Def schreef:Kimdj86 schreef:Ik heb mijn tekst nog maar even aangepast. Op trens alleen is dit allemaal nog erger. Hangt hij veel meer enz.
Hij gaat regelmatig naar de tandarts en masseur, loopt goed door zijn lijf. Rijtechnisch is het niet echt snel op te lossen. Is een super talentvol paard, maar doet niks uitzichtzelf. Hij is liever lui dan moe en moet hem echt achter zijn broek aan zitten. Ik dacht misschien kan ik iig iets aan het bit doen, waardoor hij toch wat lichter wordt in zijn mond en meer gaat knabbelen..
Ik had dit nog even niet gelezen.
Je geeft je eigen antwoord eigenlijk al.
Hij is sloom, lui, niet aan je been dus.
Als hij aan je been wordt en vlugger, zal hij lichter worden in zijn mond.
Als jij hem daarnaast geen gewicht in je hand geeft om te hangen, kan hij ook niet hangen.
Paarden hangen omdat ze de kans krijgen om te hangen, door jouw hand die (al dan niet onbewust) teveel gewicht geeft.
Aan het been maken dus waardoor hij vlugger en lichter wordt en dan aan de voorkant een licht!!! contact houden en als hij zwaarder wordt en gaat hangen dit oplossen door been te geven en vooruit te laten gaan.
Geloof me ik ben hier al hard mee bezig. Ik hoef geen advies voor het rijden, alleen ervaring welk bit het wat de aanleuning betreft makkelijker maakt en niet zo bezig is met z'n tong en mond open doet.
dat mensen dat echt nog neer dùrven te zetten