Model: Paris Exclusive
Type zadel (DR, VZ, SP): Dr (extra diepe zit)
Hoeveel inch: 17,5
Draagvlak: ik ben nu op mn werk en kan het helaas niet nameten
Boommaat: 2 (staat gelijk aan een medium boom, ongeveer 30/31) corrigeer me als ik het fout heb, ik ben nu op mn werk en kan het niet nakijken Verstelbaar / aanpasbaar (zo ja, hoeveel maten):
Kamer (geschikt voor lage / hoge schoft): hmmm geen idee
Overige informatie:
Ik heb eerst een ander zadel gehad zodat ik wat rugbespiering kon trainen en toen hij wat sterker in zijn rug was konden we gaan rijden met de Kieffer Paris Exclusive.
Citaat:Mijn zadelmaker heeft ook aangegeven dat er zoveel pony's (hij zij vooral tinkers en haflingers) met te lange zadels rijden, omdat de mensen die erop willen rijden eigenlijk gewoon te groot/stevig zijn, waardoor ze een 18 inch zadel moeten hebben, die die pony's qua lengte gewoon niet kunnen hebben, maar als het zadel echt goed past en goed 'verdeelt' en de ruiter echt in het midden van het zadel het zwaartepunt heeft, het helemaal niet zo'n probleem hoeft te zijn. En dat merk ik met mijn eigen pony ook, met 'verkeerde' ruiter (zadel net even aan de kleine kant voor ruiter, zwaartepunt te ver naar achter) drukt het zadel te ver 'achter' en met ruiter die er wel netjes in past, geen enkel probleem....
Mijn paardje is een tinker met een korte rug en het was niet makkelijk om iets te vinden wat paste voor ons samen. In overleg met mijn zadelmaker heb ik eerst getest met (precies hetzelfde zadel als ik nu heb) een zadel van mijn vader. Het advies van de zadelmaker was het kan net met jou kont je mag ook geen grammetje bijkomen, ofja met andere bewoordingen ik mocht (mag) geen dikkere kont krijgen