Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tanja_14 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb al een beetje gezocht maar kon niet echt vinden wat ik bedoelde.
Mijn vraag is of jullie met peesbeschermers rijden en waarom? (Dus ook als je ze niet gebruik!) ik moest ze zelf altijd om doen bij mn verzorgpony maar vond zelf dat de pezen altijd zo heet werden... Heb nu een eigen pony (halfinger) en twijfel om ze te kopen...
Alvast bedankt!!!
I_Love_Fury schreef:hee ik zou gewoon eens zonder proberen maar opletten of ze wondjes/bultjes krijgt op de voorbenen en bij de binnenkant van de kogel kijken of ze daar wondjes krijgt!!! zo kan je zien dat je niks, alleen peeskappen (beschermers voorbenen) , alleen strijklappen (beschermers achterbenen), of allebij nodig hebt.
groet madelief en(_) van fury
PS. je kan met vragen bij mij komen!!!
Gerritt schreef:Ik rijd vrijwel altijd met een peesbeschermer.
Mijn paard is een lompe boerin die snel benen aantikt. Een goed gebouwd paard zou dit eigenlijk niet kunnen doen maargoed, eh die heb ik nu eenmaal niet.
Ik heb er een heel interessant filmpje van, over beenbescherming bij een renpaard en (ik vind) ook bij sportpaarden erg belangrijk.
Vanaf 18 min zie je een paardenpoot die ze op spanning zetten en nabootsen wanneer een paard met zijn achterbeen de voorpees zou raken op volle galop of bijvoorbeeld wanneer een paard net neerkomt van een sprong en daardoor de pees aantikt van voor.
http://www.youtube.com/watch?v=QsvS6gEBJuE
Ik gebruik altijd een SCHONE peeskap en koel de pees altijd even na het intensieve gebruik, voornamelijk in de zomer en stap dan nog een paar minuutjes over een betonnen/stenen pad. En heb nooit peesproblemen.
In de zomer rijd ik ook vaak met een springschoen omdat ik dan veel met kalkoenen in het land rijd, extra zekerheid...