry :o
Fijn dat je geslaagd bent.