schuivend zadeldekje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: schuivend zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:54

Meestal zit er dan ergens ruimte ergens tussen de kussens en de rug van het paard. Het dekje kan daardoor naar achter schuiven. Kan best zijn dat dit maar minimaal is, omdat je zegt dat een ander dekje niet schuift. Dan kan een bontje het zadel weer te smal maken. Foto plaatsen kan altijd, maar vaak is het niet direct van een foto af te zien.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:55

De tandarts die ik laat komen vraagt geen geld voor een consult, alleen voor behandeling.
Ik dacht eerst, ja die al dan ook wel elke keer wat willen doen, maar is ook al meerdere keren vertrokken zonder een behandeling uit te voeren en zonder geld te krijgen dus.
Uiteraard plant hij wel in als hij meerdere paarden in de buurt heeft.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 11:56

Lante schreef:
Meestal zit er dan ergens ruimte ergens tussen de kussens en de rug van het paard. Het dekje kan daardoor naar achter schuiven. Kan best zijn dat dit maar minimaal is, omdat je zegt dat een ander dekje niet schuift. Dan kan een bontje het zadel weer te smal maken. Foto plaatsen kan altijd, maar vaak is het niet direct van een foto af te zien.

ik gebruik nu mijn rode scapa dekje, die vrij dik is.
heb ook nog een HH horse dekje met zo'n satijn stof, even dik, en die blijft dan weer wel liggen.
maar hoe moet ik dit dan oplossen ?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 11:56

little_king schreef:
De tandarts die ik laat komen vraagt geen geld voor een consult, alleen voor behandeling.
Ik dacht eerst, ja die al dan ook wel elke keer wat willen doen, maar is ook al meerdere keren vertrokken zonder een behandeling uit te voeren en zonder geld te krijgen dus.
Uiteraard plant hij wel in als hij meerdere paarden in de buurt heeft.

verkeerde topic ? :P

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:57

oeps, heel erg....

succes met je dekje :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:58

Andere merken proberen? Je kan ook even je zadelmaker bellen om te vragen of hij een bontje adviseert, zou dat niet zomaar doen namelijk.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:07

Het is gewoon een feit dat als dekjes onder je zadel wegschuiven, je zadel niet goed past. Bij een goed passend zadel blijven dekjes gewoon op hun plaats liggen, lusjes of geen lusjes.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:21

Kan ook aan't dekje liggen hoor.

Hier verschuift mijn ene dekje van BR wel, mijn oudere dekjes van BR niet en mijn Anky en QHP-dekjes ook niet.
En de dekjes van BR hebben wèl lusjes en dan Anky/QHP niet.

Als je zadel goed ligt zou ik er geen bontje onder doen.
En inderdaad, je dekje goed de kamer intrekken en maken dat je zadel goed op de rug ligt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:21

Als die andere dekjes wel blijven liggen, dan zou ik sowieso die gebruiken. En als de zadelmaker nog eens in de buurt is zou ik het nog eens na laten kijken en daarbij goed je pony in de gaten houden hoe ze loopt. Bij twijfel zadelmaker maar weer bellen.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:29

ik had hetzelfde probleem bij mijn vorige paard. Alleen de Scapa dekjes bleven liggen. Alle andere merken trokken naar achter. Mijn collega had hetzelfde probleem en die zei dat het door de bouw van het paard kwam. Onze paarden leken inderdaad ook erg op elkaar qua bouw. Bij beide paarden paste het zadel goed.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:42

Zo'n groene antislipmat van 50 cent bij de blokker halen, dan dat op maat knippen en tussen je zadel en dekje leggen. Werkt perfect!

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 15:21

Jippyhorse schreef:
Zo'n groene antislipmat van 50 cent bij de blokker halen, dan dat op maat knippen en tussen je zadel en dekje leggen. Werkt perfect!

ow die ! die heb ik ook wel eens bij de action gezien, bedankt voor de tip !

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:53

Mijn zadel is nét nieuw aangemeten.
Paard loopt er echt fijn onder maar ook mijn dekje schuift.
Ik ga na de feestdagen toch maar eens bellen.

Let je er wel op dat een antislipmat ervoor kan zorgen dat je zadel niet meer optimaal ligt?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:50

Pion schreef:
Mijn zadel is nét nieuw aangemeten.
Paard loopt er echt fijn onder maar ook mijn dekje schuift.
Ik ga na de feestdagen toch maar eens bellen.

Let je er wel op dat een antislipmat ervoor kan zorgen dat je zadel niet meer optimaal ligt?

Idd, ik zorg er voor dat ie dun is !
Volgens mij ligt mijn zadel wel goed, maar in draf/galop schuifd het dekje een beetje naar achter. Hopelijk corriceerd een anti slip mat het een beetje .

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:53

Zo'n groene antislipmat van de blokker/action is echt heel dun, dat is zo'n mat wat je normaal in de tent op de camping gebruikt. Dat verandert niks aan de ligging van het zadel.
Ik doe het ook want dan hoef ik mijn dekjes niet vast te maken, vind ik veel makkelijker. Onder mijn springzadel blijven de dekjes sowieso al goed liggen ookal zitten ze niet vast maar onder mijn dressuurzadel schuiven sommige toch een beetje ondanks dat hij goed ligt dus dan is zo'n antislipmatje ideaal.