Zijn touwhalsters echt zo gevaarlijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ryjajejo

Re: Zijn touwhalsters echt zo gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:00

ja hij had echt mazzel dat we hem heel snel los konden maken

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 08:39

Tjeeetje..het zal je gebeuren..moet er niet aan denken!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:49

mamendt schreef:
oke...thanks...ik heb zojuist de bestelling afgezegd...vond het leuk staan met kralen en veertjes maar ik wilde hem echt gebruiken voor in de wei.....dus dat risico loop ik niet....jammer...op zoek naar een ander gewoon halster met een mooi kleurtje!!!
thanks Bokt!!!!

Vind je een halster met veertjes en kralen ook niet een beetje zonde voor in de weide?
Laat ik het zo zeggen, mijn paard heeft standaard vlas, poep (van liggen in de stal) en modder tot achter zijn oren en zo'n ding zou met 1x dragen helemaal ranzig zijn.

Dat het (ook) niet veilig is, is inmiddels wel genoeg uitgelegd... ;)

Gewoon lekker googlen en eventueel marktplaats afstruinen. Daar zit vást wel wat leuks bij!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:53

Zelf ben ik helemaal tegen paarden in de wei/stal zetten met een halster om. Paard los laten waar ook is bij mij halster af. Heb bij andere al teveel ongelukken gezien dat paard toch vast komt te zitten met halster met langdurige blessures en zelfs de dood tot gevolg.

groetjes genja

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:59

Arm paard ..

Zelf heb ik nooit een halster om in de wei, wel af en toe in de paddock.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:18

Halster, welke dan ook, kan gevaar opleveren in de wei. Paarden kunnen blijven hangen ( aan meer dingen dan jij ziet ;) ), als ze samen staan gaan ze aan elkaars halster lopen trekken met spelen. Niet handig dus!
Als het perse moet neem dan geen nylon halster en zeker geen touwhalster, de 1e breekt al slecht, de 2e helemaal niet, maar een leren halster breekt sneller, een "break away" halster is speciaal gemaakt voor dit soort noodgevallen, er zijn ook halster met elastische neusriemen, die glijden bij teveel druk ook af.
Bijv.
http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... Leder.html

[HAR] Breakaway / veiligheidshalsters: wie wat waar?

http://www.medhorses.nl/TeknaHalsterBre ... etail(3543).aspx

En voor de handigen onder ons, het is een vrij simpele ingreep op een gewoon halster, dus de kunst afkijken en zelf maken.
Als je op internet zoekt op "rope halter" krijg je precies te zien hoe je ze zelf maakt ( maar dus niet voor in de wei!).