ervaringen: Dutch horse rug dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

canvasdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:21

GJ9 schreef:
Mag ik vragen wat in de praktijk het verschil is tussen wol gevoerd en katoen gevoerd?
En dubbel gevoerd, is dat 2 lagen katoen?

Wanneer raad je welke aan?

Wol gevoerd is Canvas buitenlaag , wolvlies vulling, en een wollen voering (dus 3 lagen)
katoen gevoerd is Canvas buitenlaag, wolvlies vulling , en een katoenen voering (ook 3 lagen)

een wolgevoerde deken is warmer
de naam dubbel gevoerd hebben we al veranderd want dat is een beetje onduidelijk maar Lamers heeft hier 30 jaar mee gewerkt en we zijn er maar mee doorgegaan.

we hebben nu ook het hele atelier van Hypo Wijchen overgenomen dus we zijn druk bezig alles te veranderen om de beste deken te kunnen maken

GJ9

Re: ervaringen: Dutch horse rug dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:38

Ben ik net te vroeg geweest dus ;)

De deken is binnen, heb de katoenen gevoerde.
Zit erg mooi. Enige is dat ik een grote merrie met een brede rug heb, waardoor hij aan de zijkanten wat langer naar beneden had mogen hangen. Haar Harry's Horse deken is langer als je die op elkaar legt (met langer bedoel ik dus van rugnaad naar onderkant deken).

canvasdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:11

norton84 schreef:
Voor mij ook een belangrijke vraag. Hoe snel geven de sluitingen het op. En krijgt bijvb ijzer grip op de deken. Want er zijn bij mijn paard in zover gelukkig al 2 dekens kapot gescheurd doordat stof tussen de ijzers kwam en de stof pas heel laat kapot ging. Gelukkig ging de stof kapot anders hadden beider paarden vast been gebroken. En weer een ander paard heeft in een canvas die ik al Had met zijn voet been gehangen Gelukkig begaven de gespen het. Maar dit paard staat nu wel met blessure.

Ik zoek dus goed sluitende winter canvasdeken. Die ij nood wel kapot gaat. Maar waar ze slecht grip op krijgen.

Dit seizoen al 4 dekens kunnen laten maken. En nu dan weer de canvas. Hier word ik niet vrolijk van

Onze gespen zijn van Chroom leer stoten en ijzeren gespen, en bij veel kracht gaat dit natuurlijk kapot.
En gelukkig er moet in z`n situatie ook iets kapot gaan.
maar er kan geen stof tussen de sluitingen komen want het past allemaal precies in elkaar.
ook de buiksingels sluiten goed en vaak gaan die los of kapot en dan kan een slim paard zich uit de dekens wurmen en ja ze hebben hier vaak ook de hele dag of nacht de tijd voor om er iets op te verzinnen

canvasdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:13

GJ9 schreef:

Zit erg mooi. Enige is dat ik een grote merrie met een brede rug heb, waardoor hij aan de zijkanten wat langer naar beneden had mogen hangen. Haar Harry's Horse deken is langer als je die op elkaar legt (met langer bedoel ik dus van rugnaad naar onderkant deken).

Als je de deken van de zomer bij ons laat wassen dan verlengen we hem gratis 5 of 10 cm aan de onderkant.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:20

Heeft iemand ervaring met de zweetdekens? Met name degene met hals, is de hals lang en breed genoeg voor wat grotere paarden?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:28

canvasdeken schreef:
GJ9 schreef:

Als je de deken van de zomer bij ons laat wassen dan verlengen we hem gratis 5 of 10 cm aan de onderkant.

Dat is aardig aangeboden maar kost me alsnog een duit. Normaal zou ik hem niet laten wassen maar er zelf overheen met een emmertje water en een borsteltje. En ik zit niet in de buurt, dus dan kom ik op tweemaal verzenden en de wasservice.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:29

Bismarck schreef:
Heeft iemand ervaring met de zweetdekens? Met name degene met hals, is de hals lang en breed genoeg voor wat grotere paarden?

Zweetdeken heb ik ook binnen maar nog niet gepast. Zal het laten weten.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:32

Ik heb meerdere zweetdekens van dutch horse rug en ze bevallen mij goed. Ik heb o.a. een fleece en een antraciet wollen deken. Voor mijn grote paard heb ik pas een losse hals laten maken. (Ook ivm dat de deken anders zo groot wordt dat hij niet meer bij mij in de wasmachine past.) Op maat gemaakt en was na 3 dagen al klaar!

De nieuwe bruine deken en de blauwe wollen deken heb ik al wel gezien en in mijn handen gehad en dat is echt mooie kwaliteit. De bruine dralon/fleece vind ik zelfs fijner dan de dralon van eskadron en dat scheelt toch wel wat euro's :o

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:37

Ik had er ook zo een! Echt de oplossing hij gaat ook superlang mee en kan echt NIET kapot gebeten worden! Dus ik zou hem nemen hoor!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:38

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:50

Heb je 'm al gebruikt GJ9?
anders bestel je er eentje die langer is aan de onderkant en vraag je of deze retour kan?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:15

Ja ze heeft hem sinds gister op. Het was onmogelijk hem te passen zonder vies te worden, dus gewoon pech. Dat risico loop je als je via internet bestelt. Ze hebben op de site ook Friezen met die dekens op staan, Friezen hebben ook vaak een brede rug, dus was daar een beetje vanuit gegaan.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:50

GJ9 schreef:
Bismarck schreef:

Zweetdeken heb ik ook binnen maar nog niet gepast. Zal het laten weten.

Inmiddels gepast, passen ook beide niet.. Ik had twee zweetdekens voor 2 verschillende paarden, beiden ruim 170 groot en normaal een 205 op. 2 wollen dekens met hals in maat 205 besteld. Bij de ene merrie krijg ik de deken aan de voorkant niet eens dicht. Bij de andere merrie de bovenste sluiting van de hals niet.
De gewone maat halsdeken is m.i. niet geschikt voor paarden met zware hals, brede borst of lange schuine schouder, al dan niet in combi met hoge schoft.
Ga morgen maar ff bellen of ik terug kan sturen, 3 dekens voor 3 verschillende paarden die allemaal niet passen. Maar dat komt vast goed met hun service.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:51

Dus op quarter denk jij niet dat deze deken gaat passen. Of in zover de standaard gemaakte versie. Hoop idd dat je ze terug kan sturen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:31

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:26

Hoe was de service mbt de dekens die niet paste

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:30

Ik mocht ze terugsturen.

Heb ze teruggestuurd met uitgebreid beschreven wat er anders aan moet. Als het goed is maken ze nu nieuwe op de juiste maat en komen die weer over de post.

Denk dat ik bijna 2 wk geleden heb teruggestuurd nu. Nog niets gehoord maar dat zal eerdaags wel gok ik.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:29

Ik heb 2 dekens van Dutch horse rug.

Een staldeken, dubbelgevoerd. Mega mooie pasvorm.
En een nylon regendeken, dubbel wol gevoerd. Bevalt ook erg goed! Veel fijner dan een Horseware deken die ik hiervoor altijd. De natuurlijke materialen zorgen ervoor dat het paard mega mooi in de vacht zit.

Heb nu een nieuwe besteld: een 200 grams nylon deken... Voor de warmere winterdagen :P
Wordt zaterdag verstuurd hoorde ik vanavond.

Ik heb voor de Nylon gekozen omdat die toch net wat lichter zijn dan een canvas.

De Nylon dekens zijn ook van mega sterke stof.. en 100% waterdicht.
Met deze regenachtige winter, geen enkele keer doorlekken gehad.

Ik kan de dekens aanraden!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:40

Fijn dat je je ervaring deelt GJ
Ik wilde ook graag dekens van Dutch hordew.maar twijfelde over extra diepte in de deken voor de grote Gelderse.
De jonge merrie heeft dat niet nodig.
Ga dus extra diepe bestellen..

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:07

Ik heb gisteren weer een deken binnengekregen!

200 grams deken met wol voering.
Zit weer prachtig qua pasvorm en ook het rood/wit/blauwe biesje lijkt erg chique!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:19

Foto? :-)

Ik heb helaas nog niets gehoord van Dutch horse.
Zou graag vernemen welke maten ik moet meten om een goed passende deken set voor mijn klassiek Gelderse kanjer te laten maken..

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:40

Even een heel oud topic omhoog schieten,

na vele jaren zeer tevreden gebruikster van de dekens van Dutch Horse Rug, blijkt nu nadat ik wat nieuwe dekens wil bestellen, dat ze zijn gestopt |( |( |( |(

Heeft iemand een goed vervangend adres met soortgelijke dekens?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:16

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:48

eind vorig jaar contact gehad en toen zeiden ze dat ze een nieuwe partij hadden die met de dekens door zou gaan. erg jammer dat ze gestopt zijn... was altijd super tevreden over de dekens.