Probleempje met 4 jarige pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 20:40

Nah, ze probeert meer wat te happen als je de achterhoeven wilt uitkrabben, wel probeert ze haar hoef zegmaar uit je hand te trekken. Verder staat ze er wel gewoon rustig bij.

Nee ze hapt niet als je de voorhoeven uitkrabt. Ze tilt haar achterbenen wel beter op dan haar voorbenen. Het is niet helemaal mijn eigen paard, maar ik help een meisje met haar pony, en die heeft nog niet zoveel ervaring met paarden en rijden dus miss dat de pony dat merkt en haar daarom wat geerke zei in de maling neemt.

Zadel heeft ze trouwens wel van eigenaar meegekregen.
Laatst bijgewerkt door ellalover op 05-12-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

carien13

Re: Probleempje met 4 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:10

Heeft ze misschien last van haar singel?

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 21:18

Dat zou ook best kunnen, want wanneer je aansingelt bijt ze wel.

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 09:57

En dan heb ik nog een vraagje, hoe zit het als je er een 8maanden veulen bij zet? Gaat dat veulen dan drinken bij de pony?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:05

Als je het zadel een jaar geleden erbij hebt gekregen dan lijkt het me zeer sterk dat het na een jaar nog past bij een jonge pony. Even na laten kijken dus. Ook de tanden moeten 1 x per jaar nagekeken worden dus daar is het ook weer tijd voor. Mocht dit allemaal goed zijn en ze doet het nog zou ik even een osteopaat laten komen, zegt die dat er geen blokkades zijn dan mag je er pas aan denken dat het uit proberen kan zijn, tot dan kan het lichamelijk iets zijn en zou ik niet meer rijden totdat je dat weet.

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:55

Oke bedankt!

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 18:06

Haaii bokkers, ben ik weer, ben er vandaag weer even geweest. Hoeven uitkrabben is niks meer aan de hand, gaat prima. Zadel ligt te nauw, je kan je hand er aan de voorkant insteken. Ligt ook niet alleen aan het zadel, als je met de hand met der loopt steigerd ze ook. Binnenkort zadelpasser even laten komen dus.

Maar dan heb ik t volgende probleem. Sinds een week heeft ze er een vriendinnetje bij, een shetveulen. Heel leuk, maar ze wil niet meer zonder. Ze wil niet naar buiten voor een wandeling zonder haar, als de shet even naar buiten gaat voor wandeling gaat ze helemaal druk doen in de box. Als je met het veulen naar buiten gaat, rent ze weer net zo hard terug om te kijken of het veulen wel meekomt. Veulen kan niet voorop, veulen kan namelijk ook niet meer zonder Bella, dus ze blijft gwn stokstil staan. Weten jullie wat ik kan doen?

En kan je het bijten in de stal ook afleren? Zoja hoe?