Hopeloos op zoek naar kunststof beugelriemen..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:12

Loezz schreef:
Beloven schreef:
Je hebt ook zacht leren, die heb ik ook op mijn tekna zadel, nooit beschadigd geraakt of iets dergelijks.

Welk merk heb je daarvan dan? En ziet het er ook een beetje uit ?

Deze heb ik toen bij mijn zadel gehad van Mr. Ed. Het ziet er gewoon normaal uit? Weet niet hoe het er anders uit had moeten zien, ik heb inmiddels wel mijn beugels onder het zadel tho. Maar mijn zadelblad is niet beschadigd ed.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:15

Ik had Tekna beugelriemen aan mijn Thorowgood zadel. Heerlijk beugelriemen. Ik heb het liefst kunststof beugelreimen of goede leren die niet rekken enzo. Ik heb ook nog een paar leren Sommer beugelriemen. Deze heb ik denk ik al een jaar of 8 en worden zeer intensief gebruikt en blijven heel netjes.

Laulitz

Re: Hopeloos op zoek naar kunststof beugelriemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:24

Ik rij ookal jaren met kunststof beugels, nooit problemen mee gehad. Eerst Wintec webbers aan mn Wintec en nu kunststof voor mn barefoot. Mijn zadel is 2dehands en de persoon van wie ik het zadel kocht reed met zwarte, leren beugelriemen (op een bruin zadel) en daar zie je echt plekken van. Zo zonde (maarja, dat zie je niet als je er mee rijdt gelukkig)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:26

Decathlon, Wintec, tekna beugelriemen, ...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:32

Ik gebruik biothaan beugelriemen, een materiaal dat in de endurance veel gebruikt wordt. Misschien is dat wat voor je?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:52

Laulitz schreef:
Ik rij ookal jaren met kunststof beugels, nooit problemen mee gehad. Eerst Wintec webbers aan mn Wintec en nu kunststof voor mn barefoot. Mijn zadel is 2dehands en de persoon van wie ik het zadel kocht reed met zwarte, leren beugelriemen (op een bruin zadel) en daar zie je echt plekken van. Zo zonde (maarja, dat zie je niet als je er mee rijdt gelukkig)

Kunststof beugels zijn heeeel iets anders dan kunststof beugelriemen he?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:56

Ik heb ook de Kieffer gladiator , blijven echt zo mooi en gelijk. Zijn ook echt niet stug

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:19

Janine1990 schreef:
Laulitz schreef:

Maar aangezien ze het heeft over wintec Webbers, weet je dat het gaat om slechts een vergeten woord :) kan de beste overkomen, een woord vergeten!

Ts, heb even gekeken; ik heb de riemen van thorowgood.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:30

Oh ik las het verkeerd... Ik heb na één ervaring met kunststof riemen er nooit weer naar gekeken. Dus een merknaam en typenaam zeggen mij niets.
Sowieso zegt mij dat meestal niets.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:34

vuurneon schreef:
Janine1990 schreef:

Maar aangezien ze het heeft over wintec Webbers, weet je dat het gaat om slechts een vergeten woord :) kan de beste overkomen, een woord vergeten!

Ts, heb even gekeken; ik heb de riemen van thorowgood.

Ja, ik bedoelde dus beugelriemen :o :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:36

Bij het Wintec zadel dat ik heb gehad heb ik de Wintec beugelriemen gehad en ik was hier erg over te spreken.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 22:27

olga schreef:
Ik had Tekna beugelriemen aan mijn Thorowgood zadel. Heerlijk beugelriemen. Ik heb het liefst kunststof beugelreimen of goede leren die niet rekken enzo. Ik heb ook nog een paar leren Sommer beugelriemen. Deze heb ik denk ik al een jaar of 8 en worden zeer intensief gebruikt en blijven heel netjes.

Zijn ze dan soepel die van tekna zelf? Heb je er al scheurtjes in?

Ja , dit topic maakt het me wel nog moeilijker :D

Synthia beugelriemen qua budget..
Tekna voor bijpassend bij het zadel..
Passier beugelriemen soft leather..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:32

Mijn post al gezien? Omtrent biothaan? Fijn spul :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:36

Ik ben juist pro kunststof.
Die Wintec Webbers vond ik altijd geeeweeeldigg!

Goedekopere lederen vind ik echt niets. Of ze zijn slap, of zo dik en stug dat je been er bont en blauw van word. Heb nog 1 setje liggen, 2x gebruikt, maar dat kon echt niet.

Alhoewel ik uiteindelijk wel lederen op mijn thorowgood zadel had hangen. Hele mooie kwaliteit, van Barefoot (kwamen van mijn boomloze zadel). Die waren wel echt fijn, maar had ze wel met de gesp naar beneden. Hebben nooit beschadigingen aan mijn zadel gemaakt.

Voor het andere kunststof zadeltje heb ik gewoon Nylon riemen, rijd ook prima. Nylon slijt alleen wat harder, maar het kost echt helemaal niets.

Biothane is inderdaad ook heeeel mooi spul, dun, soepel, sterk, maar wel weer duurder.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:38

Ik heb Tekna riemen aan mijn Tekna zadel. De riemen zijn niet stug, en tot nu toe zijn ze nog super mooi. Enige wat lastig kan zijn is de beugels verstellen. Dat gaat wel iets stugger. ;-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:46

Ik heb al vijf jaar kunstof thorowgood beugelriemen en die zijn nog steeds heel en niet gescheurd of iets dergelijks.
Verder zijn kunstof singelstoten ook prima als je maar goede hebt, niet die waardeloze wintec stoten.
Ik heb zelf biothane singelstoten op maat laten maken en die zijn top, gaan echt niet kapot en heel flexibel. Ik durf te wedden dat leren stoten eerder knappen als die van mij.

Geen last van mijn riemen, enige is dat ze wat stug zijn qua verstellen, maar wat wil je als je het 5 jaar op hetzelfde gaatje laat zitten. :+
Als ik ze morgen op een ander gaatje doe gaat dat trouwens ook prima, ik ben echt niet bang dat ze knappen of iets.
Ik hoef het ook niet te onderhouden, zeer tevreden mee.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:52

Hier sinds een maand die van decathlon.
Zijn prima moest nieuwe hebben mijn leren waren niet meer gelijk. En liep toen tegen deze aan met de cijfers is heel handig, want meerdere ruiters die nu hun beugel lengte goed kunnen onthouden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:59

Ik heb zowel biothane als leren-met-nylon beugelriemen. Die van biothane hebben als ik het mij goed herinner rond de 50 euro gekost, de leren met nylon (van Decathlon) kostten bijna 14 euro. Ik heb er geen enkele last van dat de leren beugelriemen dikker zijn. Ik heb er ook geen last van dat de biothane beugelriemen stroever zijn als je ze langer of korter wil maken, want ik verstel die riemen nooit :+

Ze hebben allebei hun voor- en nadelen. Dat is per ruiter weer anders. Ik heb een zadel wat grotendeels van kunststof is, maar de zweetbladen zijn van suede.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 23:15

N0a schreef:
Ik heb Tekna riemen aan mijn Tekna zadel. De riemen zijn niet stug, en tot nu toe zijn ze nog super mooi. Enige wat lastig kan zijn is de beugels verstellen. Dat gaat wel iets stugger. ;-)

Moet zeggen, heb de beugelriemen net van thorowgood opgezocht en ik vind ze heel aardig uitzien! Zeker ook met de nylonkern zodat ze niet zouden uitrekken.

Biothane heb ik een beetje opgezocht maar iets te duur voor me :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:23

Ik vond de Tekna's van nog betere kwaliteit als die van Thorowgood. Enige nadeel is dat ik vrij korte benen heb, met gaatjes bijmaken heb ik zelf de riemen een beetje verkloot :+ Tenminste, de gaten zagen er niet uit. Gelukkig kwam ik er achter dat het gaatjes maken eigenlijk super makkelijk was.. op die juiste manier, dus heb maar 2 verprutste gaten :+

Ohja, wel nadeel: Wanneer je een slag in de riemen doet krijg je wel schuurplekken op de riemen, doordat het kunststof tegen elkaar aan gaat schuren.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 07:03

Rendiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 07:43

Ik rijd al ruim 8 jaar met één paar kunststof beugelriemen aan mijn kunststof zadel. Ik reed altijd intensief en er zijn geen scheurtjes in de beugelriemen te vinden *\o/*
Ik ben er zeer blij mee en zou niet meer anders willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:51

Volgens mij heb ik die ook van kieffer indd :]

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:49

Heb hiervoor ook altijd die van kieffer gehad, super dingen. Soepel maar heel stevig. Ga deze ook weer aanschaffen binnenkort voor mijn nieuwe tekna zadel.