Stang en trens pony´s

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:47

rebecc1994 schreef:
listiglistje schreef:

Ja

Mauwen over bitten, maar nog niet eens het verschil weten :')

Bij stang en trens liggen de bitten ook niet boven elkaar, maar onder elkaar, dus genoeg plek!
De mijne vreet er nog hele appels, winterpenen en broden mee weg :+ dus genoeg plek...

Ik zeg onwetendheid :7

Is boven mekaar en onder mekaar niet hetzelfde, alleen vanuot een andere positie bekeken?
Puur nieuwsgierigheid, heb er totaal geen verstand van

ze bedoeld dat ze niet bovenop elkaar liggen, maar onder elkaar.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:49

Als het bit zo goed past, waarom openen paarden dan hun mond tijdens het rijden, gooien ze de tong uit de mond. of tong over het bit etc etc? Een wortel malen ze fijn in de mond en slikken het door, kan met een bit niet!
Ik vind 1 bit al erg, laat staan 2 !!!!! Alsof het zonder niet lukt,,

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:50

Oenka schreef:
Als het bit zo goed past, waarom openen paarden dan hun mond tijdens het rijden, gooien ze de tong uit de mond. of tong over het bit etc etc? Een wortel malen ze fijn in de mond en slikken het door, kan met een bit niet!

gelukkig denkt de halve wereld er anders over,
laat iedereen lekker rijden zoals ie wil! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:53

Oenka schreef:

1. Ehhmm aanleuningsproblemen? Een goed afgericht paard accepteert het bit en is nageefelijk
2. Ja ze kunnen eten met bit in :+ slikken lukt ook!
3. Ja zonder S&T lukt het ook :') net of s&t rijders er 7 dagen per week S&T in hebben hangen :P
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 27-01-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:54

tsja de halve wereld denkt ook dat je het goed doet als je een hond een prikband omdoet....of je paard eeb schop geeft,...maar echte dierenliefhebbers denken na voor ze ergens aan beginnen. wel eens een paardengebit gezien van een bitloos gereden paard en een met een bit gereden paard?...dan zou je wel anders er tegen aan kijken ;)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:55

listiglistje schreef:
Oenka schreef:

1. Ehhmm aanleuningsproblemen? Een goed afgericht paard accepteert het bit en is nageefelijk
3. Ja zonder S&T lukt het ook :') net of s&t rijders er 7 dagen per week S&T in hebben hangen :P

een goed afgericht paard weet niet anders, dus zal hij het bit wel moeten accepteren, anders krijgt hij gewoon een vinger in zn mond gestoken waardoor hij zn mond toch wel opent. Een goed getraind paard kan je zonder al die troep rijden

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:58

Deze discussie ging toch niet over het feit of paarden beter bitloos gereden kunnen worden?

De TS vraagt of pony's met S&T mogen worden gereden.
Zoals al is vertelt mag dat alleen als de pony bij de paarden wordt gestart.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:59

listiglistje schreef:
Oenka schreef:

heb ff in je profiel gekeken, ik snap je reacties wel ja, maar ik krijg de kriebels, stang en trens in het bos, stang en trens + ketting, bah bah bah......en dan noemen ze dat goed getrainde paarden :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:59

Gek dat de hele wereldtop met bitten rijdt en een handjevol recreatieruiters thuis zonder bit....
Rarara welke paarden zouden beter lopen en afgericht zijn :D

Maar fijn dat je off topic je eigen mening deelt, nu weer on topic!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:00

Oenka schreef:
een goed afgericht paard weet niet anders, dus zal hij het bit wel moeten accepteren, anders krijgt hij gewoon een vinger in zn mond gestoken waardoor hij zn mond toch wel opent. Een goed getraind paard kan je zonder al die troep rijden

Mijn paard opent zelf haar mond voor haar bit.
Ook als we de S&T er in doen.
Daarnaast is het paard ook bitloos fijn te rijden.
Wat jij nu zegt is wel heel zwart over mensen die met bit rijden.
Beetje jammer dat jij alles en iedereen over 1 kam scheert

xZiva_

Oenka schreef:
tsja de halve wereld denkt ook dat je het goed doet als je een hond een prikband omdoet....of je paard eeb schop geeft,...maar echte dierenliefhebbers denken na voor ze ergens aan beginnen. wel eens een paardengebit gezien van een bitloos gereden paard en een met een bit gereden paard?...dan zou je wel anders er tegen aan kijken ;)

ja, en ik rijd mijn paard gewoon met een bit. ze zullen niet voor niks uitgevonden zijn :D

ik vind het altijd zo vervelend dat de mensen die bitloos rijden de andere mensen willen overhalen( niet allemaal hoor) , en gaan vertellen hoe slecht een bit wel niet is. ieder zn eigen keus, maar laat elkaar gewoon doen wat ze willen.
een bit is echt geen mishandeling ;)
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 27-01-14 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Oenka

tsja als de hele wereld in de sloot springt ga je dan ook?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:02

Oenka schreef:
tsja als de hele wereld in de sloot springt ga je dan ook?

daar gaat het nu niet om.
het gaat erover dat een bit er niet voor niks is, en dat sommige mensen die bitloos rijden het bit zwart maken, en andere proberen over te halen over hoe slecht het wel niet is.
ik heb zelf ook bitloos/parelli gereden, dus ik begrijp prima wat je bedoelt. maar probeer dan niet de paardensport mét bit zwart te maken..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:04

Zo ziet de gemiddelde paardenmond eruit, hier past eigenlijk niet 1 bit in, laat staan 2 :')
Afbeelding

En de S&T liggen niet onder elkaar, maar achter elkaar als je rijd ;) De Stang vooraan, en de trens daarachter.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:04

Oenka: als je vind dat een paard zonder bit beter loopt dan een paard met bit, en als de mond er ook anders uitziet, en als het paard z'n tong uit z'n mond doet, of z'n mond opent, doe jij volgens mij iets fout. En niet de rest van de wereld.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:05

xZiva_ schreef:
Oenka schreef:

ja, en ik rijd mijn paard gewoon met een bit. ze zullen niet voor niks uitgevonden zijn :D

ik vind het altijd zo vervelend dat de mensen die bitloos rijden de andere mensen willen overhalen( niet allemaal hoor) , en gaan vertellen hoe slecht een bit wel niet is. ieder zn eigen keus, maar laat elkaar gewoon doen wat ze willen.
een bit is echt geen mishandeling ;)

Als het op de juiste manier gebruikt word niet nee :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:05

Oenka schreef:
heb ff in je profiel gekeken, ik snap je reacties wel ja, maar ik krijg de kriebels, stang en trens in het bos, stang en trens + ketting, bah bah bah......en dan noemen ze dat goed getrainde paarden :')

Wat een heerlijke kortzichtigheid.
Ze heeft een shoot wil graag met S&T op de foto.
Niet gek dat ze dan met S&T in het bos rijdt.
De ketting bedoel je waarschijnlijk de hengstenketting die ze gebruikt bij de standfoto's
Maar deze heeft ze 'slechts' als halster touw in gebruik. Ze heeft de ketting tenslotte niet onder de kin zitten.
Daarnaast vindt ik het gebruik van de S&T op de foto's erg vriendelijk.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:06

Oenka schreef:

Je weet dat de ketting is voor de fotograven zodat ze die makkelijker weg kunnen shoppen? Ik zie alleen een paard die er heel veel lol in heeft!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:08

Het verzoek was ook van de fotografen, een ketting is makkelijke weg te fotoshoppen als een halstertouw :j

Nee normaal ga ik niet met S&t het bos in :+ zelfs thuis wordt hij meerendeel op trens gereden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:08

Oenka schreef:

Ja, triest.. S&T in het bos, het onfatsoen.
https://lh4.googleusercontent.com/-gGEK ... G_6902.jpg

Spoiler:
geloof niet dat Sjol hier zware lichamelijke op psychische schade van heeft opgelopen, zo een fotoshootje in het bos met S&T :+ idem bij List.L.

En ja, ik weet hoe een paardenmond eruit ziet, vele bokkers hier ongetwijfeld.
Afbeelding

En ik rij met het bit dat op dat moment passend is, stang, S&T, enkel gebroken ringentrensje, bitloos, gewoon waar we zin in hebben en wat ons past voor dat wat we op dat moment aan het doen zijn.
Bit is zo streng als de ruiterhand, bitloos kan je je paard ook flink zeer doen, ga ik ook niet over zitten mauwen.

Kabayo

Re: Stang en trens pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:11

wauw...
Ik vroeg dus alleen iets simpels :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:13

Op bokt is nooit iets simpel!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:14

Blijkbaar niet nee haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:14

Ach, moet je de humor ook van inzien, of ander topic op gaan zoeken.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:15

welkom op bokt, waar binnen 1 minuut van een mug een olifant gemaakt word. :D