Singelnijd? Andere singel of rustig afbouwen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Re: Singelnijd? Andere singel of rustig afbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:13

Hij eet heel goed. Absoluut geen moeilijke eter.
DA komt maandag voor check up

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:01

Mijn paard is ook een hele lange tijd "bang" geweest voor haar zadel. Ze is toen een keer gereden waarbij de boom van het zadel op haar rug gebroken is.
Wat doet hij met een dekje? Mijn merrie begon bij het zien van de dekjes/het harnachement al gestrest rondjes te draaien in haar stal.
Ik ben daarna begonnen met in stal te lopen met het zadel of een dekje of dergelijke, laten snuffelen en daarna (voorzichtig) opleggen. Daarna een beloningsbrokje gegeven als ze stil (en kalm) was en de spullen er af gehaald. Het hielp bij mijn paard om aan de verkeerde kant op te zadelen, dit doe ik nu nog steeds haha. Gewoon veel geduld hebben, na een tijdje gaat hij het zadel niet meer zien als iets wat hem ooit pijn gedaan heeft.

Aansingelen precies hetzelfde. Lees hier dat jij ook erg baat hebt bij het negeren van slecht gedrag en enorm belonen bij goed gedrag, dus dat gaat helemaal goed komen!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 11:28

Gisteren ging SUPER! (mirakel? bah die zijn er de laatste tijd wel bij me haha)
Hij legde zijn oren in de nek maar voor de rest heeft hij niet bewogen. Geen gehap, hoofdschudden, kwaad worden. Ik heb het weer zeer voorzichtig gedaan, zoals vorige keer. Zou het kunnen dat hij het na 1x al zoveel beter doet? Mirakl of toeval?

Aangezien we 3maand lang enkel naast het zadel hebben gewerkt, reageert hij heel goed op mijn stem en lichaamshouding. Ik gebruik dit dan ook ohz, werkt super om het positieve te benadrukken en te bevestigen.

Maandag komt DA langs, check up voor we naar Frankrijk verhuizen (over 3 weken). Ben benieuwd of er iets uitkomt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:07

Ja, mss heeft ie intussen door dat dit zadel hem geen pijn doet? Een paard leeft in het nu, en niet in het verleden zoals wij al te vaak doen.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 18:58

Zaterdag en vandaag gingen weer minder dan vrijdag maar al bij al valt het mee.
DA ook langsgekomen vandaag. Ze denkt aan wormen en/of soort van reactie (allergie/niet goed verteren) van het voer. Dit omdat hij niet dik is (net onder 'normaal') maar toch een opgezwollen buik heeft. Woensdag heb ik de resultaten.

Buikpijn in combinatie met slecht passend zadel, zou natuurlijk veel kunnen verklaren. Maar er wordt dus aan gewerkt :D

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:43

ik ben benieuwd wat er uit komt!
Mijn paard heeft/had ook singelnijd, ik gaf haar toen tijdens het opzadelen zo'n horselyx, waar ze aan kunnen likken. Zo was ze afgeleid en had ze er geen last van. Na een tijd heb ik dit afgebouwd en nu is er niks meer aan de hand. :)

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:52

Ik denk dat je het allemaal heel goed aanpakt ts!! Ik ben benieuwd wat je woensdag te horen krijgt.