Hulsebos of een AB

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:49

Afbeelding
Dit is mijn nieuwe bruine HB. :)

Shalot

Re: Hulsebos of een AB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:40

die ziet er gaaf uit

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:46

Ik heb nog nooit van een AB zadel gehoord, maar ik ben wel in het bezit van een Hulsebos. Zadels die zo lekker zitten... Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ik snap niet dat mensen zeggen, dat het leer niet van goede kwaliteit is := Het zadel heb ik een jaartje terug op Marktplaats gekocht, en de vorige eigenaar van het zadel gebruike hem al 6+ jaren :j Dus het leer blijft perfect, mits het goed wordt onderhouden. Maar Hulsebos is duur, erg duur, daarom hebben wij ook voor een tweedehands (wel zo goed als nieuw) zadel gekozen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:51

WOW mooi zadel zeg!

Hier alleen maar HB zadels. Ze liggen perfect.

Bij onze ruin was het even lastiger aanmeten en naarmate hij ouder wordt hebben we het achterste deel moeten ophogen. Dat krijgt geen enkele zadelmaker meer goed. Zijn rug zakt gewoon wat. (heb er 2 verschillende zadelmakers bij gehad om zeker te weten dat er geen kletspraat werd verkondigd)

Voor mij alleen maar HB zadels! Die van mijn merrie heb ik nu 5 jaar en laat ik ieder jaar braaf controleren. Ze zijn tot nu toe nog steeds voor niks gekomen want hij ligt nog steeds perfect.

De wisseling in personeel is inderdaad wel vervelend. Ik zou het fijn vinden als daar wat stabiliteit in zou komen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:21

History_ schreef:
Ik heb mijn Hulsebos dressuurzadel nog maar een paar maanden maar voorlopig ben ik er heel tevreden van :) Het leer is niet van de allerhoogste kwaliteit, maar dat zie je al aan de prijs. Op de sportstal waar ik sta rijdt de grote meerderheid met een Hulsebos, sommigen al jaren en iedereen is er toch tevreden van

Je kunt zelf kiezen wat voor leer je wilt bij Hulsebos, dus als je meer geld had uitgegeven was de kwaliteit van het leer zeker beter geweest! Bij Hulsebos kan alles precies zo als jij wilt alleen als jij een budget van 1200 hebt kan je niet de kwaliteit verwachten als dat je een budget van 2200 hebt.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:36

Ik kan je garanderen dat mijn zadel meer dan 2000 heeft gekost dus daar zal het niet aan liggen. TS vraagt om ervaringen dus ik geef mijn ervaring. Ik heb het probleem enkel bij mijn zweetblad. Maar voor de rest vind ik het een heel goed zadel, ik geef gewoon aan dat TS er rekening mee moet houden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:38

Heb je kalfs of runderleer?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:44

Gho, beide soorten leer zitten er op maar ik weet niet vanbuiten wat waar. Ik heb daar het advies van mijn zadelmaker gevolgd. Maar ik ga er de zadelmaker eens naar laten kijken, hij ging toch terug komen na een half jaar om nog eens op te vullen. Er zijn een soort 'blaasjes' ter hoogte van mijn beugelriemen

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:59

Ik heb ook een hulsebos voor mij ook geen ander meer. Het zadel zal nu een jaar of 8 oud zijn en in principe kan je nog niet ziet dat het "gebruikt" is. Zegt toch iets over de kwaliteit van het leer in mijn ogen. Ik heb tot nu toe geen klachten over de service van hulsebos.

Vriendin heeft een AB aan laten meten, mocht in de tussentijd een leenzadel van hulsebos gebruiken. De levering van de AB zadel heeft langer geduurd als afgesproken hoop smoesjes, hond weggelopen, paard ziek of kreupel autopech enz enz. Meneer kwam inderdaad vaak niet op de gemaakte afspraak opdagen.
Vriendin kreeg uiteindelijk een ander zadel dan wat ze besteld had. Lag niet goed op haar paard, ze moest maar een maandje uitproberen en dan betalen (dat was het enigste positieve). Na heel veel bellen en mailen (totale proces van afspraak maken tot en met een zadel leveren heeft bijna 9 maanden geduurd) is ze uiteindelijk zelf naar hem toe gereden en heeft het leenzadel van hulsebos gekocht en de AB terug gegeven.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:24

Over AB weet ik zo niks, maar weet wel dat HB nou niet echt fijn op maat passende zadels levert.
Met regelmaat al scheve kussens voor het űberhaupt al op een paard heeft gelegen en vaak niet goed
aangemeten. Ze sturen zo nieuw personeel al op pad terwijl die amper een zadel kunnen aanmeten!
Zadels zullen misschien fijn zitten..... maar ik zou het niet doen.

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:26

Ik heb een hulsebos, maar doe hem weg, ligt niet goed op mijn paard.
Hb zit lekker! Maar is wel vrij smal, eb heeft een vrij smal tussen kanaal, ook willen de kussens nog wel is hard zijn.
Succes!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:59

Ik heb een AB en ben echt heel tevrede over het zadel en Arno zijn service!
Als ik negatieve reacties lees dan denk ik bij mezelf; watvoor klant ben je zelf dan?
Maar goed.. Mijn paard is geen makkelijke om een zadel op aan te meten. Dit zijn niet alleen de woorden van Arno, maar van alle zadelmakers die erbij zijn geweest. Conclusie: alle zadels zullen naar voren schuiven! De ene na de andere zadelmaker kwam met ideeen om dit op te lossen. Enkel Arno wist het op te lossen zonder een trucje van een zadeldekje als "klittenband" of het veranderen van de singelstoten zodat het zadel niet meer kon schuiven, maar je vervolgens ook alleen de druk voorop het zadel legt of zelfs een te kleine kamer. Door Arno is mijn paard zoveel ruimer in zijn beweging geworden, puur omdat hij kan bewegen onder dit zadel. Dit neemt niet weg dat we wel even bezig zijn geweest om bij de juiste oplossing te komen. Hij is een jaar aan het puzzelen geweest. Hij is regelmatig terug geweest en heeft aanpassing gedaan aan het zadel. Geheel kosteloos! Over goede service gesproken. Uiteindelijk na een jaar een gloedje nieuw zadel gekregen, ook geheel kosteloos!! De oplossing: de takken van de boom schuin naar achter laten lopen zodat de schoudervrijheid behouden blijft. Dit werd een nieuw zadel, omdat dit makkelijker was dan mijn eerste zadel te "verbouwen". Er heeft ook een andere zadelmaker naar dit zadel gekeken en die kon er niets op aanmerken. Met dit nieuwe zadel schuift het ook totaal niet meer.
Daarom vraag ik me welleens af watvoor persoon de negatieve klanten zijn?? Want ik ben voor Arno ook niet de makkelijkste klant geweest, maar hij is wel een jaar KOSTELOOS voor me aan het puzzelen geweest. Dat noem ik nou super service! En ook mijn paard is er blij mee. Afspraken maak ik overigens via de mail, dat werkt het beste. Ik heb in die drie jaar wel gemerkt dat hij door zijn planner op kantoor zijn schema op de dag ook beter voorelkaar heeft.
Voor mij geen andere zadelmaker meer! :D

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:28

Nou sorry Partoutz maar met de vraag "wat voor klant ben je zelf dan?". vind ik echt ongepast. Er word gevraagd naar een ervaring en we leven in een land waar ieder zijn ervaring mag delen. Jij heb goede ervaring en ik totaal niet met AB. Wilde er verder niet over uitweiden maar als jij dat wil dan zal ik het verhaal even vermelden.

Oja ben een recreatie ruiter die 1x in de maand wedstrijd rijdt. Heb een midden inkomen. En rijd al vanaf mijn 4e paard. En vanaf mijn 15 friezen hengsten ingereden en nu de afgelopen 5 jaar een eigen paard. paard rijd ik 4 tot 5x per week. Vanaf mijn 15 heb ik een eigen zadel. Zo een ben ik er.

mijn 1e zadel op fries KN niets mis mee past op meerdere paarden
Mijn 2e zadel een euroriding diamand niets mis mee past op meerdere paarden. Echter doordat ik 5 jaar geleden een eigen paard kocht moest ik een ander zadel.

via via bij Arno Brand.
1e afspraak aanmeten
2 uur te laat niet gebeld of sms gestuurd en met een jong paard (hoge schoft maar wel smal in lichaam) van 4 jaar 2 uur bij -3gr. In de bak gestapt omdat AB graag wilde dat wij klaar stonden. Nadat ik een ijspegel was en paard ook geen zin had toch zadel aangemeten.
Na 8 maanden eindelijk zadel te hebben begon de ellende. Zo ruim dat paard liep zo kort werd zij en begon met de dag beroerder te lopen. (bokken, staken enz) Na 2 maanden op nieuw AB laten komen zadel aangepast weer 1 maand proberen. En weer niet goed. Na 3x discussies over wat hij vind en wat ik vind. Besloten om weer bij mijn oude zadel passer toe te gaan waar ik mijn 2 eerdere zadels had gekocht. Wat bleek zadel lach veel en veel te strak op schoft waardoor paard geen schouder vrijheid had. En last van zijn rug had. Na een ander zadel te passen liep paard gelijk 10x beterder. dus voor mij geen AB zadel

kort gezegd. waarom geen AB
-te lange levertijd
-niet bereikbaar als je niet tevreden bent
-afspraken niet nakomen
- en voor moeilijke rug een te strakke zadel vind ik de verantwoordelijkheid van zadel maker

PartoutZ schreef:
Ik heb een AB en ben echt heel tevrede over het zadel en Arno zijn service!
Als ik negatieve reacties lees dan denk ik bij mezelf; watvoor klant ben je zelf dan?
Maar goed.. Mijn paard is geen makkelijke om een zadel op aan te meten. Dit zijn niet alleen de woorden van Arno, maar van alle zadelmakers die erbij zijn geweest. Conclusie: alle zadels zullen naar voren schuiven! De ene na de andere zadelmaker kwam met ideeen om dit op te lossen. Enkel Arno wist het op te lossen zonder een trucje van een zadeldekje als "klittenband" of het veranderen van de singelstoten zodat het zadel niet meer kon schuiven, maar je vervolgens ook alleen de druk voorop het zadel legt of zelfs een te kleine kamer. Door Arno is mijn paard zoveel ruimer in zijn beweging geworden, puur omdat hij kan bewegen onder dit zadel. Dit neemt niet weg dat we wel even bezig zijn geweest om bij de juiste oplossing te komen. Hij is een jaar aan het puzzelen geweest. Hij is regelmatig terug geweest en heeft aanpassing gedaan aan het zadel. Geheel kosteloos! Over goede service gesproken. Uiteindelijk na een jaar een gloedje nieuw zadel gekregen, ook geheel kosteloos!! De oplossing: de takken van de boom schuin naar achter laten lopen zodat de schoudervrijheid behouden blijft. Dit werd een nieuw zadel, omdat dit makkelijker was dan mijn eerste zadel te "verbouwen". Er heeft ook een andere zadelmaker naar dit zadel gekeken en die kon er niets op aanmerken. Met dit nieuwe zadel schuift het ook totaal niet meer.
Daarom vraag ik me welleens af watvoor persoon de negatieve klanten zijn?? Want ik ben voor Arno ook niet de makkelijkste klant geweest, maar hij is wel een jaar KOSTELOOS voor me aan het puzzelen geweest. Dat noem ik nou super service! En ook mijn paard is er blij mee. Afspraken maak ik overigens via de mail, dat werkt het beste. Ik heb in die drie jaar wel gemerkt dat hij door zijn planner op kantoor zijn schema op de dag ook beter voorelkaar heeft.
Voor mij geen andere zadelmaker meer! :D

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:50

Wat een domme opmerking...wat voor een klant ben je zelf dan???? Ongelooflijk..
Nou..klant is koning!!!!! Want de klant betaald en verwacht goede service en een top zadel! En er kan best iets fout gaan want zadelpassers zijn ook maar mensen maar heb dan wel de ballen om een en ander correct af te handelen...en dat is soms erug moeilijk voor meneer in kwestie.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:07

Ik heb ook een Hulsebos nu 4 jaar terug gekocht. Ik had hem voor mijn eerste IJslander met een zeer moeilijke rug. Nu een nieuwe boom erin voor mijn andere IJslander. Het zadel zit echt heerlijk en ik wil nooit meer anders. Mijn stalgenoten vinden dat ik een IJslander zadel moet kopen maar ik blijf lekker bij mijn eigen zadel!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:32

Inderdaad wat een domme opmerking PartoutZ wat voor bedrijf run je als je zelf je afspraken niet na komt. En in het geval van die vriendin van me, wat had zij eraan kunnen doen als je een zadel op laat meten en besteld en hij een totaal andere zadel af komt leveren.. Wie maakt hier de fout.. Niet de klant lijkt me. Maar de eigenaar zelf denk ik. Wat zegt dat over een bedrijf?? Ik vind dat een hele slordige fout en dan druk ik me voorzichtig uit. En denk je niet dat mijn vriendin er alles aan gedaan heeft om haar bestelde zadel te krijgen..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:06

Moderatoropmerking:
Meningen mogen gegeven worden, maar let wel op dat we niet persoonlijk worden gericht op iemand!