Met lood trainen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:39

Chrissie schreef:
Wij hebben loodboots op stal liggen voor de training met dravers.
Als je wil kan ik een adres geven waar je deze kan kopen.

Het gewicht zit dan bij de hoefballen en maak je vast met een gesp.
Maar 400 gram is echt veel, weet niet waar je dat vandaan haalt dan krijg je nooit in 1 boots.
Maximaal 50/75 gram extra lood

Je moet je wel afvragen of je ze echt nodig hebt..

jawel hoor. je hebt gewoon springschoenen met 400 gram

edit: dat wil niet zeggen dat k het aanraad haha
Laatst bijgewerkt door Regendans op 04-01-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:40

Brandybos schreef:
Dit valt allemaal wel mee mijn pony heeft niet de beste gangen nee..
Maar de topruiters zeggen ook van je moet het maximale uit je paard halen en sommige gebruiken het ook bij hun toppaarden

Dan moet jij ook het maximale uit jezelf halen. En blijkbaar ben jij nog niet goed genoeg om de pony beter te laten lopen, eerst daar maar eens naar kijken.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:40

Brandybos schreef:
Dit valt allemaal wel mee mijn pony heeft niet de beste gangen nee..
Maar de topruiters zeggen ook van je moet het maximale uit je paard halen en sommige gebruiken het ook bij hun toppaarden

En aan jezelf werken vind je geen goed plan?
Daar hoor ik je namelijk niet over.
Ooit bedacht dat het sloffen komt door wat jij hem aangeeft?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:41

Het beste is duidelijk al bereikt bij je pony. Wat ben jij eigenlijk egoistisch als je zo aan de slag gaat. Sorry dat ik het zeg.
En jij denkt dat je van zo'n pony als Champ kan winnen. Die pony kamt bij van Baalen vandaan, wordt daar getraind en loopt EK's. Bijna niemand wint daarvan.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:42

Joolien schreef:
Met gewichten rijden is niet normaal ;)

Ligt eraan waar, veel Ijslanders worden in de tölt ook met extra gewichtjes getraind, Ballenboots, daar is het bv. heel normaal ;) (over de Tennessee Walkers zal ik het maar niet hebben, die mensen zijn er een béétje in doorgeslagen := )

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:43

Als je ze afdoet hebben ze vrijheid en gaan ietsjes hoger lopen met hun beentjes en ik bedoel het allemaal niet zo.. Ik vroeg alleen om advies dat heb ik dus bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:43

Brandybos schreef:
Als je ze afdoet hebben ze vrijheid en gaan ietsjes hoger lopen met hun beentjes en ik bedoel het allemaal niet zo.. Ik vroeg alleen om advies dat heb ik dus bedankt

Waar heb je die wijsheid vandaan? Da's niet waar namelijk.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:45

Zet jezelf aan het werk! Ga veel overgangen rijden en oefenen met cavaletti. Bespreek het met je instructrice en ga vooral veel trainen.
Eerst naar je eigen rijstijl en techniek kijken. Ga je pony niet volhangen met allerlei attributen omdat jij hem niet actief aan het lopen kunt krijgen, dat doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.

En tenslotte: als je je doel straks bereikt door hard te werken en veel te oefenen, ben je dan niet veel trotser dan wanneer je moest zeggen "ik heb met lood getraind"? :)

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:46

Ik ken iemand die het gebruikt je traint zijn spieren en ik bedoel niet 400 gram maar 40 gram

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:46

Door het extra gewicht tillen ze hun benen hoger op ja, niet als ze afgaan door "vrijheid."

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:47

De bedoeling van gewichten is volgensmij dat bepaalde spieren sterker worden. Als er dan zonder gewichten wordt gereden trekt het paard zijn voeten hoger op. Je ziet dus niet in 5 minuten resultaat. Deze methode is echter niet geschikt om zomaar zonder ervaring even te doen, omdat de kans groot is dat je dan je paar overbelast met blessures tot gevolg.

Waarom ga je niet longeren over balkjes bijvoorbeeld? Lijkt mij toch een wat fijnere methode.

En als je paard wat minder spectaculaire gangen heeft dan is dat maar zo. Het gaat niet om spectaculaire gangen maar om het correct rijden van je paard he. Heb je misschien een filmoje van hoe je paard beweegt? Misschien vinden wij het allemaal wel meevallen met hoe je paard loopt.

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:48

Als ze gewicht om hun voeten hebben trainen ze die spieren meer omdat er wat aan hangt als je hier een tijdje mee hebt gereden doe je ze af ze hebben dan de spieren om hun benen hoger op te tillen en dun dit dan ook

little_king

Re: Met lood trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:49

Als jij hem niet correct rijd doen ze dat daarna nog steeds niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:51

Nee inderdaad. Sorry TS het is niet wat je wil horen maar het zit gewoon echt ofwel in je eigen rijden ofwel het gebrek aan talent van je pony (daarmee bedoel ik niet dat hij niet goed is maar dat dit misschien zijn maximum is).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:52

en gezien ie voorheen wel won in een hogere klasse is de kans reëler dat het in jaar eigen rijden zit.

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:54

Jullie kunne wel zo gemeen doen tegen mij maar ik vroeg om advies ik snap nu dat loodjes geen goed idee is maar of ik nou de beste ruiter ben nee absoluut niet maar ik rijd wel z1 dus de slechtste ben ik ook weer niet en ik denk ook niet alleen maar om mijn pony en dat ie slecht is alleen ik probeer hem gwn goed te laten lopen en ik snap nu dat dit niet met lood kan maar ik ga wel gwn lekker verder kijken hoe ik dit ga oplossen en misschien als ik ga rijden rijd ik gwn goede punten en hoeft het allemaal niet alleen ik denk niet dat het zo er onvriendelijk is want wat dacht je van zadelmak maken of 1ste keer bandages om of hoefijzer?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:55

Bij IJslanders word ook vaak een gewichtje gebruikt om de benen net iets hoger op te tillen of de takt beter te krijgen. Niks mis mee, gebruik ze zelf ook wel eens.

Alleen 400 gram vind ik wel erg zwaar!

Zwaarste die er voor IJslanders zijn, zijn 280 gram geloof ik.

Je hebt ballenboots of springschoenen met gewicht.

Hier wat voorbeeldjes: http://www.ijslandershop.nl/contents/nl ... rming.html

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:56

Je kan niet bijzonder goed tegen kritiek, je rijdt Z1 met een paard dat Z2 gelopen heeft. Dat helpt enigszins. IPV het op je paard te steken zou het je mooi staan om naar jezelf te kijken. Hij kan het, nu jij nog. Werk daar aan, ipv andere middelen te gaan zoeken. Met correct leren rijden ga je op lange termijn veel verder komen dan met dit soort hulpmiddelen.

Wat heeft zadelmak maken te maken met loodjes op de benen doen?

Anoniem

Wat dacht je van interpunctie? :)
En ik zie niemand gemeen doen? Het ligt gewoon of bij de ruiter (wat ik zeer aannemelijk acht in dit geval) ofwel aan gebrek aan talent van de pony. Punt is dat je bijna iedere pony wel met zijn beentjes kunt laten gooien maar dan moet je dus wel voldoende ervaring hebben als ruiter. En wedstrijdklassering zegt niet zoveel heb ik al ervaren :')

Anoniem

Van wie heb je les? Wat heeft jou instructrice aan niveau gereden? En hoevaak met hoeveel verschillende paarden?
Dat scheelt ook al veel, ervaring van een instructrice...

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:56

Ik bedoelde ook niet 400 maar 40 ofzo

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:57

Gewone rubberen springschoenen zonder gewicht wegen al iets van 140 gram.

Staat je pony op ijzers? IJzers kunnen namelijk ook al veel verschil maken.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:00

Brandybos schreef:
En ik denk ook niet alleen maar om mijn pony en dat ie slecht is.

Eeeeh wat? Blijkbaar is de pony niet zo slecht als hij Z2 heeft gelopen. Ga jij niet bij jezelf denken "wacht even, hij heeft het hiervoor altijd gewoon super gedaan, misschien ligt het aan mij?"

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 14:03

Ja mijn pony staat op ijzers al zijn heel leven vroeg is hij bij een manege gekomen wel met een eigen baas alleen hij werd heel erg vals omdat hij soms weekenden op stal stond ik was toen nog heel klein en mocht soms met hem wandelen dit was heel erg zielig toen heeft me ouders hem voor me gekocht ik was toen 10 of 9 en hij is nu heel erg vrolijk en ik heb nooit problemen hij vind het leuk om te werken ik spring ook met hem en doe ook buitenrittjes alleen hij moet gewoon activer worden en ik dacht dat het met iets verzwarderde springschoenen te gaan rijden ik ben al begonnen met bandages achter en gewone spring schoenen met de bandage achte buigt mijn piny al ietsje meer zijn achterknie..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:06

Als je pony al eerder z2 heeft gelopen kan hij het vast nog een keer!
Je wil je goed voor bereiden en vooruit komen dat snap ik. Maar alles op zijn tijd! Ga samen met je instructie werken naar de z2 en probeer het gewoon. Als je pony niet genoeg geeft kan je altijd nog overleggen met je instructie over loodjes!