Welk zadel voor mijn haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Henrike5

Re: Welk zadel voor mijn haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:26

wij hadden een fjord en ook hier het merk Masimmo die ziet er het zelfde uit als die van Cerera alleen dan met verstel bare boom

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:12

Petra_O schreef:
Naar mijn ervaring liggen wintecs niet heel lekker op hafjes... De cob zadels van thorrowgood en Kent & Masters hebben ook een verwisselbare boom en zijn veel meer gemaakt voor de brede paardjes en ook nog eens redelijk te betalen. Ik had voor mijn oude haf een Morris en Nolan met superbrede boom, maar daar heb ik echt de hoofdprijs voor betaald (is te koop :D).

Mee eens. Ik wou eerst ook voor een wintec veelzijdigheid gaan, maar mijn zadelmaker heeft dat afgeraden. Wintec's liggen niet heel fijn op haflingers is haar mening.
Ikzelf heb nu een Kent en Masters dressuurzadel met een gele boom (extra wijde) erin op mijn haflinger liggen, ligt helemaal goed volgens de zadelmaker, ik heb ook nergens last van behalve dat hij af en toe nog wel eens wil schuiven omdat mijn haflinger breed en ''geen'' schoft heeft.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:50

Veel haflingers hebben te weinig ruggegraatvrijheid onder een wintec. Daardoor gaan de zadels schuiven etc. :) Toch apart voor een zadel dat zo'n beetje gepromoot wordt voor dat ras. :+ Mensen, koop een Wintec! Door de verwisselbare boom erg geschikt voor bredere rassen als fjorden, haflingers etc!
Yeah, my ass :+

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:51

Henrike5 schreef:
wij hadden een fjord en ook hier het merk Masimmo die ziet er het zelfde uit als die van Cerera alleen dan met verstel bare boom

Massimo heeft geen verstelbare boom.
Hij kan 2 maten groter of kleiner gemaakt worden door een zadelmaker ,maar niet oneindig :)

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:56

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:30

little_king
wij hebben wel een zadel daar van we hebben een soort van sleutel er bij en daar dor kan hij groter of kleiner niet oneindig natuurlijk maar wel een stukje.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:33

Henrike5 schreef:
little_king
wij hebben wel een zadel daar van we hebben een soort van sleutel er bij en daar dor kan hij groter of kleiner niet oneindig natuurlijk maar wel een stukje.

Bij de massimo, meen je dat?

Dat heb ik nog nooit gehoord.
Waar kun je die opzetten dan, kun je dat zo zien?

Mij is verteld dat het kopijzer "verbogen " wordt en dat dit dus mag, maar niet herhaaldelijk.
Zeg maar in de winter smaller omdat hij afvalt en in de zomer weer breder en dat zo elk seizoen.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:36

ik zal nog zo even na kijken het zit dacht ik voor aan vlak bij de boom je draait hem er losser en vaster mee net als een moertje

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:41

Laatst bijgewerkt door little_king op 05-01-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:44

Je hebt al velen namen meningen en merken gehad maar zag zo snel de mijne er niet bij na ook maanden tobben en vele zadels verder een passend zadel gevonden! Een veelzijdigheidszadel van het merk horka koste nieuw 995 euro en vind het een prima zadeltje zowel voor speingen als de dresuur nu wel wat problemen na het op nieuw op vullen maar dat komt door dat zadel maker te veel heeft opgevuld waardoor die iets te krap lag! Verder is het een top zadel

Zou op mijn haf niets anders meer willen en zeker geen wintec dat lag voor geen meter ;-)