Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik weet wel, als je voor Hulsebos gaat, vraag om Jan zélf. Kan zijn dat je daar op moet wachten, hij zit vaak in de US of in Frankrijk, maar het is het wachten waard.
Aimee schreef:NESCAFE schreef:Bij mij is ook zo dat het past als de zadelmaker er is en na een of twee weken past het niet meer goed.
Weet je ook waarom dit zo is?
NESCAFE schreef:Heel herkenbaar probleem, ik heb al drie keer (dure) zadels op maat laten maken maar die zijn dan uiteindelijk niet goed omdat het paard toch verandert. Daar ben ik dus van teruggekomen. Je kan ze dan vaak ook niet verkopen omdat ze speciaal voor jou gemaakt zijn. Ik ben nu ook weer op zoek maar ga het nu zoeken in zadels met een aanpasbare boombreedte en een flexibele boom die zich aan het paard aanpast. En anders moet het vrees ik een bareback pad worden.
Bij mij is ook zo dat het past als de zadelmaker er is en na een of twee weken past het niet meer goed.
NESCAFE schreef:Kennelijk verandert er toch weer iets, het zadel past zich een beetje aan het paard en misschien past het paard zich weer een beetje aan aan het zadel. Ik kan niet de vinger erop leggen. Heb jij daar ideeën over?

ingvdh schreef:Zadels met aanpasbare boom zijn ook niet het ei van columbus, de boom kan je nl maar een beperkt aantal keer aanpassen, daarna houdt het op.

vencedor schreef:Vind het ook interessant om over na te denken aimee wat zou jouw idee zijn? Ik voel ook weinig voor oneindig klooien met zadels.Overigens heb ik wel foto's en filmpjes hoor. Zouden via PB te krijgen zijn.
(of een clinic, geeft nog meer mogelijkheden voor theoretische uitleg)