passend zadel holle rug

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alfie2009

Re: passend zadel holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:24

Een renzadel is prima te doen voor lange buitenritten. Wow, jouw paard heeft een vrij rechte rug in vergelijking met het paard waar ik het over had :P
Enkele jaren geleden korte periode gewerkt voor een endurance trainer, ik reed 1 van haar arabiertjes ook voor lange ritten met een renzadel zodat hij lekker weinig gewicht op zijn rug had.
Voor een tinker zou ik wel even bellen met bijvoorbeeld https://www.gibsonsaddlers.com/ zij hebben toen ooit een renzadel gemaakt voor de fjord van een vriendin.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:26

Wel opletten:de wintec IW heeft een vrij smal tussenkanaal.

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:27

haha ja op die foto ziet het er aardig recht uit maar dat si ook een jaar of 2 geleden het is nu verder ingezakt! ik zal even bij hun op de site kijken bedankt

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:28

ambre schreef:
Wel opletten:de wintec IW heeft een vrij smal tussenkanaal.

ok ja dat moeten we niet hebben..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:28

geerke schreef:
ambre schreef:
De oude modellen wintec isabell werth hebben een curved boom.
Die passen het beste op een 'badkuip rug' zoals mijn zadelmaker het zo aardig over mijn schimmeltje zei.

mijn fries heeft ook een ietwat door gezakte rug,daar past mijn aisley vanguard erg goed op.
Mijn wintec dressuur niet,en die is redelijk oud...dus nog niet curved genoeg denk ik.
Als het paard van TS net z'on rug heeft als mijn fries :+

ja nu je het zegt, ik heb een ainsley optima te koop en die past op mijn holle rug paard met schoft. Zadel heeft verstelbare boom. Echter is dit paard zo goed als niet meer te rijden dus zadel te koop (of te ruil).

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:28

Bij een extreem holle rug en een laag budget zou ik absoluut voor een Barefoot gaan.
Zorg wel voor een goede dikke pad met "verse" inlages

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:32

Mn verzorgpony had het ook, je kan een zadel op maat laten maken maar omdat ariel rugspiertjes heeft gekregen en haar rug is versterkt + ze is wat diker geworden heeft ze niet meer zon rug

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:38

unamie schreef:
Bij een extreem holle rug en een laag budget zou ik absoluut voor een Barefoot gaan.
Zorg wel voor een goede dikke pad met "verse" inlages

wij hebben gekozen voor een barefoot dan idd koop ik een nieuwe pad erbij.. bedankt voor alle tips

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:57