hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:07

chaaya schreef:
Is het €160 voor 4 schoenen???

Ze zijn € 142,50 per twee.

Niet iedereen wilt er 4 dus worden ze per twee verkocht.
En er zijn paarden die achter 1 maat kleiner nodig hebben. Dan zou je een probleem hebben als je ze per 4 moet kopen.

Die ene van mij heeft bijvoorbeeld rondom maat 2. Maar die andere heeft achter maat 1 en voor maat 2.

makkie79

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:13

en ik heb die gaiters erbij genomen dus in totaal €160.
goed dat je aan geeft dat achter een maat kleiner is dat wist ik niet!!
Ga ze nog opmeten hoor!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:16

makkie79 schreef:
en ik heb die gaiters erbij genomen dus in totaal €160.
goed dat je aan geeft dat achter een maat kleiner is dat wist ik niet!!
Ga ze nog opmeten hoor!!

Achter hoeft niet altijd kleiner te zijn hoor. Maar het komt wel vaak voor.
Cavallo heeft een heel handig opmeet-kaartje. Die kan ik je eventueel toesturen per post.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 23-02-14 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:19

Dus intoaal €285 ,- ik moet er nog goed overna denken aangezien het me verzorgpony is maar ik welmde gene bent die veel buiten rijd maar er ook 2 andere meiden zijn die naar buiten willen. Het bedrag door 3e wil ik niet wie krijgt ze bij eventuele ruzie en dat soort dingen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:27

Ik zou er dan inderdaad even heel goed over nadenken. Stel dat het verzorgen stukloopt oid.... De kans dat je een nieuw verzorgpaard vind met precies dezelfde maat is natuurlijk klein.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:41

Jaa daarom ik heb ook geen bodemloose geldput ofso en doe t nog steeds op me zakgeld ipv een baantje ik weet wel dat nu ik bijna 16 ben ik toch net ff wat serieuser moet gaaan overnadenken aan een baantje....
Nu mag ik van mijn ouders een paard als ik een baantje heb en heb ook zelf kan betalen teminste meer dan de helft maar ik vind me verzorgponys ook goed genoeg ik kan als ik ouder ben altijd nog een paard nemen nu zit ik niet op maandelijkse kosten de dwang voor een eigen paard licht bij mij niet groot tuurlijk zal ik het leuk vinden maar vind dat ik eerst een potje moet hebben om het paard als het ziek is naar utrecht of emmelord kunnen brengen en als iets stuk is wil ik het kunnen vervangen ik wacht gewoon even tot ik ouder ben :)
Ik mag de paarden nu ook als eigen beschouwen en er alles mee doen somige dingen natuurlijk in overleg maar daar heb ik geen problemen mee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:42

@chaaya: verdiep je eerst eens in wat voor soort schoenen je zou willen, want ook daar zit veel verschil in. Verder is het handig om de maat van de hoeven te weten. Sommige merken zijn beter voor langwerpige hoeven, andere merken beter voor ronde hoeven. Het merk Easyboot heeft ze voor beide.
Als je de maat weet kun je eens zoeken of je ze ergens 2e hands kunt kopen, dat kan aanzienlijk schelen.
Verder zijn ze op ebay.de goedkoper als in Nederland (€ 138 de 2 - Easyboot Glove + gaiters).

Natuurlijk is slijtage afhankelijk van hoeveel je buiten rijdt en op wat voor ondergrond (teer of zand) en of je paard sloft of niet :D

Ik gebruik ze voor mijn paard al jaren en ga nu met mijn 1e paar het 4e jaar in. Kun je nagaan wat ik al aan hoefsmid/ijzer-kosten bespaart heb :)
Ze zijn nu wel aan vervanging toe want ondertussen zijn het 'open teen' schoenen geworden :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:49

Ik rijd ook met de cavallo schoenen, super makkelijk uit te doen en het verbaast me iedere keer weer dat ze zo goed blijven zitten, ik rijd er in volle galop mee door de blubber, door plassen en over de weg, ze draaien niet , ze schuiven niet en de hoeven slijten ook niet meer. Ik heb ze overigens alleen bij de achtervoeten aan omdat Bjol sleept met zijn achterhoeven. Ik doe ondanks het slepen zeker 3 jaar met de schoenen waarbij ik ze ongeveer 2x in de week aan heb. In het begin moet je wel opbouwen want dan kan het zijn dat de huid wat schaaft. Nu heeft hij daar nooit meer last van, er komt eelt op .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:52

Dat schuren had ik met de Old Mac's ook, maar met de Easyboots heb ik daar nooit last van gehad.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:07

Dat schuren heb ik ook nog nooit last van gehad met de Cavallo's. Dat is denk ik per paard dan weer verschillend.
En zolang de maat goed, draaien ze niet. Ongeacht welk merk je hebt.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:43

Ik ben zelf ook aan het kijken voor hoefschoenen.
Ik ben bij de Cavallo uit gekomen.
Ik twijfel alleen of hij Cavallo aankan, omdat hij geen ronde voet heeft.
Hij heeft nl lengtemaat (zonder de hoefballen meegerekend) 12 cm en de breedtemaat 13 cm.
In welke maat zou hij dan vallen.

Ik heb momenteel de Easyboots.
Alleen een nadeel om ze om te doen, daarom ben ik voor andere hoefschoenen aan het kijken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:15

Die van mij heeft ook geen geheel ronde voeten en de cavallo's passen prima. Dingen zijn ook niet kwijt te raken.
Heb er nu een paar keer mee gereden, waarvan een heel weekend met veel lange ritten, toen had hij wel een klein schuurwondje, maar daar daarna geen last meer van gehad. Ik zag op een site dat er ook studs voor te koop zijn om erin te draaien voor op glad terrein... Alleen die moeten erin geboord worden ofzo en daar snap ik het fijne nog niet van, dus dat ga ik nog even goed uitzoeken.
Erg fijn vind ik ook dat hij nu goed onregelmatige paden kan lopen en ook stukjes grind zijn nu geen probleem meer.
Iemand toevallig ervaringen met de cavallo's ook gebruiken bij springen/crossen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:19

Die studs kan je er heel makkelijk inzetten. Er zit een uitgebreide handleiding bij.
Ikzelf spring met de Cavallo's op gras. No problemo :)

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 17:25

ik wil cavallo maar moet sws nog goed sparen voor ik ze kan kopen

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:29

HorseTopShop schreef:
Die studs kan je er heel makkelijk inzetten. Er zit een uitgebreide handleiding bij.

Met die studs erin?

@chaaya, hoe ga je dat regelen met de andere verzorgsters? Het is toch best een flink bedrag, ik heb er ook even 300x over na moeten denken. Aan de andere kant, als je nog heel lang dat paard kan rijden en verzorgen haal je het er natuurlijk wel uit. Hoe doet het paard het op blote voeten?

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:12

Nu ben iik benieuwd, zijn er ook mensen met ervaring met hele kleine hoefschoenen (ik heb namelijk een mini shet van 83 cm ) waar ik mee men, en daarvoor ben ik ook opzoek.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:19

Je hebt van Easyboot ook hele kleine maatjes. Ik heb al 00 gezien nl.
Maar maten zeggen alleen iets als je de afmeting van de hoeven weet ;)
Meten is weten :D

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 19:45

Ilse_123 schreef:
HorseTopShop schreef:

Met die studs erin?

@chaaya, hoe ga je dat regelen met de andere verzorgsters? Het is toch best een flink bedrag, ik heb er ook even 300x over na moeten denken. Aan de andere kant, als je nog heel lang dat paard kan rijden en verzorgen haal je het er natuurlijk wel uit. Hoe doet het paard het op blote voeten?

paardje doet het vrijwel prima der is veel gras en ga enkele keren over de stenen natuurlijk moet ik soms ook langere stukken maar over het algemeen zijn der hoeven goed ze worden op tijd bijgevijld en ze staat netjes op der voetjes maar wil van de zomer ook andere ritjes gaan maken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:52

@chaaya: maar als je zelf schoenen koopt, wil je die dan alleen zelf gebruiken of mogen de andere verzorgers die ook gebruiken ??

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:04

Interessant topic. Ik ben ook aan het nadenken over schoenen, omdat mijn paard linksachter schuin afslijt en ik sowieso veel buiten rijd. Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen: wat is de reden dat jullie gekozen hebben voor het merk dat je nu hebt? En meet je op het moment dat het paard net bekapt is of net voor het bekappen? Want daar kan best veel verschil tussen zitten lijkt me.
Mijn paard heeft wat dat betreft wel lastige hoeven, ik wil graag vierkant schoenen, maar voor heeft ze ronde hoeven en achter langwerpig.. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:06

chaaya schreef:
ik wil cavallo maar moet sws nog goed sparen voor ik ze kan kopen

Ja maar pas je verzorgpaard wel de cavallo. ;)

Heb de easyboot epic en de glove, maar vind betreffende aantrekken de glove fijner, maar helaas heeft hij een periode deze niet gepast. En ben toen maar weer met mijn oude epic's gaan rijden.

Meten doe je direkt na het bekappen. ;)

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:06

DubbelDun schreef:
@chaaya: maar als je zelf schoenen koopt, wil je die dan alleen zelf gebruiken of mogen de andere verzorgers die ook gebruiken ??

ik ben der als de andere der ook zijn ;) ik ben 1 van de verzorgsters van Little-Indian-Horses we hebben daar veel paarden staan maar 1 pony en dat is Angel de rest is kleiner dan een meter en kunnen we niet op rijden :)
als ik ze koop wil ik dat er netjes mee word omgegaan ook dat het beter is voor dr hoeven daarom wil ik ze

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:08

ik laat de smid er voor komen kijken wat hij aanraad hij zal het wel het beste weten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:18

@simone: ik ben van de Old Mac's overgestapt naar de Easyboots omdat je hier geen last hebt van schuren en de Easyboots Glove minder lomp zijn.
Omdat je deze per schoen koopt (iig hier in NL) kun je dus per voet de maat bepalen.

Ik zou maat bepalen tussen 2 kapbeurten in. Verder hou ik zelf de hoeven bij (vijlen) anders loop je idd de kans dat je ze op een bepaald moment niet meer aan krijgt.
Dat is wel een minpuntje wat je bij de OM's niet hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:19

chaaya schreef:
ik laat de smid er voor komen kijken wat hij aanraad hij zal het wel het beste weten!

Daar zou ik maar niet 100% van uit gaan. Als je toevallig een smid hebt die alleen maar ijzers goed genoeg vindt zal hij nooit achter jouw aankoop voor hoefschoenen staan.