Heb je niet gewoon domme pech met de halsters? Je hebt de paarden nota bene beet, ze hebben jou niet onder uit getrokken, hoeveel druk komt er dan daad werkelijk op het halster terecht? Klinkt vooral als een productiefout, maar dan wel erg apart dat het twee keer in korte tijd met andere halsters gebeurt. Mag toch aan nemen dat je een paard met een halster even kan corrigeren zonder dat het gelijk knapt?
Heb je contact op genomen met de fabrikanten? Wie weet dat daar nog wat uit komt? Heb het zelf een keer mee gemaakt met een hoofdstel, had het paard beet aan de hand, paard trekt ergens na toe en, knap, kapot. Heb keurig een nieuwe gekregen.
Voor grondwerk e.d. heb ik jarenlang touwhalsters gebruikt, en dan de echte, geen divozahalsters. Ook altijd juist geknoopt ect. Tot op wandeling paardlief ergens van schrikt, hoofd om hoog gooit en de knoop uit het halster glijd. Nog nooit gebeurt maar het touw was om wat voor een reden dan ook te glad geworden. Stond met een halster in mijn hand, zonder paard. (Paard kwam uit eindelijk weer terug toen hij niet verder durfde alleen..) touwhalsters vind ik ook niet heilig.
Uit breektesten die ze hebben gedaan op halsters, is juist gebleken dat leren halsters eerder breken dan nylon halsters.
Eeffje
Geplaatst: 02-01-14 11:36
Een leren halster is dan volgend mij het beste , niet zo fragiel als de meeste.
Tigra_
Geplaatst: 02-01-14 12:48
Mijn ervaring is vaak dat hoe goedkoper het halster hoe steviger die is. Het liefst zo min mogelijk verstelbaar. Ze breken bijna altijd op het ijzerwerk. Zo'n ouderwetse met zo'n schuiver die ze vroeger bij de boerenbond hadden die zijn bijna niet stuk te krijgen. Vind ze alleen zo lastig met aan en uit doen.
Anoniem
Geplaatst: 02-01-14 12:54
Phoe mijn halster heeft al het nodige meegemaakt en ik stond dan ook keer op keer verbaast dat hij nog heel was. Nou kan ik ff niet op het merk komen... wel vrij prijzig of althans... 35 kostte hij toen. Iets met Ch er in... duitsachtige naam. Ik google wel ff.
vreemd dat je halsters zo breken steeds... wat doe je er dan mee? hier de allergoedkoopsten, 3 voor een 10 halsters... en nooit dit soort gekte gehad, zelfs met een paard onderste boven aan de trailer...