De oplossing voor schuivende singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: De oplossing voor schuivende singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:44

Kijk dat maar even. Het is zeker geen oplossing die ik aandraag maar ik heb een tijdje een leenzadel gehad die niet helemaal fijn lag. Deze zakte vrij ver over de schoft heen maar dit werd bij mij niet veroorzaakt door de singel.
Ik heb op oud deukje kapot geknipt in de vorm van de kussen. Deze onder de voorkant van het zadel onder het kussen gelegd zodat het zadel wat meer steun kreeg en minder zakte. Dit was een tijdelijke noodoplossing maar het zadel bleef toen wel goed liggen. Je kan het altijd proberen. Je kan het ook proberen met een oude handdoek.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:50

als je een goed antislipmatje hebt, is het echt al een stuk beter.. in ieder geval die van mij helpt super goed!
ik zou een voorsingel niet gebruiken, want die singel komt dan voor het zadel te liggen.. hierdoor ligt je zadel wel verder naar achter, maar dan heeft je pony nog steeds een singel in zijn oksel.. lijkt me niet zo lekker.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:53

Hoe zitten de singelstoten bij jou zadel?

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:44

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 21:38

Mijn voorste singelstoot, zit naar voren en die andere in een V vorm, ik zal morgen eventjes foto plaatsen.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:28

Ik heb afgelopen weekend een nieuw zadel gekregen met een MFSC Rehad Pad er bij.
Dit heeft anti slip aan de bovenkant maar je kunt hem ook iets opvullen aan de voorkant
zodat het zadel net de druk iets beter verdeeld. Het klinkt inderdaad alsof het zadel
bij de schoft niet goed zit. Voel met je hand onder het zadel als je er op zit. Na een tijdje
rijden kan het gewicht van jezelf kan voor een andere zadel ligging zorgen. Je moet je hand
makkelijk op de schoft kunnen leggen (ook de zijkanten moeten vrij zijn!).

Mijn tip is die pad dus :) ik vind hem super maar heb hem dus nog niet zo lang.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:06

Een schuivend zadel kan idd komen door de singel, maar 15 cm naar voren schuiven klinkt meer als een zadel dat niet in balans ligt. Daarbij rij je met een vrij lang zadel op een pony, in galop is er veel beweging in het lendengebied, waardoor het zadel door de beweging naar voren gewerkt wordt.

Ik zou een second opinion laten doen door een echte pro. Straks beschadig je weefselin de rug en dan ben je verder van huis.