Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
marjan19 schreef:Dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Heb net ook even op internet gezocht en nergens een ervaring gelezen dat een Anatomica scheef was. Heb mijn zadel nog geen jaar, en is niet scheef. Laat hem regelmatig controleren ook. Toen ik voor een nieuw zadel aan het kijken was heb ik ook zelf wat onderzoek gedaan natuurlijk, omdat ik dat geld niet uit wou geven aan een zadel wat achteraf niet goed blijkt. Toen ook niks dan positiefs tegen gekomen, anders had ik hem natuurlijk niet gekocht...
Hoe oud zijn jullie Anatomica's?
MissMiekjee schreef:lucifertje schreef:Controleer de anatomica heel goed op scheefheid. Ik ben na veel zadelleed er achter gekomen dat mijn Anatomica schots en scheef was.
Ben ik het mee eens. Anatomica is superfijn, maar wordt snel scheef. Ondanks dat het dan aan ruiter of paard ligt, moet het niet kunnen. Ik ben er ook pas na een paar jaar achtergekomen.
xCarfield schreef:marjan19 schreef:Dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Heb net ook even op internet gezocht en nergens een ervaring gelezen dat een Anatomica scheef was. Heb mijn zadel nog geen jaar, en is niet scheef. Laat hem regelmatig controleren ook. Toen ik voor een nieuw zadel aan het kijken was heb ik ook zelf wat onderzoek gedaan natuurlijk, omdat ik dat geld niet uit wou geven aan een zadel wat achteraf niet goed blijkt. Toen ook niks dan positiefs tegen gekomen, anders had ik hem natuurlijk niet gekocht...
Ik heb ook een Anatomica gekocht bij Corrie van Amsterdam.
Zadel bleek NIEUW al scheef te zijn. Ook zat ik té hoog op mijn paard.
lucifertje schreef:MissMiekjee schreef:Ben ik het mee eens. Anatomica is superfijn, maar wordt snel scheef. Ondanks dat het dan aan ruiter of paard ligt, moet het niet kunnen. Ik ben er ook pas na een paar jaar achtergekomen.
Het lag niet aan mij of het paard, de kussens waren er scheef onder gestikt en de boom was ook scheef. Ik had een van de eerste anatomica's. Kan dus best een productiefout zijn, vond het echt een heel fijn zadel en zou er best nog een willen maar dan keer ik hem wel eerst binnenste buiten
marjan19 schreef:Dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Heb net ook even op internet gezocht en nergens een ervaring gelezen dat een Anatomica scheef was. Heb mijn zadel nog geen jaar, en is niet scheef. Laat hem regelmatig controleren ook. Toen ik voor een nieuw zadel aan het kijken was heb ik ook zelf wat onderzoek gedaan natuurlijk, omdat ik dat geld niet uit wou geven aan een zadel wat achteraf niet goed blijkt. Toen ook niks dan positiefs tegen gekomen, anders had ik hem natuurlijk niet gekocht...
marjan19 schreef:Fugers Ruitersport BV.
Torenstraat 8
3764 CM Soest
Tel. 035 6012342
Internet: http://www.fugersruitersport.nl
Ik heb het even opgezocht, en ik denk dat dit de beste optie is voor jou. Deze is het dichtste bij. Op http://www.anatomica.nl kun je dit vinden. Je kan altijd even bellen en vragen of zij op locatie komen!
Big_Appie schreef:marjan19 schreef:Fugers Ruitersport BV.
Torenstraat 8
3764 CM Soest
Tel. 035 6012342
Internet: http://www.fugersruitersport.nl
Ik heb het even opgezocht, en ik denk dat dit de beste optie is voor jou. Deze is het dichtste bij. Op http://www.anatomica.nl kun je dit vinden. Je kan altijd even bellen en vragen of zij op locatie komen!
heel fijn zadel!
Citaat:Als je Nijkerk niet te ver rijden vindt...
Daar zit Country Mill, een zeer kundige zadelmaker die meerdere van de door jou genoemde merken kan leveren (Custom en Anatomica, en het zadel dat ik je aanraadt, Tribal, ook).
Zo kan je de merken met elkaar vergelijken en kijken wat bij jou en je paard past.
http://www.countrymill.nl/algemeen/dressuurzadels.html
lucifertje schreef:MissMiekjee schreef:Ben ik het mee eens. Anatomica is superfijn, maar wordt snel scheef. Ondanks dat het dan aan ruiter of paard ligt, moet het niet kunnen. Ik ben er ook pas na een paar jaar achtergekomen.
Het lag niet aan mij of het paard, de kussens waren er scheef onder gestikt en de boom was ook scheef. Ik had een van de eerste anatomica's. Kan dus best een productiefout zijn, vond het echt een heel fijn zadel en zou er best nog een willen maar dan keer ik hem wel eerst binnenste buiten
pooh19 schreef:Ik heb een Custom en ben er zeer tevreden over. echt een aanrader, als je geen zadel heb kan je een leenzadel krijgen totdat je eigen zadel er is.

DBiancaL schreef:Ik rij nu ook met Hulsebos en vind t erg lekker zitten maar belangrijker vind ik idd dat ie goed zit bij m'n paard... Hij is 5 en verandert nog steeds in een jaar tijd ook gegroeid... Dus ben mij rustig ook aan het oriënteren heb in 12 maanden 2 x Hulsebos erbij gehad en rij nu met bontje omdat ik mijne juist nu te breed vind worden (m'n paard groeit nog steeds)
Boom is ook aangepast maar al dat gesleutel moet ook s ophouden! (Wat een geld gaat daar overigens in zitten) ik spiek even mee op deze topic!
Is er trouwens een budget wat je er voor over hebt?
lieskehh schreef:K heb ook korte benen, maar juist daarom zat ik er super lekker in , wat ik wel heb is dat ik mijn benen omhoog til en dat kan bij dit zadel niet en daarom was deze beter voor mij en hij lag beter op mijn paard!
Ik heb wel met de short roll de long roll zat niet fijn? Daar kon ik mijn benen ook niet kwijt!
Anatomica octant zat ook echt heerlijk maar bewoog daar nog net iets meer in met mij benen dan deze!