[WN] Western boots voor smalle voeten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:15

Zo zien ze er trouwens vooraan uit...
Afbeelding.

Ik heb ook al erg rondgekeken naar Ariats, maar ik merk dat deze bij velen toch wel vrij breed zijn.

Ik heb met het kopen van dagdagelijkse laarzen al problemen, de meeste soorten gapen bovenaan echt alsof er nog een been bij kan. (Licht overdreven.) En aan mijn enkel te los.

Moet de hak volledig recht zijn? Wat is hiervan het praktische nut?
Moeilijk moeilijk moeilijk...

Wranglerbutt

Re: Western boots voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:21

Kan je prima mee rijden hoor, Annekexxx :j Al zou ik die nepsporen er gauw af slopen! :P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:13

En in REAL life is dat puntje een stuk rechter :?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:37

50% zegt ja, de andere helft lijkt nee te zeggen... Misschien zoek ik beter verder?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:45

Ik heb vergelijkbare laarzen als het plaatje hierboven. Maar dan van Loblan met een afgeronde neus (maar wel smal). Ik rij er niet vaak mee, omdat het eigenlijk mijn gewone schoenen zijn. Maar het kan op zich wel (ik heb nu een Engels zadel met Engelse beugels).
Maar als rijlaars zou ik eerder voor een model gaan wat daarvoor bedoeld is. Zeker omdat mode western laarzen ook minder slijt vast zijn en waarschijnlijk ook minder veilig.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:06

Lous schreef:
Sporen dragen is ook niet echt mogelijk met deze laarzen aangezien de hak schuin is en er al iets zit (wat wel lijkt dat er af kan, dat wel). Daarnaast zijn ze wel afgestompt,maar vrij spits. Dat kan ook mogelijk niet fijn zijn voor je paard.
Je kan prima rijden met een laars met schuine hak (en spitse neus) hoor. Ik heb zelf de Ariant heritage R toe. Heeft schuine hak en spitse neus. Heb m nu alweer langer dan een jaar en ben ontzettend blij dat ik m heb gekocht. Ze zitten namelijk perfect (heb hele smalle voeten, dus laarzen vinden is nogal moeilijk). Rijd ook met sporen en dat gaat prima. Heb wel zon rubbertje er bij, anders zakken ze idd af.
Dus als ze fijn zitten gewoon doen (mits je die 'nepsporen' er af kunt halen)

Edit; die rubbertjes heten 'spur tie downs', zou je eventueel kunnen kopen als je met sporen gaat rijden en die laarzen neemt dus. Enige nadeel hiervan is dat je de spoor vaster zet, en dus harder. Normaal rollen sporen weg als je de spoor te hard gebruikt, maar nu gebeurd dst niet/ minder snel (ze kunnen nog sel afzakken als je te veel druk geeft). Je moet dus wel wat voorzichtiger zijn, nier zonaar een harde schop geven ofzo dus :+

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:37

Met die laarzen kun je prima rijden.

Schuine hak is meer zoals de buckaroo-stijl laarzen, is gewoon een stijl en kun je net zo goed in rijden als een rechte hak. Net wat je zelf mooier vindt. Als het goed is zal de puntigere neus ook nooit in je paard prikken...Verder heeft de laars een gladde zool en geen bulkzool ofzo, dus ook een veilige zool. Verder zou ik dat spoorriempje er inderdaad ook afhalen :+ . Dus als ze lekker zitten en jij ze mooi vind, dan gewoon kopen. Voor sporen heb je inderdaad mogelijk een tie-down nodig, omdat dat randje minder breed is.