Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sizzle schreef:Nombrado, ik weet ook niet waarom die zadelmaker dat hanteerd, maar het is echt zo. Zijn maten slaan nergens op terwijl het gewoon een massimo is met eigen naamplaatje.
Volgens mij meet hij een bepaalde afstand onder het midden ipv tot de daadwerkelijke punten.
Kent en masters hebben 2 lengten. Dat betekent dus dat de extra-wijd in twee verschillende hoeveelheid cm komt. De lange komt op 35cm en de korte op 25cm, maar ze zijn exact even breed. Als je de XXW neemt kom je op 28cm omdat hij zo kort is. Deze bestaat niet lang omdat je geen lang kopijzer wilt op een zeer rond paard, maar als je deze zou doortrekken is hij ook 40cm.

little_king schreef:Kent and Masters paste niet, maar ik moet bekennen dat ik dan niet weet welke lengte ze er op hebben gelegd.
Wintec wide paste niet, maar de hele ligging paste niet.
Zelf had ik nog een prestige liggen, maat 34 en een kentaur fit 3, die paste in geen 100 jaar
En de KN die op de fjord van een stalgenoot lag ook niet.

mijn fjord heeft boommaat XXL van thorowgood en ook van barefoot
mijn welsh kruising 34
xApple schreef:Mijn kruising Quarter x Haflinger heeft een witte boom (extra wijd) van Kent&Masters.
Weet iemand hoeveel cm dat is?