Welk merk zadel voor mijn fries en mij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Re: Welk merk zadel voor mijn fries en mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 08:03

Die worden inderdaad ook nog wel eens tweedehands aangeboden.
Welke heb je?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:39

Nammie schreef:
Die worden inderdaad ook nog wel eens tweedehands aangeboden.
Welke heb je?

De professional. Boommaat W, er is nog extra W.
Past heel fijn op mijn merrie. En ik zit er goed op :)

Nammie

Re: Welk merk zadel voor mijn fries en mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 11:10

Thanks!
Ik zie er 1 te koop staan op marktplaats.
Zal eens overleggen met mijn zadelpasser of dit een geschikt zadel zou kunnen zijn.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:33

quibje schreef:
ik heb een kieffer amsterdam exclusiv op mijn fries
lag ook goed op mijn barock pinto
( heb er 2 en een is nu te koop)

Mag ik vragen welke boommaat jij hebt?
Zaterdag komen ze op mijn Fries een Kieffer Kur Excellent passen, maar twijfel enorm aan boommaat en de lengte van het zadel.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:23

Inmiddels is de zadelpasser geweest. Mijn Tekna bleek dus absoluut niet goed te liggen ;( Was aan de smalle kant en bovendien eigenlijk te lang voor zijn rug. Voelde me zo schuldig dat ik dit zelf niet gezien heb.
Nu heb ik een Wintect Pro Contour, kan met het verwisselbare kopijzer voorlopig nog mooi met hem meegroeien en financieel gezien een hele goede oplossing.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 08:46

Na een lange zoektocht , en veel overleg met mijn zadelpasser is er een massimo trail met franse kussens gekomen. Ligt als een huis op mijn fries , zweetbladen lang genoeg [wel 18,5 inch] , maar ik zal nog wel even moeten wennen aan de ''ietwat'' breedere twist :D
Maar wat een verademing , zoon ongedwongen zit!!!
Ik ga nog bekijken of ik de wrongen laat aanpassen , want die zijn mij nog steeds wat aan de dikke kant.

De mfsc zadels zouden niet geschikt zijn voor de rugvorm van mijn paard , een anatomica was eventueel nog een oplossing.
Massimo dressuur lag niet goed op mijn paard , kent en masters veelzijdig had veel te korte zweetbladen voor mijn lange benen.Bates dressuur lag redelijk op mijn paard , maar had voor mij een aantal aanpassingen nodig.

Ijslandse zadels heb ik ook nog naar gekeken , maar het zwaarte punt ligt daarbij veel te ver naar achteren.
En een ijslands zadel op een fries , wat een combi :)

Ik hoop dat ik nooit meer een ander zadel nodig heb :D

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:17

Ik heb een dressuur zadel van het merk Antilope. Erg fijn soepel leer en n comfortabele zachte zit. Ligt op mijn paard met Friese bouw en ronde ribbetjes erg goed. Zomer en winter, want dan scheelt ze nog wel in de omvang.
Zadel was niet duur, ik had t showmodel overgenomen maar nieuw zijn ze volgens mij iets van rond 400€. Ik rij er nu alweer 2,5 jaar mee en is nog altijd prima! (Wel laten checken tussendoor natuurlijk, moest nog eens opgevuld worden)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:21

Nammie schreef:
Ik heb even gespiekt naar de wintec , maar die heeft voor mij een te diepe gedwongen zit.

Door de lang doorlopende schoft heeft ze erg dikke kussens nodig aan de achterkant , om het zadel enigszins recht en in balans te krijgen.

dan kun je ook naar de wintec pro kijken is de zit wat minder diep van