Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nanno_123 schreef:Ik snap je punt helemaal van mn houding verbeteren alleen ik heb al best veel geprobeerd.
wat mijn rug betreft.. ik heb ook al heel vaak geprobeerd mn rug te trainen, maar mijn rugspieren zijn "onderontwikkeld" wat raar is omdat ik al werk vanaf mn 14e bij mn vader op de boomkwekerij, ik rij al paard vanaf mijn 9e en heb onwijs veel stages gelopen in de paarden en toch zijn mijn spieren onder ontwikkelt.. schijnt te komen doordat ik hypermobiel ben. tsja geen smoes om geen les erin te nemen maar ik merk gewoon nul verbetering bij het trainen van mijn rug dus het geloof erin is weg. en als ik op een veelzijdigheid/spring zadel zit en ik kort kan zitten kan ik prima rijden.. en nee dan word ik misschien geen anky, maargoed mijn doelen liggen ook wat lager dan anky worden.
tenzij ik te horen krijg dat ik ook daadwerkelijk mijn paard belemmer door hoe het nu gaat.. dan vind ik dat een ander verhaal, maar voor nu ben ik allang blij dat ik een soort van kan rijden.. en ik heb het geluk dat ik niet heel zwaar ben dus dat ik minder snel mn paard in de weg zit.
ik wacht even de zadelmaker af, ik hou jullie op de hoogte!
ik heb wel een pb gehad van iemand die wist wat ik met "liessteuntjes" bedoelde en zij heeft er zeer veel baat bij gehad bij het kantelen van haar bekken, dus wie weet is dit toch nog wat!
Nanno_123 schreef:ik ben ook petit hihi
nee ik ben wel aangekomen maar schommel tussen maatje 34 en 36 in.
)
(maat 36/38 en ik heb echt een 17.5 inch nodig voor mijn lange stelten)
.
dena_mii schreef:Ja ik heb er zeker baat bij.
@nombrado: ik heb zelf ook een 16,5 inch en heb ook maat 36. Toch is het zadel echt niet te klein voor mij, volgens meerdere zadelmakers en de omgeving. Albion staat er om bekend wat 'groter' te vallen, volgens mij omdat ze een breder zitvlak hebben. Hoe dat precies zit weet ik niet. Daarnaast vind ik het zadel persoonlijk niet zo'n diepe zit hebben, helemaal niet als ik het vergelijk met zadels van stalgenootjes.
Daarnaast past op mijn merrie simpelweg geen groter zadel omdat ze vrij kort en rondgeribt is.
Nanno_123 schreef:ik denk ook dat het albion zadel niet te klein is voor me(ja nu misschien wel heb er al enige tijd niet meer opgezeten).
En nee afvallen is voor mijn geen optie, ik heb altijd ondergewicht gehad dus ik ben happy met mn "dikke" kont haha!