Ik zou ook voor n wintec gaan.... Een nieuwe pro of een oude isabell werth.... Heerlijk zacht en ideaal op een haf!
Percy
Geplaatst: 11-01-14 20:52
Wij hebben hier een Hulsebos die wel goed aan te passen is en een super zachte zitting heeft. Daaleman is vaak ook fijn.
Laatst het nog met de zadelmaker over de Wow zadels gehad. Als je graag je geld kwijt wilt is dat een aanrader. In Nederland is de enige officiële Wow aanpasser er mee gestopt. Ik vind het nog foei lelijke zadels ook.
Kieffer is vaak ook best zacht en Stübben staat er om bekend dat het een harde zitting heeft.
Op een Wintec zit ik zelf voor geen meter maar dat is persoonlijk.
flitzz
Geplaatst: 11-01-14 20:58
Wat voor de één een zachte zitting is, kan voor de ander alweer hard zijn. Ik zelf heb een hulsebos en ik wil absoluut geen ander meer. Zit als een huis en als ik een paar uur buiten heb gereden dan heb ik nergens last van. Mijn laatste kieffer die ik heb gehad ongeveer een jaar of 3- 4 geleden was een nieuwe Norbert Koof was ook een heerlijk zacht zadel.
Mypegasuss
Geplaatst: 11-01-14 21:00
Anatomica octant heel zacht! Had eerst een kn allegro, wat een verschil! Erg blij met de anatomica
friso of zaldi beiden hebben een heerlijke zachte zit en zijn van hele goede kwaliteit. Heb een zaldi op mijn paard gehad en rij nu op een ander paard met een frisozadel en daar ben ik ook erg tevreden over, aangezien ik niet veel vet op mijn kont heb en dus ook snel last heb. Met deze twee zadels heb ik dit nog niet gehad
Ik zweer bij Barefoot. Laatst reed ik op een Rossner (waarvan gezegd wordt dat hij zacht is) en ik reed me door onder mijn zitbeenknobbels. Barefoot is wennen, anders zitten, maar eenmaal gewend willen wij niks anders meer!
Taucha
Geplaatst: 11-01-14 21:35
Misschien een idee om naast het zoeken naar een zacht zadel ook iets aan je bips te doen. Ik ben sinds kort bezig met 1 soort bilspieroefeningen als deel van een therapie. De rest van de oefeningen zijn met de bovenbeenspieren zelf waar de blessure zat. Heel toevallig merkte ik van de week dat ik op de fiets minder last heb van mijn zitbeenknobbels.
Dit plaatje toont de dame steunend op handen en knieën, maar beter is om op ellebogen en knieën te steunen. Til je been helemaal omhoog in een hoek van 90 graden. Beweeg je bovenbeen een paar cm (5 cm is genoeg) naar onderen en weer naar boven, dus niet helemaal terug naar de grond. Je onderbeen houd je in die hoek. Deze oefening doe ik sinds kort 25 keer. Kost me nog geen 2 minuten per dag en ik merk nu na 3 weken al resultaat op het zadel
Wintec vind ik ook niks in dit kader, zit absoluut niet speciaal zacht vind ik! Ik zit er wel gewoon netjes op maar ik vind hem niet speciaal zitknobbelsparend. Kieffer heeft als nadeel dat nogal wat mensen bij het lichtrijden last hebben van de voorboom. Dat zou je ook moeten uitproberen. Daaleman wisselt per model geloof ik, ik heb op een hele fijne gezeten bij een klant maar ook op een oudere Daaleman en die zat zoals Stubben: glad en hard. Barefoot zit idd wel zacht maar ik vind boomloos ook echt heel moeilijk om een goede zit te houden. Ik heb zelf een ander merk boomloos en zit daarmee onwijs in stoelzit terwijl ik verder toch echt met heel veel zadels zo wegrijd. (Heb ook op een Barefoot gezeten bij een klant een paar keer maar dan kun je het nog steken op: moet wennen).
Kaitlyn
Geplaatst: 12-01-14 08:10
Ik heb de Kieffer Paris, een heerlijk zacht zadel. Kan daar ook uren op rijden terwijl ik op andere zadels ook nog weleens last van mijn zitbeenknobbels krijg.
Ik heb ook een Hulsebos, en beter zittende zadels ga je niet vinden volgens mij. Wel oppassen met het aanmeten bij hun zelf. Ze zijn best makkelijk.
Fleurrr_
Geplaatst: 13-01-14 13:54
Macrider Ik heb ook een hulsebos maar die gaan altijd iets scheef liggen ben bezig om misschien een macrider te krijgen, heb een paar keer op die van mijn trainer gereden en zitten heel zacht