Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 13:32

sweetsox schreef:
rug was nog veel te kort, maar ze is nog maar 8 maanden. als ik tijd heb neem ik vanavond een foto ervan voor je. dan kan je het inschatten. of het past. jou pony is dus waarschijnlijk langer

Als je daar tijd voor hebt zou dat heel fijn zijn! :D

sweetsox

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:50

ga mijn best voor je doen na mijn werk. en na de gamma, mijn man wil spullen halen voor de verbouwing. grrr

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:44

Vergeten te melden in mijn bericht, maar ik heb toendertijd mijn Best Friend BBP via een internetsite in Engeland gekocht. Dat scheelde toendertijd al iets van 30 euro als ik mij goed herinner. Zeker als je het voor een manegepony gaat gebruiken, zou ik toch voor de goedkoopste gaan en helemaal als het nog goedkoper via het buitenland kan.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:56

xIrlijn schreef:
Vilar, het zou geen reden mogen zijn, maar ik denk dat de anatomisch gevormde BBP door zijn grootte niet mooi staat op een pony met ook nog een vlakke rug en schoft. Maar ik kan me voorstellen dat dit een goede optie is als je een groter paard hebt.

Het bbp op twee pony's: http://www.permicavallo.nl/fotopagina.php#contatto

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:05

xIrlijn: denk dat hij te groot is voor je pony, ga mijn best doen.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:34

Ik heb zowel de FRA als de Barefoot op mijn grote, ronde PRE met weinig schoft. De FRA vond ik te groot: het ding zat naar mijn mening al snel te ver naar achteren en de zakken staken uit als vleugeltjes (wat natuurlijk ook kwam door zijn zwembandjes, maar goed...). Terwijl mijn knieen maar net binnen de pad vielen. Het leek wel of de singelbevestiging te ver naar voren zat. Ik denk ook dat dat de FRA echt te groot wordt voor jouw pony.
De Barefoot beviel heel wat beter: ik zit er echt midden op en hij ligt perfect op het paard. Maar eigenlijk moet ik zeggen dat ik er perfect IN zit, want de verdikkingen (wrongen) zitten precies op de goede plekken. Het zit ook als een huis door het suedine. Wat mij betreft een echte aanrader. Het is dat ik inmiddels ook een Christ Iberica heb, die zit/past ook als een huis en staat natuurlijk wat spectaculairder bij een Spanjaard. Daarom gebruik ik de Barefoot nauwelijks meer.
Waar woon je ergens? Als je in de buurt woont mag je hem best eens komen proberen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 19:56

Oei, als de FRA al te groot voor een PRE is, dan begin ik over die grootte ook over te twijfelen. Wat vriendelijk aangeboden DonCamillo! Ik woon in Nijmegen maar heb gratis ov (en vakantie :D). Zou je anders via pb contact kunnen opnemen?

Sweetsox, als het veel moeite is dan moet je het laten zitten hoor! Ik vind het aanbod alleen al ontzettend aardig :)

Benita, weet je toevallig de site of naam van het bedrijf nog? Ik heb zitteb twijfelen aan het geld wat ik er aan uit wil geven. Maar met het idee dat ik vooral een investering voor mezelf doe (ík kan voortaan zonder zadel rijden) betaal ik liever 25 euro meer voor een Barefoot. Maar als de Best Friend ook voor 30 euro te koop is, dan is het prijsverschil wel het overwegen waard.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:18

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:17

Mijn barefoot met de bont zitting erop en nog een pad met inlages eronder.

Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 21:56

Hartstikke bedankt Sweetsox! Die Barefoot is inderdaad wel een koei te groot, en ik vrees dat dat ook bij mij het geval gaat zijn. Maar bedankt voor de duidelijke foto! En wat een geweldig leuk beestje is dat zeg :)

Cynthiar, jij ook bedankt voor de duidelijke foto! Die Barefoot staat erg mooi op jouw fjord, wauw. Ik vind wel dat hij niet veel groter zou moeten zijn omdat de ruimte achter de rug anders wel erg klein is. Hoe groot is jouw fjord?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:00

Ik heb een best friend trail (de eerste uit de post, maar dan meer vierkant met een zakje en bidonhouder).
Ben er zeer tevreden over, zit als een huis, ademt goed en blijft mooi.

Gebruikte hem vooral op een kleine ronde tinker.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:04

Ik heb de FRA nr 4 (vergelijkbaar model) en die bevalt super! Zit heerlijk en blijft mooi liggen. :j

Paarden waarop ik hem gebruik zijn 1.48 en 1.52.
Laatst bijgewerkt door simodi op 19-12-13 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:09

Ik heb de Bestfriend standaard; is een ideale pad voor ronde stevige paardjes zonder of weinig schoft. Het zit overigens ook fijn en glijd niet, je zit ook stevig.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:18

xIrlijn schreef:
Benita, weet je toevallig de site of naam van het bedrijf nog? Ik heb zitteb twijfelen aan het geld wat ik er aan uit wil geven. Maar met het idee dat ik vooral een investering voor mezelf doe (ík kan voortaan zonder zadel rijden) betaal ik liever 25 euro meer voor een Barefoot. Maar als de Best Friend ook voor 30 euro te koop is, dan is het prijsverschil wel het overwegen waard.

Ik heb even moeten zoeken, ik heb ze gekocht bij: http://www.charliesproducts.co.uk/

Ik heb gelijk even nagerekend voor je of het nu nog aantrekkelijk is. Het is nu niet meer zo aantrekkelijk, zal wel met de koers te maken hebben.

De standaard is in de UK £ 59,95 (€ 71,86) en de comfort is in de UK £ 65,95 (€ 79,05). Ik heb niet gekeken naar de bezorgkosten. Wat betreft de Comfort is het wel interessant, als de bezorgkosten niet te hoog zijn, deze zijn in NL nl. € 94,95.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:20

Mijn fjord is 1.50m.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:23

Zelf vind ik die van barefoot mooier in elkaar zitten dan de pad van best friend.
Stalgenootje heeft de barefoot en is er heel tevreden over, maar persoonlijk heb ik helemaal niets met die antislip/sympanova onderkanten.
De libra heb ik ook in handen gehad, vond ik ook een erg leuk pad voor de prijs :j En ik vind hem mooier dan die van barefoot, maar dat is smaak natuurlijk :) Libra paste ook netjes op mijn eigen niet-zo-grote fjord, zonder meteen gigantisch te lijken.

Ik heb een hele tijd met zo'n pad rondgereden:
http://www.justwestern.nl/Controls/Image.aspx?type=original&file=201381.jpg&output=.png
Uiteraard zonder stijgbeugels eraan! Maar die kun je er zo afhalen.
Vond ik ook prima rijden, werd niet te warm, bleef goed liggen. Ook een optie wellicht?

Zelf heb ik nu een BBP van Seillerei brockamp (vergelijkbaar met de Parelli pads)en wil écht niet anders meer, die zit zó zalig! Maar goed, dan praat je weer over twee keer jou budget, helaas. En ik snap heel goed dat je dat in jou geval nu niet wilt uitgeven eraan.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:56

Echt allemaal ontzettend bedankt voor de moeite en het meedenken :)

Benita, super fijn dat je het terug hebt gezocht. Jammer dat de koers nu zo staat dat het weinig voordeel meer heeft, het was anders erg aantrekkelijk. De comfort vind ik persoonlijk minder mooi dat de FRA en Barefoot, daar betaal ik daarom liever 10 euro extra voor. Wel een mazzel dat jij zo goedkoop aan een BBP bent gekomen!

Oei Cynthiar, als jouw fjord van 1.50 de Barefoot goed past, vrees ik dat een fjord van 1.38 er volledig onder gaat verdwijnen :(

Ik begin vanwege de grootte weer wat meer voor de Libra te voelen. Ik zag op de site dat ze ook een maat van 48 cm in lengte hadden, die lijkt me qua grootte prima? Die western BBP zien er ook goed uit, maar de prijs daarvan ligt ook rond de 100 euro (voor zover ik zie). En als ik moet kiezen tussen de western en Libra gaat mijn voorkeur uit naar de laatste.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:04

Je moet ook vooral kijken naar de breedte van je paard, schofthoogte zegt niet alles!

Overigens passen zeker die FRA modellen op veel paarden hoor, zoals gezegd past bij mij dezelfde bbp op mijn smalle ruin van 1.48 en brede merrie van 1.52.

Afbeelding
Singel zit hier overigens nog niet netjes vast!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:16

Daar heb je zeker gelijk in Simodi. Maar omdat haar rug zo kort is ben ik eerder bang dat de pad te lang dan te smal zal zijn. Denk je dat de platte rug een probleem zou kunnen opleveren? Ik vind jouw BBP trouwens ongelooflijk mooi, al helemaal in combinatie met de kleuren van je paard <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:20

Die FRA is van hele zachte (nep)wol, dus hartstikke zacht. Je moet hem goed neerleggen aan de voorkant, op de schoft, en als ie dan achter wat langer is heeft je paard daar totaal geen last van.

Ik rijd western en zo'n westernpad is nog veel langer en ligt verder op de rug achter en daar hebben ze ook geen last van!

Ik ben overigens geen voorstander van een bbp met de singel over de rug. Dat geeft toch een heel sterk, maar klein drukpunt op de rug en dat is niet prettig.

Edit: de merrie op de foto heeft een brede, vlakke rug.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:58

Barefoot en FRA hebben allebei geen singel over de rug lopen toch? Ik dacht dat zo'n lange achterkant zou irriteren, maar het is fijn om te horen dat dit bij jou ontzettend mee viel.

Ik ben nu de Libra en FRA Free aan het vergelijken. Hier werd gezegd dat de Free stijver/stugger is, maar de Libra lijkt dan weer een singel over de rug te hebben lopen. En dan is er het verschil in inlages en 'high density foam'. (Ik word langzaam gek van alle opties :P) Wat is dan het wezenlijke verschil tussen die pads? Of welke is beter?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:10

Misschien ook belangrijk om naar de onderkant van de pad te kijken?

Sommige hebben een stroeve neopreen onderzijde. De (nep)wollen uitvoeringen niet.
Neopreen schuift niet, maar dat betekent ook dat als je wel wat schuift met de pad, bijv met opstappen, dat dat ook erg trekt aan de haartjes vanwege de stroefheid.
Mijn merrie vindt dat erg vervelend en wordt daar zelfs heel boos van, dus een neopreen onderzijde valt voor mij om die reden af. Bovendien zweet neopreen behoorlijk snel en is zeker in de zomer erg broeierig. Met wol heb je dat veel minder.

Ik zie het nut van inlages niet zo, als je een goede koopt moet die voldoende dik zijn. :j

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 00:39

Daar heb je wel gelijk in, die bijwerking van neopreen is ook al vaker genoemd zie ik nu. Maar zou een dun, simpel dekje daar geen oplossing voor zijn? :)

Inlages boven 'gewone' foam blijf ik vaag vinden. Maar als je het over een 'goede' hebt, bedoel je dan zo'n FRA free?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:51

Zal ik morgen de lengte en hoogte van de Barefoot eens opmeten? Die zijn het meest bepalend, denk ik.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:55

Ik vind een singel over de rug bij een BBP niet zo'n groot punt.
Ik snap de gedachtengang wel hoor, maar ik denk dat je dan dingen door elkaar haalt. Het is een punt als je denkt over een pad met beugels, of wellicht bij een zeer goedkoop boomloos zadel; als de beugels aan de singelophanging vastzitten, en dat is één riem over de rug en onder de buik, krijg je een punt waar alle druk op komt te staan als je gewicht in je beugels zet.
Maar bij een BBP zonder beugels en een fijne singel is daar helemaal geen sprake van! Daar zit je gewoon los op en is het niet van toepassing. Een goed BBP met voldoende grip hoef je ook helemaal niet zo 'aan te singelen'. Dat ligt gewoon stabiel op de rug.
Ik kan me voorstellen dat het bij een paard met een zeer hoge schoft of uitstekende ruggegraat wellicht wel wat uitmaakt, maar in dit geval lijkt me dat geen punt.

Een dekje onder een bbp vind ik zelf niet zo fijn, schuift toch gauw als er iemand denkt vlug de bocht door te kunnen komen zeg maar. Mijn voorkeur zou dan gewoon uitgaan naar een pad dat goed ligt, want die zijn er ook.

Succes met het kiezen ;)